GuidePedia

0
«Ελπίζω ότι οι ικανότητές μου θα δείξουν στο τέλος ότι είμαι το καλύτερο πρόσωπο για τη δουλειά» επισήμανε η Κάθριν Άστον.
«Είμαι το καλύτερο πρόσωπο γι΄αυτή τη δουλειά». 'Ετσι απάντησε η νέα ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ για την Εξωτερική Πολιτική, βαρόνη Κάθριν Άστον, στην κριτική που της ασκήθηκε ότι δεν έχει εμπειρία στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής.«Τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, στόχος μου θα είναι να δείξω ότι είμαι το καλύτερο άτομο γι'αυτή τη δουλειά», επισήμανε. «Πιστεύω ότι κάποιοι θα πουν ότι είμαι το καλύτερο πρόσωπο γι'αυτή τη δουλειά και ότι με επέλεξαν επειδή είμαι».....
Οι επιλογές των δύο προσώπων Άστον καθώς και του Βέλγου Χέρμαν Βαν Ρόμπαϊ για τη θέση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου- προκάλεσν ανάμεικτες αντιδράσεις, αφού μέχρι χθες, τα δύο πρόσωπα δεν ήταν ευρύτερα γνωστά.
Η Άστον εισήλθε το 1999 στη Βουλή των Λόρδων, μη αιρετό σώμα, και διετέλεσε στη συνέχεια υπουργός Παιδείας της Βρετανίας, Συνταγματικών Υποθέσεων και τέλος, Δικαιοσύνης. Το 2008 έγινε επίτροπος της ΕΕ για το Εμπόριο.
«Αν και δεν εξελέγην ποτέ, επί 28 χρόνια συμμετείχα σε διαπραγματεύσεις σε όλων των ειδών τα φόρουμ», επισήμανε η ίδια. «Έχω εργαστεί με υπουργούς απ΄όλο τον κόσμο...Πάντα πίστευα ότι η Ευρώπη είναι σημαντική και ότι η Βρετανία έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στους κόλπους της Ευρώπης», πρόσθεσε.
Τουρκία και ΗΠΑ για τον Ρόμπαϊ

Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ πρόβλεψε ότι ο Βαν Ρόμπαϊ θα φέρει πολιτική συναίνεση στις διεργασίες του Συμβουλίου ενώ ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί έκανε λόγο για «σοφή επιλογή». Ωστόσο η Τουρκία, εμφανίστηκε ανήσυχη.
Οι τίτλοι των μεγάλων εφημερίδων της Τουρκίας μοιάζουν σχεδόν να σημαίνουν συναγερμό. «Άσχημα νέα», έγραψε η Ραντικάλ. «Η αντίθεση στην Τουρκία βρέθηκε στην κορυφή της ΕΕ», επισήμανε η Βατάν. Στα δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου αναφέρεται κυρίως ένα σχόλιο που λέγεται πως έκανε ο Βαν Ρόμπαϊ σε ομιλία του, ενώ ήταν στην αντιπολίτευση στο Βέλγιο. Είχε δηλώσει πως «η Τουρκία δεν αποτελεί μέρος της Ευρώπης, ούτε θα γίνει ποτέ».  «Δεν είμαστε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον των σχέσεών μας κατά την διάρκεια της προεδρίας του» σχολίασε στο BBC ο Τούρκος βουλευτής, Ονούρ Οϊμέν.
Στις Ην.Πολιτείες, ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα επισήμανε ότι οι διορισμοί θα «ενισχύσουν την ΕΕ και θα την καταστήσουν ακόμη πιο ισχυρό εταίρο των Ην.Πολιτειών». Η Αμερικανίδα υπουργός Εξωτερικών, Χίλαρι Κλίντον, δήλωσε πως ανυπομονεί να εργαστεί στενά με τον Βαν Ρόμπαϊ και την Άστον σε ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος όπως το Ιράν, η σταθερότητα στο Αφγανιστάν και η προώθηση της ειρηνευτικής διαδικασίας στη Μέση Ανατολή.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top