Αλλαγές έστω από του χρόνου σχεδιάζει η Κυβέρνηση στα τέλη κυκλοφορίας, μετά τις αντιδράσεις, αλλά και τις ομαδικές αποσύρσεις οχημάτων, που προκάλεσαν οι πρόσφατες ρυθμίσεις.
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Υπουργός Οικονομικών Γ .Παπακωνσταντίνου παραδέχεται τις αδικίες των νέων διατάξεων , ειδικά για το παλιά μοντέλα μεγάλου κυβισμού......
κι αφού δεσμεύτηκε για δικαιότερη λύση το επόμενο έτος , τόνισε ότι εκείνο που θα πληρώνεται από δω και στο εξής δε θα είναι η κατοχή αλλά η χρήση ενός παλιού, και κατά συνέπεια ρυπογόνου αυτοκινήτου.
Μετά το κομφούζιο που παρατηρήθηκε στις εφορίες, το υπουργείο οικονομικών ανακοίνωσε χθες ότι η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2010 παρατείνεται από τις 31/12/2009 ως τις 15/1/2010. Η παράταση ισχύει και για την πληρωμή των τελών μέσω τραπεζών ή ΕΛΤΑ. Για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., έχουν επίσης τη δυνατότητα να το πράξουν έως τις 15/1/2010.
Μεγάλες ουρές πάντως παρατηρούνται μέσα και έξω από τις ΔΟΥ και σήμερα Τετάρτη. Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να καταθέσουν τις πινακίδες οχημάτων τους, παρά να πληρώσουν τα ακριβά τέλη κυκλοφορίας, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν την αξία του οχήματος
Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας
Η Ομοσπονδία Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθούν οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και ο περιβαλλοντικός φόρος, τα οποία χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικά.
Αναφέρουν, ότι τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούν φόρο χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα έπρεπε να στηριχθούν σε διάταξη νόμου όπως και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, για το οποίο μάλιστα δεν καθορίζεται σαφώς υπηρεσία του περιβάλλοντος θα αποδοθούν.
Επίσης στην αίτηση ακύρωσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλονται αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, των οποίων κάτοχοι είναι πολίτες με μειωμένα εισοδήματα.
Τέλος, προσφέυγουν κατα της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών διότι όπως υποστηρίζουν, δεν προηγήθηκε όπως απαιτούν η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική Νομοθεσία «Στρατηγική Περιβαλλοντικής Εκτίμησης», πριν την επιβολή του φόρου.
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Υπουργός Οικονομικών Γ .Παπακωνσταντίνου παραδέχεται τις αδικίες των νέων διατάξεων , ειδικά για το παλιά μοντέλα μεγάλου κυβισμού......
κι αφού δεσμεύτηκε για δικαιότερη λύση το επόμενο έτος , τόνισε ότι εκείνο που θα πληρώνεται από δω και στο εξής δε θα είναι η κατοχή αλλά η χρήση ενός παλιού, και κατά συνέπεια ρυπογόνου αυτοκινήτου.
Μετά το κομφούζιο που παρατηρήθηκε στις εφορίες, το υπουργείο οικονομικών ανακοίνωσε χθες ότι η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2010 παρατείνεται από τις 31/12/2009 ως τις 15/1/2010. Η παράταση ισχύει και για την πληρωμή των τελών μέσω τραπεζών ή ΕΛΤΑ. Για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., έχουν επίσης τη δυνατότητα να το πράξουν έως τις 15/1/2010.
Μεγάλες ουρές πάντως παρατηρούνται μέσα και έξω από τις ΔΟΥ και σήμερα Τετάρτη. Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να καταθέσουν τις πινακίδες οχημάτων τους, παρά να πληρώσουν τα ακριβά τέλη κυκλοφορίας, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν την αξία του οχήματος
Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας
Η Ομοσπονδία Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθούν οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και ο περιβαλλοντικός φόρος, τα οποία χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικά.
Αναφέρουν, ότι τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούν φόρο χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα έπρεπε να στηριχθούν σε διάταξη νόμου όπως και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, για το οποίο μάλιστα δεν καθορίζεται σαφώς υπηρεσία του περιβάλλοντος θα αποδοθούν.
Επίσης στην αίτηση ακύρωσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλονται αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, των οποίων κάτοχοι είναι πολίτες με μειωμένα εισοδήματα.
Τέλος, προσφέυγουν κατα της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών διότι όπως υποστηρίζουν, δεν προηγήθηκε όπως απαιτούν η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική Νομοθεσία «Στρατηγική Περιβαλλοντικής Εκτίμησης», πριν την επιβολή του φόρου.
Δημοσίευση σχολίου