GuidePedia

0

Το τραπέζι της παραμονής της Πρωτοχρονιάς είναι σημαντικό, γιατί σηματοδοτεί το τελευταίο δείπνο της χρονιάς και δίνει θριαμβευτικά τη σκυτάλη στο νέο χρόνο.

Για τη ξεχωριστή αυτή βραδιά, σας προτείνουμε εύκολα και πάνω απ΄ όλα, πεντανόστιμα πιάτα. Μαγειρέψτε κι απολαύστε το ρεβεγιόν σ' ένα σπίτι, που γεμίζει από φίλους και συγγενείς, από άπορους κι άστεγους συμπατριώτες μας, από ζεστασιά, θαλπωρή, ελπίδα κι αγάπη. Προ πάντων απ' αγάπη...
Αυτή είναι, που απαιτείται, στις μέρες μας, τις γεμάτες από μοναχικότητα, ανασφάλεια, μίσος, εγωπάθεια κι απομόνωση... Τέλος πάντων, ας γυρίσουμε στα πιο ευχάριστα...
Λοιπόν, επειδή μου αρέσει να προγραμματίζω από σήμερα προπαραμονή της μεγάλης βραδιάς, θέλω τις ιδέες σoυ για πρωτοχρονιάτικο τραπέζι 16 ατόμων.
Σκέφτομαι να κάνω κότα γεμιστή, αλλά θέλω και μια εναλλακτική λύση, γιατί δεν την τρώνε όλοι...
Από σαλάτες, θέλω μια παραδοσιακή, λάχανο άσπρο-μαύρο, μια μαρουλοχωριάτικη....
Αλοιφές, όπως τυροσαλάτα, τζατζίκι, ρώσικη, που είναι και της «μοδός», μετά την αίτηση της ..Ρωσίας να αρχίσουμε γεωτρήσεις ...νοτίως της Κρήτης...
Για μεζέ, πριν το κυρίως πιάτο, προτείνω να βγάλω μια πιατέλα με τυριά και πανσετούλες, με μέλι(που είναι κόλαση, θερμίδων κι ...έντασης...)
Ψωμάκια, άσπρα κι ολικής αλέσεως...
Για την εναλλακτική λύση, δεν θέλω να κάνω κοκκινιστό κρέας ή κάτι που τρώμε κάθε Κυριακή. Πριν μου φέρετε αντιρήσεις θα πρότεινα ενα ρολό κοτόπουλο (για να είναι κοντά στο κύριο ...πιάτο), με σάλτσα μουστάρδας, που θα είναι εκπληκτικό, αλλά να το κάνω τελικά, τι λέτε; Πειράζει;
Μην σκέφτεσαι άλλο, βρε αδερφέ... Για να σε βγάλω απ' το αδιέξοδο σκέφτηκα ν' αλλάξω την εναλλακτική: Λοιπόν, για να καταλάβεις θα βάλλω τις πανσέτες ή τις μπριζολίτσες στο φούρνο να ψηθούν, όπως όταν τις κάνουμε κανονικά με πατατούλες. Και μετά, αφού έχουν πάρει χρώμα, θα ρίξω τη μαρινάρα, που έχει λάδι, μουστάρδα και λεμόνι και θ' αφήσω να σωθεί όλο το νεράκι, αλλά θα προσέξω, γιατί μόλις εξατμιστεί το νερό, θ' αρχίσει ν' αρπάζει το μέλι πολύ γρήγορα.Θέλει να τα' αφήσω μόνο 1-2 λεπτά και μετά να το κλείσω...
Επίσης θέλω τη βοήθειά σας για το ντεκόρ του τραπεζιού: Εχω ένα ανάλογο τραπεζομάντηλο με πετσέτες, θα πάρω κι άλλο ένα, αλλά και δαχτυλίδια για τις πετσέτες. Τα πιάτα μου έχουν κίτρινο στεφάνι με λουλουδάκι, με τι χρώματα να τα συνδυάσω, για ένα ωραίο πρωτοχρονιάτικο, χαρούμενο ντεκόρ; Μη μου πεις... Σ' έπιασα... Και μετά... Και μετά...
.............................................................................
Θα κατέβω με το βανάκι στην Αθήνα και θα βρω στη τύχη άστεγους κι άπορους συμπατριώτες μου, να 'ναι οι επίσημοι καλεσμένοι μου στο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι μου... Δίπλα στην οικογένειά μου... Κι αυτοί ν' αποτελέσουν τμήμα της, να έχουν την χαρά να συμφάγουν μαζί μας, να συνευχηθούμε όλοι μαζί, να ενώσουμε τις ελπίδες και τις ευχές μας, όχι μόνο σαρκικά, αλλά και πνευματικά, να γίνουμε ένας άνθρωπος και μέσα απ' τη γιορτή της κοινωνίας αυτή, να περάσουμε στους «δυνατούς» αυτού του τόπου το μήνυμα: Εδώ είμαστε κι ενωνόμαστε, μέσα από ένα καλό φαγητό και μια γιορτή, όχι μέσα από διαδήλωση ή πορεία, το κάθε σπίτι σαν και το δικό μου κάποιους θα φιλοξενήσει, κανείς δεν θα μείνει αύριο βράδυ μόνος και νηστικός, έτσι να το νοιώσουν και να σκάσουν απ' το κακό τους... Ν' αναβιώσουμε την πατροπαράδοτη φιλοξενία αυτής της χώρας και των ζεστών ανθρώπων, όπως τις μέρες της κατοχής ή του εμφύλιου, όπως μας το διηγόντουσαν οι γονείς μας... Κανείς μόνος και νηστικός!!
Αυτό θα 'ναι η δική μας γιορτινή αντίδραση, στους ξενόφερτους κουτόφραγκους... Αυτή θα 'ναι η δική μας συνεισφορά τούτες τις μέρες της αγάπης κι ευδοκίας...
Άλλωστε το 2012 θα 'ναι γεμάτο από αντίδραση κι αγώνες... Θυμηθείτε το... Ας περάσουμε τώρα το έμπα του νέου χρόνου, όλοι χορτάτοι κι έχουμε χρόνο για ότι μας χωρίζει ή θα μας χωρίσει... Ας είμαστε και μια μέρα όλοι αντάμα... Πρωτοχρονιά, γαρ, του 2012... Ποιος άλλωστε, φοβάται, με στομάχι γεμάτο, με καρδιά πλημμυρισμένη απ' αγάπη;
.................................................................
ΥΓ. Πολύ ανθρώπινος και συγκινητικός ο φίλος μου, ο νευροχειρουργός, ο Μιχάλης, μου έστειλε το παρακάτω ευχετήριο μήνυμα:
«Είμαι από τους τυχερούς γιατί όπως τελευταία συνηθίζεται να ακούγεται έχω ακόμη δουλειά!! Όπως καταλάβατε όλες αυτές τις ημέρες εφημερεύω. Με μεγάλη χαρά σε κάποιο διάλειμμά μου άνοιξα το mail μου και βρήκα τις ευχές σου.
Με την σειρά μου σας εύχομαι:
Σε
όσους
τους αρέσει ο
ύπνος, αλλά ξυπνούν
πάντα με καλή διάθεση,
όσους χαιρετούν ακόμα με ένα φιλί,
όσους δουλεύουν πολύ, αλλά δεν ξεχνούν
το νόημα της ζωής , όους κολλάνε στην κίνηση
και βρίσκουν ευκαιρία να τηλεφωνήσουν σε φίλους,
όσους κλείνουν την τηλεόραση για να πουν δυο κουβέντες ,όσους
είναι ευτυχισμένοι ακόμα και όταν καταφέρνουν τα μισά , όσους τραγουδούν
δυνατά κι ας μην έχουν καλή φωνή ,όσους τα βλέπουν μαύρα μόνο όταν είναι σκοτάδι ,
όσους έχουν τον ενθουσιασμό ενός παιδιού και την ωριμότητα ενός μεγάλου,
όσους έχουν καταλάβει ότι δεν αγοράζονται όλα με το χρήμα ,όσους δεν
περιμένουν τα Χριστούγεννα
για
να
γίνουν
καλύτεροι
άνθρωποι,
αλλά προσπαθούν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
εύχομαι ΟΛΟΨΥΧΑ...
ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΑ κι ΕΛΠΙΔΑ .
ΥΓ 2. Καλή Χρονιά λοιπόν, Χαρούμενη, Ευτυχισμένη, με Δημιουργικές και Καινοτόμες ιδέες, το 2012! Μια χρονιά, που αναμένεται να ενώσει όλους τους Έλληνες... Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, με τους αναγνώστες του ιστολογίου αυτού, όλες τις ευχές που έλαβα από φίλους και γνωστούς, τους οποίους ευχαριστώ θερμά, στα ύστατα λεπτά της έσχατης αυτής μέρας του 2011!! Μιας χρονιάς, που μας πρόσφερε πόνο, θλίψη, αποτυχίες και άφθονη ..μοναξιά... Αλλά ελπίσετε, φίλοι μου, μην εγκαταλείπετε τις προσπάθειες, συνεχίστε ν' αγωνίζεστε... Κι αύριο, σαν ξημερώσει και πάλι ο ήλιος της 1ης μέρας του χρόνου, κάποιος από σας θα μου χτυπήσει την εξώπορτα: «Τοκ, τοκ! Εγώ είμαι, ήρθα για ποδαρικό. Έχω και το σάκο με τις ευχές, μαζί μου. Είναι επίσης γεμάτος, μα ταυτόχρονα 'λαφρύς, γιατί μέσα έχει υγεία, έχει όνειρα, επιτυχίες, πολλά χαμόγελα κι 'αφθονη αγάπη! Σου τον αφήνω! Καλή Χρονιά!!»... Κι ο ήλιος της ελπίδας πλημμύρισε το σπίτι μου, πάλι...

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top