Σε κατάρρευση εκ των έσω οδηγείται η απόκτηση των F-35 από την Τουρκία -όπως εξηγούν Έλληνες επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας- όχι μόνον λόγω της επιλογής για την αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών S-400 αλλά και λόγω του κόστους που είναι αδύνατον να καλύψει η κατεδαφισμένη τουρκική οικονομία.
Όπως επισημαίνουν ανώτατες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας το κόστος παραγγελίας των 100 F-35 άγγιζε τα 20 δις δολάρια, όμως η οικονομική δυσπραγία της Τουρκίας αυτή τη στιγμή έχει φέρει νέα δεδομένα, με αστρονομικά ποσά φτάνουν σχεδόν τα 90 δις δολάρια από τη στιγμή που η υποτίμηση της Τουρκικής λίρας έχει φτάσει 3,5 φορές κάτω της αρχικής της. Με αυτά τα απλά δεδομένα, η Αμερική, όταν και αν «ξεπαγώσει» την προμήθεια της Τουρκίας, αυτή θα μπορεί να δημιουργήσει το πολύ μια πολεμική Μοίρα με μαχητικά 5ης γενιάς F-35.
Άρα οι αρχικές προβλέψεις ανωτάτων της Πολεμικής Αεροπορίας που έλεγαν πως δεν τους προβληματίζει τόσο πολύ το F-35 της Τουρκίας, έρχονται μετά από έναν χρόνο να επιβεβαιωθούν και να στηρίξουν ταυτόχρονα την αναβάθμιση του αεροπορικού μαχητικού στόλου της Ελλάδας των F-16 στο επίπεδο Viper καθώς εκτός της επιμήκυνσης ζωής των αεροσκαφών, αποτελεί ένα βασικό βήμα για το επόμενο σκαλοπάτι της αεροπορίας.
To F-16 Viper χαρακτηρίζεται ως το «αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης» που έχει ξεπεράσει τα δεδομένα που προσφέρει ένα μαχητικό 4ης γενιάς και βρίσκεται ένα βήμα πίσω από το F-35 το οποίο ομολογουμένως αυτή τη στιγμή είναι το μόνο 5ης γενιάς στην παγκόσμια αγορά. Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, η χώρα μας αν και έχει στείλει στις Ηνωμένες Πολιτείες τη λεγόμενη «LOA» για μαχητικό 5ης γενιάς μαζί με εκείνη της αναβάθμισης του F-16 , ενδιαφερόμενη φυσικά για το F-35, δεν μπορεί ν’ αποκτήσει ένα τέτοιο αεροσκάφος, πολύ περισσότερο δε να το υποστηρίξει διότι δεν είναι μόνον η αγορά του και τα όπλα του αλλά και μια σειρά συντηρήσεων.
Άρα σ’ εκείνο που επικεντρώνεται η χώρα μας είναι η επικείμενη αναβάθμιση των 85 F-16 και πριν καν κλείσει η σειρά αυτή, παράλληλα να μπορέσει η ΕΑΒ να τρέξει την επόμενη μέρα για τα F-16 Block 50 τα οποία με ότι «ξεκουμπώσει» από τα F-16 Block 52 Adv και τα Block 52 plus, ν’ αναβαθμίσει και ένα σημαντικό μέρος του αεροπορικού της στόλου, τα οποία πλέον θα μπορούν όλα μαζί να επικοινωνήσουν χάρις στο Link 16.
Οι λύσεις αυτές εκτός από επιβεβλημένες -σημειώνουν στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας- θεωρούνται οι πλέον ορθολογικές καθώς ανεβάζουν σημαντικά το προσδόκιμο ζωής του υπάρχοντος αεροπορικού στόλου της χώρας μας. Το προσωρινό πάγωμα των F-35 και το Ελληνικό spread να ξεπεράσει τις εξελίξεις
Οι κακές σχέσεις ανάμεσα στην Τουρκία και τις Ηνωμένες πολιτείες αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστούν, αυτό όλοι το βλέπουν, πράγμα που σημαίνει ότι ο πάγος θα λιώσει και τότε έστω και τα περίπου 30 F-35 της γειτονικής χώρας, θα προσγειωθούν στις βάσεις τους και φυσικά θα αρχίσουν κι εκείνα να γράφουν τις ώρες τους πάνω από το Αιγαίο.
Αν συμπεριληφθεί και η παραλαβή των S-400 σ’ έναν χρόνο, όπως υποστηρίζει η Άγκυρα και η Μόσχα, τότε τα δεδομένα έρχονται να γυρίσουν την πλάστιγγα υπέρ της Τουρκίας, με τα πόσα προβλήματα. Για ένα διάστημα μέχρι ν’ αρχίσουν να φτάσουν πίσω στις πολεμικές μοίρες τα αναβαθμισμένα σε επίπεδο Viper μαχητικά, τις λύσεις φαίνεται πως θα τις δίνουν οι 335 και 336 Μοίρες, που επιχειρούν από τον Άραξο, καθώς είναι τα μόνα αυτή τη στιγμή με τις δυνατότητες του Link 16.
Φυσικά όταν με το καλό φτάσουν τα περισσότερα F-16 Viper πίσω στις Μοίρες τους, θα έχουν σαφώς καλύτερες δυνατότητες απέναντι σ’ ένα Τουρκικό F-35 από τη στιγμή που το νέο ραντάρ AESA φέρεται να έχει καλύτερη και αναλυτικότερη σάρωση σε σχέση με το υπάρχον.
Οι απειλές, κυρίως στο αεροπορικό περιβάλλον, συνεχώς αυξάνονται και εξελίσσονται πράγμα που έχει φέρει στα τραπέζια των συσκέψεων (ακόμη και παρόντος του υπουργού Εθνικής Άμυνας ο οποίος έδειξε θετικός στα θέματα ταχείας αναβάθμισης των υπαρχόντων ραντάρ) την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχουν τα ελληνικά ιπτάμενα ραντάρ Erieye που επιχειρούν από την 380 Μοίρα με έδρα την 112 Πτέρυγα Μάχης.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου