Μετά το EF-2000 Typhoon (Eurofighter) που προσπαθούν με κάθε τρόπο να προωθήσουν και τα συμβόλαια δισεκατομμυρίων που απέσπασαν, οι Ιταλοί προσπαθούν να πουλήσουν στην Τουρκία και τα C-27J…
Και δεν είναι μόνο αυτά, δεδομένης της εμπλοκής τους στα δορυφορικά προγράμματα της Τουρκίας, των συμβολαίων για τα επιθετικά ελικόπτερα και την πρόθεση προώθησης στο μέλλον και εκπαιδευτικών αεροσκαφών.
Κι όλα αυτά τηρώντας ανάλογη στάση και σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής. Κατά τα άλλα, Ελλάδα και Ιταλία είναι εταίροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet, ο ιταλικός βιομηχανικός όμιλος Finmeccanica επιδιώκει να προωθήσει στην Τουρκία το μέσο μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-27J “Spartan”.
Οι Ιταλοί έχουν ήδη φτιάξει το... «πολιτικό περιτύλιγμα», χαϊδεύοντας με συνέπεια και συνεχώς τα αυτιά της τουρκικής κυβέρνησης και του Γενικού Επιτελείου: «Επειδή η Τουρκία είναι κεντρικός παίκτης στην περιφέρειά της, τα αεροσκάφη τακτικών μεταφορών θα γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά», είναι η δήλωση του αντιπροέδρου της Finmeccanica, Τζιοβάνι Μπερτολόνε. «Προτείνουμε το στην Τουρκία το C-27J το οποίο μπορεί να απογειώνεται σε πολύ μικρές αποστάσεις».
Η Ιταλία επιχειρεί να αξιοποιήσει αφενός τις καθυστερήσεις των αεροσκαφών στρατηγικών μεταφορών A400M αφού η Τουρκία καθυστερεί να προμηθευτεί τα 10 αεροσκάφη του τύπου που έχει ανακοινώσει ότι θα προμηθευτεί, καθώς επίσης και το ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των C-130B και C-130E καρκινοβατεί.
Το ζητούμενο είναι τι ακριβώς θα επιλέξουν οι Τούρκοι εάν οι καθυστερήσεις αναγκάσουν τη χώρα τους να αναζητήσει «ενδιάμεση λύση», μεγάλο αεροσκάφος όπως το C-130J της Lockheed Martin, ή θα προκριθεί κάποιο μικρότερου μεγέθους, οπότε δημιουργείται η ευκαιρία για το μέσο μεταφορικό αεροσκάφος C-27J της θυγατρικής της Finmeccanica, της Alenia Aeronautica (σε συνεργασία με τη Lockheed Martin).
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία φέρεται να έχει προτείνει στην Τουρκία την προμήθεια 48 C-27J “Spartan”, μια προμήθεια που θα ανέλθει στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια και ασφαλώς θα εμπλέξει και την τουρκική αμυντική βιομηχανία.
Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν ένα μήνα η Finmeccanica πρότεινε στην Τουρκία την πώληση – συμπαραγωγή 40-60 μαχητικών EF-2000 Typhoon, σε μια προσπάθεια να «διεμβολίσει» την απόφαση προμήθειας περίπου 100 εκ των αμερικανικών F-35 Lightning II, μια προμήθεια κόστους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων περίπου. Οι Ιταλοί υποστηρίζουν ότι «ενθαρρύνουν» την Τουρκία να ακολουθήσει το παράδειγμα της χώρας τους αλλά και της Βρετανίας και να προμηθευτεί και τα δυο μαχητικά.
Για να αποφύγει την έγερση αντιρρήσεων, η – σε σημαντικό βαθμό ορθή επιχειρησιακά – επιχειρηματολογία της ιταλικής πλευράς, είναι ότι το αμερικανικό αεροσκάφος είναι κατάλληλο κυρίως για επιχειρήσεις κρούσης, το δε ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της αεροπορικής υπεροχής. Οι Ιταλοί θεωρούν τη χρονική συγκυρία ως ιδανική, αφού η απόφαση της Τουρκίας πρέπει να ληφθεί αρκετά χρόνια πριν το 2020, χρονολογία που προβλέπεται να ξεκινήσει η απόσυρση των F-4E που αναβαθμίστηκαν από την ισραηλινή αμυντική βιομηχανία.
ΠΗΓΗ
Και δεν είναι μόνο αυτά, δεδομένης της εμπλοκής τους στα δορυφορικά προγράμματα της Τουρκίας, των συμβολαίων για τα επιθετικά ελικόπτερα και την πρόθεση προώθησης στο μέλλον και εκπαιδευτικών αεροσκαφών.
Κι όλα αυτά τηρώντας ανάλογη στάση και σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής. Κατά τα άλλα, Ελλάδα και Ιταλία είναι εταίροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet, ο ιταλικός βιομηχανικός όμιλος Finmeccanica επιδιώκει να προωθήσει στην Τουρκία το μέσο μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-27J “Spartan”.
Οι Ιταλοί έχουν ήδη φτιάξει το... «πολιτικό περιτύλιγμα», χαϊδεύοντας με συνέπεια και συνεχώς τα αυτιά της τουρκικής κυβέρνησης και του Γενικού Επιτελείου: «Επειδή η Τουρκία είναι κεντρικός παίκτης στην περιφέρειά της, τα αεροσκάφη τακτικών μεταφορών θα γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά», είναι η δήλωση του αντιπροέδρου της Finmeccanica, Τζιοβάνι Μπερτολόνε. «Προτείνουμε το στην Τουρκία το C-27J το οποίο μπορεί να απογειώνεται σε πολύ μικρές αποστάσεις».
Η Ιταλία επιχειρεί να αξιοποιήσει αφενός τις καθυστερήσεις των αεροσκαφών στρατηγικών μεταφορών A400M αφού η Τουρκία καθυστερεί να προμηθευτεί τα 10 αεροσκάφη του τύπου που έχει ανακοινώσει ότι θα προμηθευτεί, καθώς επίσης και το ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των C-130B και C-130E καρκινοβατεί.
Το ζητούμενο είναι τι ακριβώς θα επιλέξουν οι Τούρκοι εάν οι καθυστερήσεις αναγκάσουν τη χώρα τους να αναζητήσει «ενδιάμεση λύση», μεγάλο αεροσκάφος όπως το C-130J της Lockheed Martin, ή θα προκριθεί κάποιο μικρότερου μεγέθους, οπότε δημιουργείται η ευκαιρία για το μέσο μεταφορικό αεροσκάφος C-27J της θυγατρικής της Finmeccanica, της Alenia Aeronautica (σε συνεργασία με τη Lockheed Martin).
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία φέρεται να έχει προτείνει στην Τουρκία την προμήθεια 48 C-27J “Spartan”, μια προμήθεια που θα ανέλθει στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια και ασφαλώς θα εμπλέξει και την τουρκική αμυντική βιομηχανία.
Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν ένα μήνα η Finmeccanica πρότεινε στην Τουρκία την πώληση – συμπαραγωγή 40-60 μαχητικών EF-2000 Typhoon, σε μια προσπάθεια να «διεμβολίσει» την απόφαση προμήθειας περίπου 100 εκ των αμερικανικών F-35 Lightning II, μια προμήθεια κόστους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων περίπου. Οι Ιταλοί υποστηρίζουν ότι «ενθαρρύνουν» την Τουρκία να ακολουθήσει το παράδειγμα της χώρας τους αλλά και της Βρετανίας και να προμηθευτεί και τα δυο μαχητικά.
Για να αποφύγει την έγερση αντιρρήσεων, η – σε σημαντικό βαθμό ορθή επιχειρησιακά – επιχειρηματολογία της ιταλικής πλευράς, είναι ότι το αμερικανικό αεροσκάφος είναι κατάλληλο κυρίως για επιχειρήσεις κρούσης, το δε ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της αεροπορικής υπεροχής. Οι Ιταλοί θεωρούν τη χρονική συγκυρία ως ιδανική, αφού η απόφαση της Τουρκίας πρέπει να ληφθεί αρκετά χρόνια πριν το 2020, χρονολογία που προβλέπεται να ξεκινήσει η απόσυρση των F-4E που αναβαθμίστηκαν από την ισραηλινή αμυντική βιομηχανία.
ΠΗΓΗ
Δημοσίευση σχολίου