GuidePedia

0

Για το ποιοι ευθύνονται για την αναστολή του Ειδικού Φόρου Διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς, που είχε θεσπιστεί το 2010 αλλά ποτέ δεν επιβλήθηκε, ο Επίτροπος, Πιέρ Μοσκοβισί, «δίνει στεγνά» τις κυβερνήσεις της διαφοράς Παπανδρέου και Σαμαροβενιζέλου. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του αναφερόταν στον Ειδικό Φόρο Διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος παρά το γεγονός ότι θεσπίστηκε το 2010 δεν επιβλήθηκε από καμία από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ρωτούσε την Κομισιόν «για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ. ευρώ», καθώς επίσης εάν «σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης εθνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών».

Στην απάντησή του ο Επίτροπος Μοσκοβισί καρφώνει τις προηγούμενες κυβερνήσεις για τις επιλογές τους να αναστείλουν την εφαρμογή του Ειδικού Φόρου Διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς, σημειώνοντας ότι «κάθε ερώτηση που αναφέρεται σε έλλειψη ή ανεπαρκή εφαρμογή θεσπισθείσας εθνικής νομοθεσίας στην Ελλάδα πρέπει να απευθύνεται στις ελληνικές αρχές» και καταλήγει τονίζοντας ότι «από την έναρξη το 2010 του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η Επιτροπή έχει επανειλημμένως προβεί σε παραινέσεις προς τις ελληνικές αρχές για τη δίκαιη κατανομή του βάρους της προσαρμογής σε ολόκληρο τον πληθυσμό και ιδίως για την προστασία των πλέον ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων».

Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-002390/2015 προς την Επιτροπή
Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)
Θέμα: Ειδικός Φόρος για τις Διαφημίσεις

Σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3845/10 και το άρθρο 5.12 επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος, ωστόσο, από το 2010 μέχρι και σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί. Με δεδομένο ότι η Τρόικα και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις είχαν επιδείξει «υπερβολική ευαισθησία» στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως όμως αυτών που αφορούσαν στην κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί από το 2010 η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς μόνο για το 2014 ήταν 50-60 εκατ. ευρώ;

2. Ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα «ισοδύναμα μέτρα», που τελικά κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός;

3. Σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης εθνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση των κρατών μελών της Ευρωζώνης και εάν ναι, με ποιον τρόπο;

Η απάντηση Moscovici εξ ονόματος της Επιτροπής
Κάθε ερώτηση που αναφέρεται σε έλλειψη ή ανεπαρκή εφαρμογή θεσπισθείσας εθνικής νομοθεσίας στην Ελλάδα πρέπει να απευθύνεται στις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή δεν διαθέτει εκτιμήσεις για τα έσοδα που θα έπρεπε να έχουν προκύψει από την καταβολή του φόρου διαφήμισης. Από την έναρξη το 2010 του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η Επιτροπή έχει επανειλημμένως προβεί σε παραινέσεις προς τις ελληνικές αρχές για τη δίκαιη κατανομή του βάρους της προσαρμογής σε ολόκληρο τον πληθυσμό και ιδίως για την προστασία των πλέον ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων.

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top