Το ενδεχόμενο της καθιέρωσης ενδεκαετούς υποχρεωτική εκπαίδευση, με την προσθήκη των τάξεων του προνήπιου και νήπιου και τη διεύρυνση ωραρίου μέχρι τις 4 το απόγευμα και στα γυμνάσια, όχι για διδακτικούς, αλλά για κοινωνικούς και παιδευτικούς λόγους συζήτησε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που συνεδρίασε χθες υπό την προεδρία του καθηγητή Γιώργου Μπαμπινιώτη. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ στο Συμβούλιο, καθηγητής Γιάννης Πανάρετος, υποστήριξε ότι πρέπει να προηγηθούν της νομοθέτησης όλες οι απαραίτητες υποδομές προκειμένου η υποχρεωτική εκπαίδευση να παίξει αποφασιστικό ρόλο και να λειτουργήσει ομαλά.
Προχωρά ο Εθνικός διάλογος
"Το βάρος πρέπει να πέσει στην υποχρεωτική εκπαίδευση, από νηπιαγωγείο μέχρι γυμνάσιο, και να ενισχυθεί με υπηρεσίες συμβουλευτικού τύπου και υποστήριξης των μαθητών" τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση.
Όσο για τη διεύρυνση του ωραρίου, σημείωσε ότι στόχος είναι να αποφευχθεί το φαινόμενο της εγκατάλειψης του σχολείου από τα παιδιά που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα.......
Ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ακόμη ότι κατά τη συζήτηση φάνηκε πως για τη δομή του λυκείου υπάρχουν δύο απόψεις:
Σε όλες τις τάξεις να υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επιλογών, ώστε το λύκειο να φύγει από το σημερινό σύστημα των κατευθύνσεων και να δίνει γενική παιδεία, όπου μέσα από επιλογές να διαμορφώνονται οι τάσεις των παιδιών. Αυτό θα διαμορφώσει ένα είδος εθνικού απολυτηρίου, σχολίασε.
Η άλλη άποψη αφορά στη δημιουργία γενικών κύκλων μέσα στο λύκειο.
Όμως, η μία άποψη ενισχύει την αυτοτέλεια του λυκείου και η άλλη προωθεί εν μέρει την προπαρασκευή για το πανεπιστήμιο.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης προτάθηκε, επίσης, η διεύρυνση του σχολικού χρόνου, δηλαδή ολοήμερο σχολείο μέχρι τη Γ' τάξη γυμνασίου, όχι όμως ως παραμονή στο σχολείο ή προσθήκη γνωστικών αντικειμένων, αλλά να είναι χρόνος αξιοποίησης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων των μαθητών.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Πανάρετος, δήλωσε ότι θεωρεί πως πρέπει πρώτα να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις είτε πρόκειται για το νηπιαγωγείο είτε για το λύκειο. Δεν συμφωνεί να είναι υποχρεωτικό το δεύτερο έτος στα νήπια χωρίς προηγουμένως να έχει δημιουργηθεί η υποδομή.
Για το λύκειο, πρόσθεσε ότι το ΠΑΣΟΚ από το 1996 υποστηρίζει το εθνικό απολυτήριο.
Βρήκε, όμως, την ευκαιρία να παρατηρήσει ότι η συζήτηση στον εθνικό διάλογο ενώ ξεκίνησε ως επικοινωνιακού τύπου έγινε ουσιαστικού και κατέληξε: "Λυπάμαι που τρία κόμματα, Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, δεν συμμετέχουν ουσιαστικά ή τυπικά. Δεν άκουσα πρόταση της Ν.Δ. Ούτε παραβρίσκεται στις συνεδριάσεις ο εκπρόσωπός της".
Η εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Α. Σταθάκου, επισήμανε τις χαμηλές δαπάνες για την Παιδεία που δίδει η χώρα μας, ενώ συνέχισε τονίζοντας ότι το κόμμα της προτείνει τη δημιουργία κλασικού τύπου μέσα στο λύκειο, συμφωνεί όμως με το εθνικό απολυτήριο και τη διεύρυνση της υποχρεωτικής παιδείας με την υποσημείωση ότι αυτό συνεπάγεται χρηματοδότηση της παιδείας για τη δημιουργία υποδομών, να δίδεται φαγητό στα παιδιά κ.λπ.
Άκαρπη συνάντηση ΠΟΣΔΕΠ με τον Υφ. Παιδείας
Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση των εκπροσώπων των καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), με τον υφυπουργό Παιδειας Σπ. Ταλιαδούρο για σειρά θεμάτων που απασχολούν την Ομοσπονδία. Η ΠΟΣΔΕΠ εξέφρασε δυσαρέσκεια και παρέπεμψε τα θέματα και τις αποφάσεις της στη συνεδρίαση του ΔΣ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Ιουνίου 2009 στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Προχωρά ο Εθνικός διάλογος
"Το βάρος πρέπει να πέσει στην υποχρεωτική εκπαίδευση, από νηπιαγωγείο μέχρι γυμνάσιο, και να ενισχυθεί με υπηρεσίες συμβουλευτικού τύπου και υποστήριξης των μαθητών" τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση.
Όσο για τη διεύρυνση του ωραρίου, σημείωσε ότι στόχος είναι να αποφευχθεί το φαινόμενο της εγκατάλειψης του σχολείου από τα παιδιά που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα.......
Ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ακόμη ότι κατά τη συζήτηση φάνηκε πως για τη δομή του λυκείου υπάρχουν δύο απόψεις:
Σε όλες τις τάξεις να υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα γενικής παιδείας και μαθήματα επιλογών, ώστε το λύκειο να φύγει από το σημερινό σύστημα των κατευθύνσεων και να δίνει γενική παιδεία, όπου μέσα από επιλογές να διαμορφώνονται οι τάσεις των παιδιών. Αυτό θα διαμορφώσει ένα είδος εθνικού απολυτηρίου, σχολίασε.
Η άλλη άποψη αφορά στη δημιουργία γενικών κύκλων μέσα στο λύκειο.
Όμως, η μία άποψη ενισχύει την αυτοτέλεια του λυκείου και η άλλη προωθεί εν μέρει την προπαρασκευή για το πανεπιστήμιο.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης προτάθηκε, επίσης, η διεύρυνση του σχολικού χρόνου, δηλαδή ολοήμερο σχολείο μέχρι τη Γ' τάξη γυμνασίου, όχι όμως ως παραμονή στο σχολείο ή προσθήκη γνωστικών αντικειμένων, αλλά να είναι χρόνος αξιοποίησης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων των μαθητών.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Πανάρετος, δήλωσε ότι θεωρεί πως πρέπει πρώτα να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις είτε πρόκειται για το νηπιαγωγείο είτε για το λύκειο. Δεν συμφωνεί να είναι υποχρεωτικό το δεύτερο έτος στα νήπια χωρίς προηγουμένως να έχει δημιουργηθεί η υποδομή.
Για το λύκειο, πρόσθεσε ότι το ΠΑΣΟΚ από το 1996 υποστηρίζει το εθνικό απολυτήριο.
Βρήκε, όμως, την ευκαιρία να παρατηρήσει ότι η συζήτηση στον εθνικό διάλογο ενώ ξεκίνησε ως επικοινωνιακού τύπου έγινε ουσιαστικού και κατέληξε: "Λυπάμαι που τρία κόμματα, Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, δεν συμμετέχουν ουσιαστικά ή τυπικά. Δεν άκουσα πρόταση της Ν.Δ. Ούτε παραβρίσκεται στις συνεδριάσεις ο εκπρόσωπός της".
Η εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Α. Σταθάκου, επισήμανε τις χαμηλές δαπάνες για την Παιδεία που δίδει η χώρα μας, ενώ συνέχισε τονίζοντας ότι το κόμμα της προτείνει τη δημιουργία κλασικού τύπου μέσα στο λύκειο, συμφωνεί όμως με το εθνικό απολυτήριο και τη διεύρυνση της υποχρεωτικής παιδείας με την υποσημείωση ότι αυτό συνεπάγεται χρηματοδότηση της παιδείας για τη δημιουργία υποδομών, να δίδεται φαγητό στα παιδιά κ.λπ.
Άκαρπη συνάντηση ΠΟΣΔΕΠ με τον Υφ. Παιδείας
Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση των εκπροσώπων των καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), με τον υφυπουργό Παιδειας Σπ. Ταλιαδούρο για σειρά θεμάτων που απασχολούν την Ομοσπονδία. Η ΠΟΣΔΕΠ εξέφρασε δυσαρέσκεια και παρέπεμψε τα θέματα και τις αποφάσεις της στη συνεδρίαση του ΔΣ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Ιουνίου 2009 στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Δημοσίευση σχολίου