GuidePedia

0
Τη δυνατότητα δημιουργίας ενός «ΑΣΕΠ» για τα δημόσια έργα μελετά η κυβέρνηση, προκειμένου να διασφαλιστούν η μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στην ανάθεση των έργων και η ποιοτική ολοκλήρωσή τους.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας και ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης επεξεργάζονται μία πρόταση για τη συγκρότηση ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα έχει την ευθύνη της οργάνωσης.....
και της προώθησης της διαγωνιστικής διαδικασίας ενός έργου (κυρίως μεγάλου έργου) με αντικειμενικό και δίκαιο τρόπο, ενώ θα ενημερώνεται και για τα προγράμματα έργων υπουργείων και οργανισμών.
«ΑΣΕΠ» στα δημόσια έργα
Επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι να υπάρξουν άψογες διαδικασίες, κοινά αποδεκτές (όπως συμβαίνει με το ΑΣΕΠ) αλλά ταυτόχρονα να διασφαλιστεί η παραγωγή έργων και υπηρεσιών. Χαρακτηριστική είναι η θέση του κ. Ρέππα, ο οποίος δηλώνει «δεν είμαστε ιεροκήρυκες», θέλουμε η διαφάνεια να μας βοηθήσει.
Τρία βασικά θέματα απασχολούν το υπουργείο: Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που πολλές φορές υπονομεύουν την καλή πορεία ενός έργου, οι καθυστερήσεις εξαιτίας προσφυγών στα δικαστήρια και το θέμα των μεγάλων εκπτώσεων που παρατηρείται στους διαγωνισμούς.
Ο υπουργός Υποδομών έχει ήδη ανακοινώσει πως το σύστημα ανάθεσης έργων και μελετών θα επανεξεταστεί. Παράλληλα λοιπόν με τη δημιουργία του νέου διοικητικού μηχανισμού της ανεξάρτητης αρχής, ο κ. Ρέππας δήλωσε χθες πως μελετάται ένα νέο σύστημα ανάθεσης στη βάση του μειοδοτικού χαρακτήρα των διαγωνισμών, με στοιχεία όμως και του λεγόμενου «μαθηματικού τύπου» που ίσχυε παλιά.
Οι ανοιχτές διαδικασίες και η ουσιαστική διαβούλευση στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας αλλά και με τους κοινωνικούς φορείς αποτελεί βασική προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας. Στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί, κατά πάσα πιθανότητα, παράταση των προθεσμιών της διαγωνιστικής διαδικασίας για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, κάτι που άλλωστε έχουν ζητήσει και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Διόδια
Σε ό,τι αφορά το καυτό θέμα των διοδίων, επιβεβαιώθηκε χθες πως θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης της Ιονίας Οδού, της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (Ράχες Μαλιακού - Κλειδί) με στόχο να επιτευχθεί το 2010 μείωση των διοδίων μέσω της κατάργησης των φόρων υπέρ του Δημοσίου. Θα ξανακοιταχτεί επίσης η κατασκευή των σταθμών διοδίων, καθώς, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, παρατηρείται ανισορροπία στη χωροθέτησή τους. (Προβλέπονται 4 σταθμοί στη Φθιώτιδα, 4 στην Πιερία αλλά μόνο 2 στον Νομό Λαρίσης, αν και από εκεί περνά το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου). Προωθείται επίσης η λειτουργία των διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top