GuidePedia

0

O Γιάννης Ιωαννίδης, MD, DSc, Καθηγητής Ιατρικής, Επιδημιολογίας και Υγείας του πληθυσμού στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, όπου διευθύνει το Κέντρο Καινοτομίας Meta-Research στο Στάνφορντ (METRICS), στις «Αντιθέσεις».

Ένας από τους επιδραστικότερους επιστήμονες διεθνώς, με τις τρέχουσες αναφορές για το επιστημονικό του έργο να τον τοποθετούν ανάμεσα στους δέκα επιστήμονες με τις περισσότερες αναφορές στον κόσμο, την ώρα που εκτός από τον Ιατρική Επιστήμη, διδάσκει νεοελληνική ποίηση και συγκριτική λογοτεχνία στο Στάνφορντ, σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης που προκαλεί κύκλο συζητήσεων.

– Η Αποτίμηση των τριών πανδημικών χρόνων στην Ελλάδα και στον κόσμο Τελείωσε η πανδημία;
-Πανδημικοί θάνατοι και αιτίες τους. Τι δεν πήγε καλά, τι κάναμε λάθος;
– Η φόρτιση συστήματος υγείας.

-Η κληρονομιά “ανευλευθερίας” και η υστέρηση δημόσιας υγείας και δημοκρατίας, αποτυχημένες προσδοκίες και υποσχέσεις για θεραπείες και εμβόλια.

-Η Κοβιδοποίηση της επιστήμης, χειροτέρευση της έρευνας, αποτυχία των προβλέψεων και των «ειδικών», απώλεια εμπιστοσύνης στην επιστήμη και στη δημόσια υγεία;

– Μετα-πανδημική ψυχική υγεία σε ένα πολυεπίπεδο σκηνικό Παγκόσμιων Κρίσεων Δημογραφική κατάρρευση στην Ελλάδα; Οικονομική κρίση, φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση.

-Πείνα και πόλεμοι σε παγκόσμιο επίπεδο και στη γειτονιά της Ελλάδας.
-Νέες επιδημίες και τρομολαγνεία, κληρονομιά για το μέλλον
– Hθική, ακεραιότητα, αξιοπιστία και μεθοδολογική τεκμηρίωση των επιστημών.
-Γιατί τα περισσότερα ερευνητικά αποτελέσματα είναι αναληθή;

-Απάτη στην επιστήμη – η παραδοσιακή τριάδα από απάτες (κατασκευή αποτελεσμάτων, παραποίηση δεδομένων, λογοκλοπή) και η νέα γενιά από απάτες. Διαφάνεια και επιστημονική αξιοπιστία και ανοιχτή πρόσβαση στα επιστημονικά δεδομένα.

-Μεροληψίες στην επιστήμη, επιβλαβείς ερευνητικές πρακτικές. Συγκρουόμενα συμφέροντα γύρω από την επιστήμη.
-Επιστήμη και βιομηχανία και νέοι φορείς συγκρουόμενων συμφερόντων.

-Προβλήματα από τον καταιγισμό μικρών μελετών και από τα ανερχόμενα big data. Τι χαρακτηρίζει την χρήσιμη έρευνα;
-Αναπαραγωγιμότητα στην έρευνα. Τι πρέπει να επιβραβεύουμε στην Επιστήμη;

– Λογοτεχνία, όπερα, μουσική Παραλλαγές και Επισημειώσεις
– Το νέο βιβλίο του « Variations on the Art of the Fugue and a Desperate Ricercar» και γιατί στα αγγλικά;
– Το μάθημα σύγχρονης ελληνικής ποίησης στο Στάνφορντ. Και γιατί «ποιητές σε δύσκολους καιρούς».





Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top