GuidePedia

0
Διαταγή για διερεύνηση όλων των προμηθειών από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz έδωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είτε αυτές έγιναν απευθείας από την αυτοκινητοβιομηχανία είτε από θυγατρικές της εταιρείες. Η εντολή έρχεται μετά την αποκάλυψη ότι η Daimler δωροδόκησε εκατοντάδες κρατικούς αξιωματούχους 22 χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, με δεκάδες εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να εξασφαλίσει συμβόλαια με τις κυβερνήσεις.


Στην Ελλάδα, η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, τόσο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν η Βουλή, τα υπουργεία και οι δημόσιες υπηρεσίες όσο και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα. Για την προμήθεια των οχημάτων αυτών αλλά και για την ετήσια επισκευή και συντήρησή τους έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, σε κρατικό και δημοτικό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τα σημερινά Νέα, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) αγόρασε από τη θυγατρική της Daimler-Μercedes Βenz, ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Οι πρώτες 26 αγοράστηκαν το 1995 (τότε υπεγράφη η σύμβαση), ενώ παραδόθηκαν στον ΟΣΕ σταδιακά μέχρι το 1998. Το 1997, όμως, με τις προγραμματικές συμφωνίες του υπουργείου Μεταφορών αγοράστηκαν 10 επιπλέον ντιζελομηχανές από την ΑDtranz, οι οποίες παραδόθηκαν ως τα τέλη του 2003. Οι 10 αυτές μηχανές αρχικά προορίζονταν για το δίκτυο Πελοποννήσου της μετρικής γραμμής (με άλλα φορεία, λόγω μετρικού εύρους), αλλά στην πορεία η παραγγελία τροποποιήθηκε κι έτσι έγιναν κι αυτές κανονικού εύρους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι οι ντιζελομηχανές που παρέλαβε η Ελλάδα ήταν ιδιαιτέρως ακριβές, αφού έκαστη κόστισε περί τα 4.5 – εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που σε άλλες χώρες κόστισαν 3 εκατομμύρια ευρώ. Ο ΟΣΕ υποστήριξε τότε ότι η αυξημένη τιμή οφειλόταν στις «ειδικές προδιαγραφές» των 36 μηχανών που παρέλαβε η Ελλάδα, οι οποίες επέτρεπαν στον ΟΣΕ να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.

Με τις προγραμματικές συμφωνίες του 1997, οι οποίες έφεραν την έγκριση και της διακομματικής επιτροπής της Βουλής, η ΑDtranz είχε αναλάβει και άλλα συμβόλαια για την Ελλάδα. Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες, αφορούσε και την προμήθεια 120 συρμών για τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ), από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz. Με προϋπολογισμό 137.6 εκατ. ευρώ.

Σταθερός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), στον στόλο της οποία υπάρχουν αρκετά λεωφορεία Mercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων μέσω διαγωνισμών συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 - είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες.

Οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αρνηθεί να σχολιάσουν το σκάνδαλο δωροδοκίας κρατικών αξιωματούχων σε 22 χώρες.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top