Γιώργος Μοτσάκος
Να δημιουργηθεί άμεσα ταμείο εθνικής άμυνας για την συγκέντρωση χρημάτων αγοράς και από τους απόδημους Έλληνες για την αγορά μιας ακόμη Γαλλικής Φρεγάτας που θα αλλάξει τα πάντα στο Αιγαίο
Χθες σε συνέντευξη του Υπουργού Άμυνας στον Ρ/Σ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1» και τον δημοσιογράφο Λάμπρο Καλαρρύτη, αποκαλύφθηκε ότι αναζητούμε ένα δις ευρώ για την απόκτηση μίας ακόμη γαλλικής Φρεγάτας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΛΑΡΡΥΤΗΣ: Με την προαίρεση για την τέταρτη Belharra έχει τελειώσει ή το παρατείνουμε; Τι γίνεται εκεί;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δύσκολο να βρεθεί άλλο ένα δισεκατομμύριο για μια τέταρτη Belh@rra όταν ας πούμε επίκειται η απόφαση για τρεις κορβέτες, οι οποίες θα στοιχίσουν περίπου 1,6-1,7 δισεκατομμύριο περίπου.
Σε κάθε περίπτωση η οψιόν αυτή είναι στο τραπέζι ακόμα. Εμείς έχουμε το δεδομένο των τριών. Και μάλιστα οι δύο από τις τρεις, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να παραδοθούν αρχές προς τα μέσα και τέλος του 2025.
Άρα σύντομα! Η ναυπήγηση αυτών των πλοίων είναι σε πολύ καλό επίπεδο σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, λίγο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα στη Γαλλία και έπεται συνέχεια.
Πάντως επειδή η τέταρτη Belh@rra είναι άλλο ένα δισ. στον αμυντικό προϋπολογισμό, όπως καταλαβαίνετε, αυτό πρέπει να εξευρεθεί όταν έχουμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε και στις κορβέτες που είναι τρία καράβια κι επομένως καλύπτεται αυτό που πάντα έλεγε και χρειάζεται το Ναυτικό, δηλαδή τα περισσότερα πλοία, ή περισσότερες πλώρες με καινούργια καράβια.
Και θυμίζω ότι στο ίδιο διάστημα δρομολογείται και ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών MEKO.
Ήδη έχει ξεκινήσει ο τεχνικός διάλογος με την αρχική κατασκευάστρια εταιρεία, δηλαδή τους Γερμανούς που τις κατασκεύασαν κι αυτό θα πάρει χρόνο μέχρι να οριστικοποιηθεί. Δηλαδή τι ακριβώς θα αφορά ή θα αναβαθμίσουν ως προς τα συστήματά τους τα καράβια αυτά. Εκσυγχρονισμός μέσης ζωής για ένα καράβι που πλησιάζει τα 35 χρόνια ηλικία ακούγεται λίγο παράδοξο και οξύμωρο”, ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Σύσταση ταμείου εθνικής άμυνας με συμμετοχή όλων των απανταχού Ελλήνων
Δεν είναι ντροπή, αλλά ορθότατη πράξη, η σύσταση ειδικού ταμείου εθνικής άμυνας και μέσω και της ελληνικής εκκλησίας να συγκεντρωθούν χρήματα από τους απόδημους Έλληνες σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία, για να αποκτήσουμε ένα ακόμη ναυτικό οπλικό σύστημα, που θα αλλάξει δραματικά την κατάσταση στο Αιγαίο, δεδομένου της παρουσίας πλέον της ομάδας μάχης του τουρκικού ελικοπτεροφόρου Anadolou στο Αιγαίο.
Τι θα σήμαινε όμως για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό η απόκτηση μιας 4ης Φρεγάτας FDI
Καταρχήν θα είχαμε Τέσσερις υπερσύγχρονες Φρεγάτες οι οποίες “ακροβολισμένες” από την Θάσο έως το Καστελόριζο, θα μπορούσαν να μετατρέψουν το Αιγαίο σε περιοχή A2AD, δηλαδή περιοχή άρνησης εισόδου σε κάθε τουρκικό πολεμικό πλοίο και υποβρύχιο, όποιο και να είναι αυτό.
Μια τέτοια όμως κίνηση από τα πιο σύγχρονα πολεμικά πλοία του πολεμικά μας Ναυτικού, θα απαιτούσε να “κλειδώσει” και ο εναέριος χώρος του Αιγαίου από ελληνικά Rafale και F-16V, προκαλώντας πραγματικά τρόμο στην Τουρκία.
Σε λιγότερο από πέντε χρόνια, η Ελλάδα θα ανατρέψει τη ναυτική ισορροπία δυνάμεων με την Τουρκία, προικισμένη με έναν υπερσύγχρονο στόλο ( που είχε να δει από την εποχή των Βαλκανικών πολέμων και αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο).
Η χώρα μας θα είχε έτσι ταχύτατα έναν εκσυγχρονισμένο στόλο τουλάχιστον Οχτώ σύγχρονων μονάδων επιφανείας σε αντιδιαστολή με την σημερινή κατάσταση, δίνοντας μια τεράστια πνοή στο Πολεμικό Ναυτικό μας σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
ΟΙ νέες Belhara θα προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, στην αποτροπή και την υποβρύχια παρέμβαση, σε ένα σύνθετο πεδίο επιχειρήσεων όπως το Αιγαίο Πέλαγος, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από το ελικόπτερο S70B ή MH60 / R που μεταφέρει.
Η Belhara, έχει επίσης μια νέα ικανότητα εναντίον ασύμμετρων απειλών, χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική επικεντρωμένη σε αυτές τις απειλές.
Η φρεγάτα διαθέτει ειδικό χώρο, προσφέροντας μόνιμη οπτοηλεκτρονική όψη 360 μοιρών, ημέρα και νύχτα, επιτρέποντάς της να αντιμετωπίσει κοντινές απειλές, χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων συσκευών.
Οι φυσικές και ψηφιακές υποδομές της Belhara, εγγυώνται ένα εξελικτικό δυναμικό που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου, (UAVs, Cyber, αντιπλοϊκοί βαλλιστικοί πύραυλοι, υπερηχητικοί πύραυλοι, απειλές επιφανείας αλλά και κάτω από τη θάλασσα κ.λπ.).
Ήδη με τα Rafale και τα Mirage που δεν αφήνουν περιθώρια στους αιθέρες, οι Τούρκοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση, ενώ τρέμουν τις νέες φρεγάτες που θα πλεύσουν στο Αιγαίο.
Περιττό να επαναλάβουμε ότι με συνολική δύναμη 10-12 ετοιμοπόλεμων Πολεμικών μας πλοίων, το τουρκικό ναυτικό δεν θα μπορεί να κινείται απερίσπαστο σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο, αφού οι τουρκικές μονάδες επιφανείας θα είναι “κλειδωμένες” από τα τρομερά ραντάρ των γαλλικών φρεγατών FDI-HN, με πυραύλους EXOSET MM40 BLOCK-3 με εμβέλεια άνω των 200 χλμ.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Να δημιουργηθεί άμεσα ταμείο εθνικής άμυνας για την συγκέντρωση χρημάτων αγοράς και από τους απόδημους Έλληνες για την αγορά μιας ακόμη Γαλλικής Φρεγάτας που θα αλλάξει τα πάντα στο Αιγαίο
Χθες σε συνέντευξη του Υπουργού Άμυνας στον Ρ/Σ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1» και τον δημοσιογράφο Λάμπρο Καλαρρύτη, αποκαλύφθηκε ότι αναζητούμε ένα δις ευρώ για την απόκτηση μίας ακόμη γαλλικής Φρεγάτας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΛΑΡΡΥΤΗΣ: Με την προαίρεση για την τέταρτη Belharra έχει τελειώσει ή το παρατείνουμε; Τι γίνεται εκεί;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δύσκολο να βρεθεί άλλο ένα δισεκατομμύριο για μια τέταρτη Belh@rra όταν ας πούμε επίκειται η απόφαση για τρεις κορβέτες, οι οποίες θα στοιχίσουν περίπου 1,6-1,7 δισεκατομμύριο περίπου.
Σε κάθε περίπτωση η οψιόν αυτή είναι στο τραπέζι ακόμα. Εμείς έχουμε το δεδομένο των τριών. Και μάλιστα οι δύο από τις τρεις, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να παραδοθούν αρχές προς τα μέσα και τέλος του 2025.
Άρα σύντομα! Η ναυπήγηση αυτών των πλοίων είναι σε πολύ καλό επίπεδο σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, λίγο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα στη Γαλλία και έπεται συνέχεια.
Πάντως επειδή η τέταρτη Belh@rra είναι άλλο ένα δισ. στον αμυντικό προϋπολογισμό, όπως καταλαβαίνετε, αυτό πρέπει να εξευρεθεί όταν έχουμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε και στις κορβέτες που είναι τρία καράβια κι επομένως καλύπτεται αυτό που πάντα έλεγε και χρειάζεται το Ναυτικό, δηλαδή τα περισσότερα πλοία, ή περισσότερες πλώρες με καινούργια καράβια.
Και θυμίζω ότι στο ίδιο διάστημα δρομολογείται και ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών MEKO.
Ήδη έχει ξεκινήσει ο τεχνικός διάλογος με την αρχική κατασκευάστρια εταιρεία, δηλαδή τους Γερμανούς που τις κατασκεύασαν κι αυτό θα πάρει χρόνο μέχρι να οριστικοποιηθεί. Δηλαδή τι ακριβώς θα αφορά ή θα αναβαθμίσουν ως προς τα συστήματά τους τα καράβια αυτά. Εκσυγχρονισμός μέσης ζωής για ένα καράβι που πλησιάζει τα 35 χρόνια ηλικία ακούγεται λίγο παράδοξο και οξύμωρο”, ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Σύσταση ταμείου εθνικής άμυνας με συμμετοχή όλων των απανταχού Ελλήνων
Δεν είναι ντροπή, αλλά ορθότατη πράξη, η σύσταση ειδικού ταμείου εθνικής άμυνας και μέσω και της ελληνικής εκκλησίας να συγκεντρωθούν χρήματα από τους απόδημους Έλληνες σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία, για να αποκτήσουμε ένα ακόμη ναυτικό οπλικό σύστημα, που θα αλλάξει δραματικά την κατάσταση στο Αιγαίο, δεδομένου της παρουσίας πλέον της ομάδας μάχης του τουρκικού ελικοπτεροφόρου Anadolou στο Αιγαίο.
Τι θα σήμαινε όμως για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό η απόκτηση μιας 4ης Φρεγάτας FDI
Καταρχήν θα είχαμε Τέσσερις υπερσύγχρονες Φρεγάτες οι οποίες “ακροβολισμένες” από την Θάσο έως το Καστελόριζο, θα μπορούσαν να μετατρέψουν το Αιγαίο σε περιοχή A2AD, δηλαδή περιοχή άρνησης εισόδου σε κάθε τουρκικό πολεμικό πλοίο και υποβρύχιο, όποιο και να είναι αυτό.
Μια τέτοια όμως κίνηση από τα πιο σύγχρονα πολεμικά πλοία του πολεμικά μας Ναυτικού, θα απαιτούσε να “κλειδώσει” και ο εναέριος χώρος του Αιγαίου από ελληνικά Rafale και F-16V, προκαλώντας πραγματικά τρόμο στην Τουρκία.
Σε λιγότερο από πέντε χρόνια, η Ελλάδα θα ανατρέψει τη ναυτική ισορροπία δυνάμεων με την Τουρκία, προικισμένη με έναν υπερσύγχρονο στόλο ( που είχε να δει από την εποχή των Βαλκανικών πολέμων και αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο).
Η χώρα μας θα είχε έτσι ταχύτατα έναν εκσυγχρονισμένο στόλο τουλάχιστον Οχτώ σύγχρονων μονάδων επιφανείας σε αντιδιαστολή με την σημερινή κατάσταση, δίνοντας μια τεράστια πνοή στο Πολεμικό Ναυτικό μας σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
ΟΙ νέες Belhara θα προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, στην αποτροπή και την υποβρύχια παρέμβαση, σε ένα σύνθετο πεδίο επιχειρήσεων όπως το Αιγαίο Πέλαγος, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την ικανότητα προβολής που παρέχεται από το ελικόπτερο S70B ή MH60 / R που μεταφέρει.
Η Belhara, έχει επίσης μια νέα ικανότητα εναντίον ασύμμετρων απειλών, χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική επικεντρωμένη σε αυτές τις απειλές.
Η φρεγάτα διαθέτει ειδικό χώρο, προσφέροντας μόνιμη οπτοηλεκτρονική όψη 360 μοιρών, ημέρα και νύχτα, επιτρέποντάς της να αντιμετωπίσει κοντινές απειλές, χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων συσκευών.
Οι φυσικές και ψηφιακές υποδομές της Belhara, εγγυώνται ένα εξελικτικό δυναμικό που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου, (UAVs, Cyber, αντιπλοϊκοί βαλλιστικοί πύραυλοι, υπερηχητικοί πύραυλοι, απειλές επιφανείας αλλά και κάτω από τη θάλασσα κ.λπ.).
Ήδη με τα Rafale και τα Mirage που δεν αφήνουν περιθώρια στους αιθέρες, οι Τούρκοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση, ενώ τρέμουν τις νέες φρεγάτες που θα πλεύσουν στο Αιγαίο.
Περιττό να επαναλάβουμε ότι με συνολική δύναμη 10-12 ετοιμοπόλεμων Πολεμικών μας πλοίων, το τουρκικό ναυτικό δεν θα μπορεί να κινείται απερίσπαστο σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο, αφού οι τουρκικές μονάδες επιφανείας θα είναι “κλειδωμένες” από τα τρομερά ραντάρ των γαλλικών φρεγατών FDI-HN, με πυραύλους EXOSET MM40 BLOCK-3 με εμβέλεια άνω των 200 χλμ.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου