«Η δυτική ηγεμονία έχει τελειώσει», δήλωσε πρόσφατα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. «Διήρκεσε αιώνες, αλλά τελείωσε». Την ίδια ώρα, τα τεμένη στην Κολωνία, την τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, έχουν λάβει άδεια να μεταδίδουν το κάλεσμα για προσευχή κάθε Παρασκευή μέσα από τα μεγάφωνα των μιναρέδων. «Πολλοί κάτοικοι της Κολωνίας είναι μουσουλμάνοι», είπε η δήμαρχος Henriette Reker, «και κατά τη γνώμη μου είναι ένδειξη σεβασμού να επιτρέπεται το κάλεσμα του μουεζίνη».
Για άλλους, το μουσουλμανικό κάλεσμα για προσευχή αντιπροσωπεύει την ίδια ιαχή κατάκτησης που ακούνε οι Χριστιανοί της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής πέντε φορές κάθε μέρα και νύχτα μπροστά από τα σπίτια και τις εκκλησίες τους. Τώρα είναι η σειρά της Γερμανίας.
Πριν από δεκαέξι χρόνια, ο Πάπας Βενέδικτος XVI έκανε την πρώτη του παπική επίσκεψη στην Κολωνία. Κάλεσε τους νέους της Ευρώπης να επιστρέψουν στις ρίζες τους σε ένα προσκύνημα στον τάφο των Μάγων. Ένα χρόνο αργότερα, στο Ρέγκενσμπουργκ, προειδοποίησε για την εγγενή βία του Ισλάμ. Η Κολωνία είναι τώρα η πόλη στην οποία η Γερμανία μόλις υπέγραψε την παράδοσή της στο πολιτικό Ισλάμ. Ο δημοσιογράφος Daniel Kremer, γράφοντας στη Bild, υπενθύμισε ότι πολλά από τα τεμένη της Κολωνίας χρηματοδοτούνται από την τουρκική κυβέρνηση και διευθύνονται από τον Ερντογάν, «έναν άνθρωπο που αντιτίθεται στις φιλελεύθερες αξίες της δημοκρατίας μας», προσθέτοντας:
«Είναι λάθος να ταυτίζουμε τις καμπάνες των εκκλησιών με το κάλεσμα για προσευχή. Οι καμπάνες είναι ένα σήμα χωρίς λόγια που επίσης μας λέει την ώρα. Αλλά ο μουεζίνης φωνάζει “Ο Αλλάχ είναι μεγάλος!” και “Μαρτυρώ ότι δεν υπάρχει άλλος Θεός εκτός από τον Αλλάχ”. Αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά». Οι καμπάνες των εκκλησιών δεν διακηρύσσουν ότι ο Θεός των χριστιανών είναι ο μόνος Θεός και ότι ο Ιησούς είναι γιος του.
Ο εμπειρογνώμονας ένταξης Ahmad Mansour αμφισβήτησε επίσης τη θέση του Δημάρχου Recker. «Δεν πρόκειται για “θρησκευτική ελευθερία” ή “διαφορετικότητα”, όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Recker», είπε ο Mansour. «Το τζαμί θέλει υψηλή ορατότητα. Ο μουεζίνης είναι επίδειξη δύναμης». Ένα δικαστήριο στην πόλη Münster πέρυσι αποφάσισε να δώσει την άδεια σε τέμενος της περιοχής να πραγματοποιεί το κάλεσμα της Παρασκευής για προσευχή δημόσια μέσα από μεγάφωνα. Αυτό το τζαμί διευθύνεται από την Τουρκο-Ισλαμική Ένωση Θρησκευτικών Υποθέσεων (DITIB). Ως ο μεγαλύτερος οργανισμός-ομπρέλα για τα τεμένη στη Γερμανία, το DITIB παρέχει ιμάμηδες και χρηματοδοτήσεις, διαχειρίζεται περίπου 900 τεμένη στη Γερμανία και έχει περίπου 800.000 μέλη. Λίγο μετά την απόφαση, η κυβέρνηση του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Έσσης αποφάσισε ότι επιτρέπονται οι κλήσεις του μουεζίνη για προσευχή μέσα από τα μεγάφωνα των μιναρέδων ακόμη και χωρίς άδεια.
Οκτώ από τις 100 πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις της Γερμανίας, σημείωσε το Der Spiegel, έχουν δώσει στο παρελθόν το πράσινο φως για δημόσια μετάδοση του ισλαμικού καλέσματος για προσευχή. Στην πόλη Düren, το τουρκικό τέμενος Fatih καλεί τους πιστούς σε προσευχή τρεις φορές την ημέρα. Η καθηγήτρια εθνολογίας Susanne Schröter του πανεπιστημίου Goethe της Φρανκφούρτης, υποστηρίζει ότι οι μουσουλμάνοι βλέπουν το κάλεσμα για προσευχή ως θρίαμβο ενός “ισχυρού Ισλάμ” έναντι ενός “αδύναμου Χριστιανισμού” —ο οποίος συνοδεύεται, σύμφωνα με πληροφορίες, από την επιθυμία να αντικατασταθούν τα αστέρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την ισλαμική ημισέληνο.
«Θα ακουστεί το κάλεσμα του μουεζίνη σε ολόκληρη τη Γερμανία;» ρώτησε η πιο δημοφιλής γερμανική εφημερίδα, Bild. Το κάλεσμα του μουεζίνη ακούγεται ήδη στο Μόναχο. Από τον Απρίλιο του 2020, πέντε τεμένη εκπέμπουν το κάλεσμα για προσευχή από μεγάφωνα. «Το κάλεσμα του μουεζίνη δεν απαιτεί έγκριση», δήλωσαν οι αρχές του Ανόβερου, όπου υπάρχουν 27 τεμένη. «Είναι σαν τον ήχο των καμπάνων της εκκλησίας, της ελεύθερης θρησκευτικής πρακτικής που προστατεύεται συνταγματικά».
Μια παρόμοια απάντηση ήρθε και από τη Δρέσδη: «Βλέπουμε τους εαυτούς μας ως μια ποικιλόμορφη και κοσμοπολίτικη αστική κοινωνία». Από τη Φρανκφούρτη, όπου στεγάζεται ένα τζαμί που μπορεί να δεχτεί έως και 6.000 πιστούς, ο δήμαρχος δήλωσε: «Ο νόμος δεν προβλέπει παροχή άδειας για την προσευχή του μουεζίνη, όπως ακριβώς και για τις καμπάνες της εκκλησίας». Πόλεις όπως το Ντόρτμουντ, το Χαμ, το Σίγκεν, το Ντίρεν και το Όλντενμπουργκ επέτρεψαν επίσης σε τεμένη να μεταδίδουν το ισλαμικό κάλεσμα για προσευχή μέσα από μεγάφωνα. Στη Νυρεμβέργη, στην οποία υπάρχουν περίπου δώδεκα τεμένη, το να επιτρέπεται το κάλεσμα του μουεζίνη προφανώς «δεν είναι πρόβλημα».
Ο πρώην πρόεδρος του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Michael Bertrams, κάνει λόγο για «πολιτικό θρίαμβο» του προέδρου της Τουρκίας, ενώ ο Hamed Abdel-Samad, κοινωνιολόγος που ζει υπό ένοπλη φρουρά λόγω ισλαμικών απειλών κατά της ζωής του, είναι ακόμη πιο ξεκάθαρος: «Το κάλεσμα για προσευχή ξεκινά με το “Allahu Akbar”, που είναι επίσης το σύνθημα συσπείρωσης των μουσουλμάνων. Σημαίνει ότι ο Αλλάχ είναι μεγαλύτερος. Μεγαλύτερος από τον εχθρό, μεγαλύτερος από τους ανθρώπους, μεγαλύτερος από τη ζωή, μεγαλύτερος από την Γερμανία, μεγαλύτερος από όλα. Και αφού είναι μεγαλύτερος από όλα, τελικά ισχύει μόνο ο νόμος του, η σαρία».
O Malte Kaufmann, μέλος της Bundestag, έγραψε:
«Από εδώ και στο εξής, κάθε Παρασκευή στην Κολωνία “δεν υπάρχει άλλος Θεός εκτός από τον Αλλάχ!”. Αλλά υποτίθεται ότι στη Γερμανία δεν θα γίνει καθόλου εξισλαμισμός… Προειδοποιούμε για αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια! Η έκκληση στον μουεζίνη είναι διεκδίκηση εξουσίας. Βήμα-βήμα η χριστιανική Δύση προδίδεται». «Η ιστορία του Κεντρικού Τεμένους της Κολωνίας τεκμηριώνει την αφέλεια των γερμανικών αρχών όσον αφορά την αντιμετώπιση των ισλαμικών οργανώσεων», ανέφερε η ελβετική Neue Zürcher Zeitung, η παλαιότερη γερμανόφωνη εφημερίδα στην Ευρώπη.
«Πριν ξεκινήσει η κατασκευή, ο Τουρκικός Σύνδεσμος υποσχέθηκε στον τότε δήμαρχο της Κολωνίας, Fritz Schramma, ότι τα κηρύγματα θα γίνονταν στα γερμανικά και ότι το τζαμί θα γινόταν τόπος συνάντησης μελών διαφορετικών θρησκειών. Ο πρώην δήμαρχος, ένας από τους μεγαλύτερους χορηγούς του τεμένους, δεν προσκλήθηκε στα εγκαίνια. Ήθελαν να χτίσουν ένα χώρο για διαπολιτισμικές συναντήσεις, στις οποίες να κηρύσσεται το Ισλάμ στα γερμανικά. Στο πνεύμα του Ερντογάν, δημιουργήθηκε ένα ισλαμιστικό εθνικιστικό κέντρο. Μετά από αυτή την ιστορία, όποιος πιστεύει ότι ο μουεζίνης θα σταματήσει στα πέντε λεπτά, πλανάται πλάνην οικτράν».
Αυτό που φαίνεται να υπάρχει είναι μια εξαιρετικά αφελής, παιδιάστικη ατμόσφαιρα συνθηκολόγησης. «Όποιος λέει ναι στα καμπαναριά πρέπει να λέει ναι και στους μιναρέδες», είπε ο καρδινάλιος Rainer Maria Woelki, αρχιεπίσκοπος της Κολωνίας. Φαίνεται ότι οι γερμανικές εκκλησίες αυτοκτονούν. Η αρχιεπισκοπή της Κολωνίας ─η μεγαλύτερη στη Γερμανία και μια από τις πλουσιότερες στον κόσμο─ σχεδιάζει να μειώσει τις ενορίες της από 500 σε 50 έως το 2030. Στην Κολωνία, ο Ερντογάν ήρθε για να εγκαινιάσει το μεγαλύτερο τζαμί, τον οποίο υποδέχθηκε η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, κόρη ενός Πρώσου πάστορα.
Αυτή η χειρονομία καλής θέλησης δεν εμπόδισε τον Τούρκο πρόεδρο, το 2020, να μετατρέψει τη μεγάλη βυζαντινή βασιλική της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Η καθολική εκκλησία του Αγίου Θεοδώρου στην Κολωνία μάλιστα συνέβαλε στον εξισλαμισμό της πόλης χρηματοδοτώντας το τζαμί, στο όνομα κάποιου φανταστικού διαθρησκευτικού διαλόγου. Ένας Εβραίος συγγραφέας που γλίτωσε από το Ολοκαύτωμα, ο Ralph Giordano, επέκρινε την απόφαση της Κολωνίας, το «πολιτικό Ισλάμ» και τη «γιγαντομανία του μεγάλου τζαμιού», που κατά την άποψή του είναι «ένα είδος κήρυξης πολέμου».
Σε ένα άρθρο στην FAZ, ο Giordano έγραψε: «Θα συνεχίσω να διατηρώ κριτική στάση εναντίον εκείνων των ιμάμηδων που χρησιμοποιούν τη φιλελεύθερη δομή και την ανοχή του συντάγματος για να επιβάλλουν μια ολοκληρωτική θεώρηση του κράτους, και που υπονομεύουν τους κανόνες του κράτους δικαίου χρησιμοποιώντας αντιδυτική κατήχηση για να διδάξουν το νόμο της Σαρία […] Θέλω να μπορώ να λέω ότι δεν θέλω να βλέπω μπούρκες ή τσαντόρ στους δρόμους της Γερμανίας, όπως δεν θέλω να ακούω το κάλεσμα των μουεζίνων από τους μιναρέδες. Επίσης, δεν θα προσαρμόσω το όραμά μου για ελευθερία της έκφρασης σε έναν δαίμονα που το ερμηνεύει ως εξής: “καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του με τρόπο που δεν αντίκειται στο νόμο της Σαρία”. Όχι, χίλιες φορές όχι!».
Μόλις σπάσει ένα φράγμα, δεν μένει παρά να δούμε ποιος θα υποχωρήσει πιο γρήγορα. Ακόμη και ο επικεφαλής της Γερμανικής Καγκελαρίας που προφανώς θα ήθελε να γίνει αρχηγός του κόμματος CDU της Άνγκελα Μέρκελ, Helge Braun, τάχθηκε υπέρ του να επιτρέπεται στα τεμένη να μεταδίδουν το κάλεσμα για προσευχή. Στο Άαχεν, την πόλη του αυτοκράτορα Καρλομάγνου και του υπέροχου καθεδρικού ναού του, καθώς και στα περίχωρα της πόλης, το κάλεσμα του μουεζίνη δεν γίνεται μόνο εντός έδρας. Η πόλη αλλάζει επίσης το όνομα των πλατειών της για να κάνει χώρο για το Ισλάμ. “Moscheeplatz” (Πλατεία Τεμένους) είναι το νέο όνομα μιας δημόσιας πλατείας στο Άαχεν.
Η αλλαγή ήταν προφανώς επιθυμία του δημάρχου Marcel Philipp, σε συμφωνία με την τουρκική DITIB: «Είμαι πολύ χαρούμενος ως δήμαρχος που έχω μια Πλατεία Τεμένους», είπε ο δήμαρχος. Στις 11 Νοεμβρίου, ο μουεζίνης έφτασε στην Raunheim, μια πόλη στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, την πρώτη πόλη στην Έσση που επέτρεψε επίσημα την προσευχή από τα μεγάφωνα κάθε Παρασκευή και, κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού, κάθε μέρα πριν από τη βραδινή προσευχή.
«Η αρχή της ισότητας ισχύει επίσης και για τη θρησκεία σε μια δημοκρατική κοινωνία», εξήγησε ο δήμαρχος Thomas Jühe. Στη συνέχεια, υπάρχει το ζήτημα των δημογραφικών στοιχείων: το 70% του πληθυσμού της Raunheim είναι μετανάστες. «Εδώ έχουμε περισσότερους μουσουλμάνους παρά χριστιανούς», είπε ο Jühe. Παρόλα αυτά, λένε ότι η «Μεγάλη Αντικατάσταση» και ο εξισλαμισμός της Ευρώπης είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας. Έχουμε καταλάβει πραγματικά πώς θα είναι η Ευρώπη του αύριο;
Σε μια συνέντευξη στο Boulevard Voltaire, ο Thilo Sarrazin, πρώην επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας και συγγραφέας δύο μπεστ σέλερ για την πολυπολιτισμικότητα και το Ισλάμ που τάραξαν την κοινή γνώμη στη Γερμανία, λέει ότι η απόφαση της Κολωνίας είναι απόλυτα σύμφωνη με το δημογραφικό μέλλον της Γερμανίας:
«Ο γερμανικός πληθυσμός, αν συνεχιστεί η τάση, θα εξαφανιστεί τα επόμενα 100 χρόνια. Στο τελευταίο κεφάλαιο του Germany is Disappearing (Η Γερμανία εξαφανίζεται), σκιαγράφησα την κατεύθυνση που θα πάρει η κατάσταση τα επόμενα χρόνια […]. Η απόφαση στην Κολωνία δεν με εκπλήσσει καθόλου. Αντιστοιχεί στην εικόνα που έχω σχηματίσει για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα. Στη Γαλλία, διαπιστώνω ότι ο Michel Houellebecq στέλνει το ίδιο μήνυμα με το βιβλίο του Soumission (Υποταγή)».
Ακόμη και οι δύο μεγάλες γερμανικές εφημερίδες του κατεστημένου επέκριναν αυτή την αυξητική τάση. Η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung τάχθηκε κατά της απόφασης της Κολωνίας να εγκρίνει την προσευχή του μουεζίνη από 50 τζαμιά της πόλης. Η Ronya Othmann έγραψε:
«Σε αντίθεση με το adhan, το ισλαμικό κάλεσμα για προσευχή, το χτύπημα των καμπάνων είναι μόνο ένας ήχος, όχι ένα μήνυμα. “Ανεκτικότητα” είναι μια λέξη όπως “διαφορετικότητα” και “σεβασμός”, μια παλιά τσίχλα που μασήθηκε μέχρι που έχει χάσει πλέον τη γεύση της. Εάν ο Ερντογάν έχει γεμίσει με τζαμιά χωριά Αλεβιτών και Γιαζίντι που αντηχούν σύμφωνα με την ισλαμική πίστη πέντε φορές την ημέρα, αυτό είναι πράξη ισλαμιστικής υποταγής και δεν πρέπει να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο στην Κολωνία».
Η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ήταν επίσης σκληρή: «Το κάλεσμα για προσευχή δεν είναι καινούργιο στη Γερμανία. Παίζεται σε δεκάδες πόλεις εδώ και πολύ καιρό. Η χριστιανική Δύση, αν υπάρχει ακόμα, δεν θα πέσει αμέσως. Αλλά ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανέφερε κάποτε ένα ποίημα: “οι μιναρέδες είναι ξιφολόγχες, οι θόλοι είναι κράνη, οι πιστοί είναι στρατιώτες”. Ένα πράγμα είναι αναμφισβήτητο: ο ισλαμισμός βρίσκεται σε άνοδο εδώ και δεκαετίες. Η άνοδος των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν χαιρετίζεται από τους ισλαμιστές ως θρίαμβος που ευλογήθηκε με τη δύναμη της πίστης. Μετά, ήρθε η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί… Αυτό ενδεχομένως να έχει ελάχιστη σχέση με τις ιδέες και τις απόψεις των περισσότερων μουσουλμάνων στη Γερμανία. Αλλά για έναν ισλαμιστή, το adhan είναι η καθημερινή επιβεβαίωση της πολιτικής εντολής».
Τώρα έχουμε δυνατή μουσική που αντηχεί από μια σκηνή πάνω από την πλατεία Willy-Brandt-Platz της Λειψίας, τεράστια πράσινα πανό με αραβικά γράμματα και νεαρούς που μοιράζουν φυλλάδια στους περαστικούς. Η Bild μας λέει ότι τα γενέθλια του Μωάμεθ γιορτάζονται σε μια μεγάλη γερμανική πόλη. Εάν η Γαλλία είναι η χώρα της ισλαμικής επιθετικότητας, η Γερμανία είναι η χώρα της παράδοσης στο Ισλάμ. Το Ερευνητικό Κέντρο Pew εκτιμά ότι μέχρι το 2050 ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Γερμανίας θα φτάσει τα 17,5 εκατομμύρια, δηλαδή θα αντιπροσωπεύει το 20% του πληθυσμού. Σήμερα είναι μόνο 8%. Η «πόλη των Τριών Μάγων» θα μετονομαστεί η σε «πόλη των Μουεζίνων»; «Ετοιμαστείτε για τον καθημερινό μουεζίνη […]» προειδοποίησε ο Henryk Broder στην εφημερίδα Die Welt. «Αυτό είναι ήδη πραγματικότητα στην Στοκχόλμη, το Λονδίνο, τις Βρυξέλλες, το Άμστερνταμ […]».
«Θα ακουστεί το κάλεσμα του μουεζίνη σε ολόκληρη τη Γερμανία;» ρώτησε η πιο δημοφιλής γερμανική εφημερίδα, Bild. Το κάλεσμα του μουεζίνη ακούγεται ήδη στο Μόναχο. Από τον Απρίλιο του 2020, πέντε τεμένη εκπέμπουν το κάλεσμα για προσευχή από μεγάφωνα. «Το κάλεσμα του μουεζίνη δεν απαιτεί έγκριση», δήλωσαν οι αρχές του Ανόβερου, όπου υπάρχουν 27 τεμένη. «Είναι σαν τον ήχο των καμπάνων της εκκλησίας, της ελεύθερης θρησκευτικής πρακτικής που προστατεύεται συνταγματικά».
Μια παρόμοια απάντηση ήρθε και από τη Δρέσδη: «Βλέπουμε τους εαυτούς μας ως μια ποικιλόμορφη και κοσμοπολίτικη αστική κοινωνία». Από τη Φρανκφούρτη, όπου στεγάζεται ένα τζαμί που μπορεί να δεχτεί έως και 6.000 πιστούς, ο δήμαρχος δήλωσε: «Ο νόμος δεν προβλέπει παροχή άδειας για την προσευχή του μουεζίνη, όπως ακριβώς και για τις καμπάνες της εκκλησίας». Πόλεις όπως το Ντόρτμουντ, το Χαμ, το Σίγκεν, το Ντίρεν και το Όλντενμπουργκ επέτρεψαν επίσης σε τεμένη να μεταδίδουν το ισλαμικό κάλεσμα για προσευχή μέσα από μεγάφωνα. Στη Νυρεμβέργη, στην οποία υπάρχουν περίπου δώδεκα τεμένη, το να επιτρέπεται το κάλεσμα του μουεζίνη προφανώς «δεν είναι πρόβλημα».
Ο πρώην πρόεδρος του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Michael Bertrams, κάνει λόγο για «πολιτικό θρίαμβο» του προέδρου της Τουρκίας, ενώ ο Hamed Abdel-Samad, κοινωνιολόγος που ζει υπό ένοπλη φρουρά λόγω ισλαμικών απειλών κατά της ζωής του, είναι ακόμη πιο ξεκάθαρος: «Το κάλεσμα για προσευχή ξεκινά με το “Allahu Akbar”, που είναι επίσης το σύνθημα συσπείρωσης των μουσουλμάνων. Σημαίνει ότι ο Αλλάχ είναι μεγαλύτερος. Μεγαλύτερος από τον εχθρό, μεγαλύτερος από τους ανθρώπους, μεγαλύτερος από τη ζωή, μεγαλύτερος από την Γερμανία, μεγαλύτερος από όλα. Και αφού είναι μεγαλύτερος από όλα, τελικά ισχύει μόνο ο νόμος του, η σαρία».
O Malte Kaufmann, μέλος της Bundestag, έγραψε:
«Από εδώ και στο εξής, κάθε Παρασκευή στην Κολωνία “δεν υπάρχει άλλος Θεός εκτός από τον Αλλάχ!”. Αλλά υποτίθεται ότι στη Γερμανία δεν θα γίνει καθόλου εξισλαμισμός… Προειδοποιούμε για αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια! Η έκκληση στον μουεζίνη είναι διεκδίκηση εξουσίας. Βήμα-βήμα η χριστιανική Δύση προδίδεται». «Η ιστορία του Κεντρικού Τεμένους της Κολωνίας τεκμηριώνει την αφέλεια των γερμανικών αρχών όσον αφορά την αντιμετώπιση των ισλαμικών οργανώσεων», ανέφερε η ελβετική Neue Zürcher Zeitung, η παλαιότερη γερμανόφωνη εφημερίδα στην Ευρώπη.
«Πριν ξεκινήσει η κατασκευή, ο Τουρκικός Σύνδεσμος υποσχέθηκε στον τότε δήμαρχο της Κολωνίας, Fritz Schramma, ότι τα κηρύγματα θα γίνονταν στα γερμανικά και ότι το τζαμί θα γινόταν τόπος συνάντησης μελών διαφορετικών θρησκειών. Ο πρώην δήμαρχος, ένας από τους μεγαλύτερους χορηγούς του τεμένους, δεν προσκλήθηκε στα εγκαίνια. Ήθελαν να χτίσουν ένα χώρο για διαπολιτισμικές συναντήσεις, στις οποίες να κηρύσσεται το Ισλάμ στα γερμανικά. Στο πνεύμα του Ερντογάν, δημιουργήθηκε ένα ισλαμιστικό εθνικιστικό κέντρο. Μετά από αυτή την ιστορία, όποιος πιστεύει ότι ο μουεζίνης θα σταματήσει στα πέντε λεπτά, πλανάται πλάνην οικτράν».
Αυτό που φαίνεται να υπάρχει είναι μια εξαιρετικά αφελής, παιδιάστικη ατμόσφαιρα συνθηκολόγησης. «Όποιος λέει ναι στα καμπαναριά πρέπει να λέει ναι και στους μιναρέδες», είπε ο καρδινάλιος Rainer Maria Woelki, αρχιεπίσκοπος της Κολωνίας. Φαίνεται ότι οι γερμανικές εκκλησίες αυτοκτονούν. Η αρχιεπισκοπή της Κολωνίας ─η μεγαλύτερη στη Γερμανία και μια από τις πλουσιότερες στον κόσμο─ σχεδιάζει να μειώσει τις ενορίες της από 500 σε 50 έως το 2030. Στην Κολωνία, ο Ερντογάν ήρθε για να εγκαινιάσει το μεγαλύτερο τζαμί, τον οποίο υποδέχθηκε η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, κόρη ενός Πρώσου πάστορα.
Αυτή η χειρονομία καλής θέλησης δεν εμπόδισε τον Τούρκο πρόεδρο, το 2020, να μετατρέψει τη μεγάλη βυζαντινή βασιλική της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Η καθολική εκκλησία του Αγίου Θεοδώρου στην Κολωνία μάλιστα συνέβαλε στον εξισλαμισμό της πόλης χρηματοδοτώντας το τζαμί, στο όνομα κάποιου φανταστικού διαθρησκευτικού διαλόγου. Ένας Εβραίος συγγραφέας που γλίτωσε από το Ολοκαύτωμα, ο Ralph Giordano, επέκρινε την απόφαση της Κολωνίας, το «πολιτικό Ισλάμ» και τη «γιγαντομανία του μεγάλου τζαμιού», που κατά την άποψή του είναι «ένα είδος κήρυξης πολέμου».
Σε ένα άρθρο στην FAZ, ο Giordano έγραψε: «Θα συνεχίσω να διατηρώ κριτική στάση εναντίον εκείνων των ιμάμηδων που χρησιμοποιούν τη φιλελεύθερη δομή και την ανοχή του συντάγματος για να επιβάλλουν μια ολοκληρωτική θεώρηση του κράτους, και που υπονομεύουν τους κανόνες του κράτους δικαίου χρησιμοποιώντας αντιδυτική κατήχηση για να διδάξουν το νόμο της Σαρία […] Θέλω να μπορώ να λέω ότι δεν θέλω να βλέπω μπούρκες ή τσαντόρ στους δρόμους της Γερμανίας, όπως δεν θέλω να ακούω το κάλεσμα των μουεζίνων από τους μιναρέδες. Επίσης, δεν θα προσαρμόσω το όραμά μου για ελευθερία της έκφρασης σε έναν δαίμονα που το ερμηνεύει ως εξής: “καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του με τρόπο που δεν αντίκειται στο νόμο της Σαρία”. Όχι, χίλιες φορές όχι!».
Μόλις σπάσει ένα φράγμα, δεν μένει παρά να δούμε ποιος θα υποχωρήσει πιο γρήγορα. Ακόμη και ο επικεφαλής της Γερμανικής Καγκελαρίας που προφανώς θα ήθελε να γίνει αρχηγός του κόμματος CDU της Άνγκελα Μέρκελ, Helge Braun, τάχθηκε υπέρ του να επιτρέπεται στα τεμένη να μεταδίδουν το κάλεσμα για προσευχή. Στο Άαχεν, την πόλη του αυτοκράτορα Καρλομάγνου και του υπέροχου καθεδρικού ναού του, καθώς και στα περίχωρα της πόλης, το κάλεσμα του μουεζίνη δεν γίνεται μόνο εντός έδρας. Η πόλη αλλάζει επίσης το όνομα των πλατειών της για να κάνει χώρο για το Ισλάμ. “Moscheeplatz” (Πλατεία Τεμένους) είναι το νέο όνομα μιας δημόσιας πλατείας στο Άαχεν.
Η αλλαγή ήταν προφανώς επιθυμία του δημάρχου Marcel Philipp, σε συμφωνία με την τουρκική DITIB: «Είμαι πολύ χαρούμενος ως δήμαρχος που έχω μια Πλατεία Τεμένους», είπε ο δήμαρχος. Στις 11 Νοεμβρίου, ο μουεζίνης έφτασε στην Raunheim, μια πόλη στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, την πρώτη πόλη στην Έσση που επέτρεψε επίσημα την προσευχή από τα μεγάφωνα κάθε Παρασκευή και, κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού, κάθε μέρα πριν από τη βραδινή προσευχή.
«Η αρχή της ισότητας ισχύει επίσης και για τη θρησκεία σε μια δημοκρατική κοινωνία», εξήγησε ο δήμαρχος Thomas Jühe. Στη συνέχεια, υπάρχει το ζήτημα των δημογραφικών στοιχείων: το 70% του πληθυσμού της Raunheim είναι μετανάστες. «Εδώ έχουμε περισσότερους μουσουλμάνους παρά χριστιανούς», είπε ο Jühe. Παρόλα αυτά, λένε ότι η «Μεγάλη Αντικατάσταση» και ο εξισλαμισμός της Ευρώπης είναι απλώς θεωρίες συνωμοσίας. Έχουμε καταλάβει πραγματικά πώς θα είναι η Ευρώπη του αύριο;
Σε μια συνέντευξη στο Boulevard Voltaire, ο Thilo Sarrazin, πρώην επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας και συγγραφέας δύο μπεστ σέλερ για την πολυπολιτισμικότητα και το Ισλάμ που τάραξαν την κοινή γνώμη στη Γερμανία, λέει ότι η απόφαση της Κολωνίας είναι απόλυτα σύμφωνη με το δημογραφικό μέλλον της Γερμανίας:
«Ο γερμανικός πληθυσμός, αν συνεχιστεί η τάση, θα εξαφανιστεί τα επόμενα 100 χρόνια. Στο τελευταίο κεφάλαιο του Germany is Disappearing (Η Γερμανία εξαφανίζεται), σκιαγράφησα την κατεύθυνση που θα πάρει η κατάσταση τα επόμενα χρόνια […]. Η απόφαση στην Κολωνία δεν με εκπλήσσει καθόλου. Αντιστοιχεί στην εικόνα που έχω σχηματίσει για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα. Στη Γαλλία, διαπιστώνω ότι ο Michel Houellebecq στέλνει το ίδιο μήνυμα με το βιβλίο του Soumission (Υποταγή)».
Ακόμη και οι δύο μεγάλες γερμανικές εφημερίδες του κατεστημένου επέκριναν αυτή την αυξητική τάση. Η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung τάχθηκε κατά της απόφασης της Κολωνίας να εγκρίνει την προσευχή του μουεζίνη από 50 τζαμιά της πόλης. Η Ronya Othmann έγραψε:
«Σε αντίθεση με το adhan, το ισλαμικό κάλεσμα για προσευχή, το χτύπημα των καμπάνων είναι μόνο ένας ήχος, όχι ένα μήνυμα. “Ανεκτικότητα” είναι μια λέξη όπως “διαφορετικότητα” και “σεβασμός”, μια παλιά τσίχλα που μασήθηκε μέχρι που έχει χάσει πλέον τη γεύση της. Εάν ο Ερντογάν έχει γεμίσει με τζαμιά χωριά Αλεβιτών και Γιαζίντι που αντηχούν σύμφωνα με την ισλαμική πίστη πέντε φορές την ημέρα, αυτό είναι πράξη ισλαμιστικής υποταγής και δεν πρέπει να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο στην Κολωνία».
Η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ήταν επίσης σκληρή: «Το κάλεσμα για προσευχή δεν είναι καινούργιο στη Γερμανία. Παίζεται σε δεκάδες πόλεις εδώ και πολύ καιρό. Η χριστιανική Δύση, αν υπάρχει ακόμα, δεν θα πέσει αμέσως. Αλλά ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανέφερε κάποτε ένα ποίημα: “οι μιναρέδες είναι ξιφολόγχες, οι θόλοι είναι κράνη, οι πιστοί είναι στρατιώτες”. Ένα πράγμα είναι αναμφισβήτητο: ο ισλαμισμός βρίσκεται σε άνοδο εδώ και δεκαετίες. Η άνοδος των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν χαιρετίζεται από τους ισλαμιστές ως θρίαμβος που ευλογήθηκε με τη δύναμη της πίστης. Μετά, ήρθε η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί… Αυτό ενδεχομένως να έχει ελάχιστη σχέση με τις ιδέες και τις απόψεις των περισσότερων μουσουλμάνων στη Γερμανία. Αλλά για έναν ισλαμιστή, το adhan είναι η καθημερινή επιβεβαίωση της πολιτικής εντολής».
Τώρα έχουμε δυνατή μουσική που αντηχεί από μια σκηνή πάνω από την πλατεία Willy-Brandt-Platz της Λειψίας, τεράστια πράσινα πανό με αραβικά γράμματα και νεαρούς που μοιράζουν φυλλάδια στους περαστικούς. Η Bild μας λέει ότι τα γενέθλια του Μωάμεθ γιορτάζονται σε μια μεγάλη γερμανική πόλη. Εάν η Γαλλία είναι η χώρα της ισλαμικής επιθετικότητας, η Γερμανία είναι η χώρα της παράδοσης στο Ισλάμ. Το Ερευνητικό Κέντρο Pew εκτιμά ότι μέχρι το 2050 ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Γερμανίας θα φτάσει τα 17,5 εκατομμύρια, δηλαδή θα αντιπροσωπεύει το 20% του πληθυσμού. Σήμερα είναι μόνο 8%. Η «πόλη των Τριών Μάγων» θα μετονομαστεί η σε «πόλη των Μουεζίνων»; «Ετοιμαστείτε για τον καθημερινό μουεζίνη […]» προειδοποίησε ο Henryk Broder στην εφημερίδα Die Welt. «Αυτό είναι ήδη πραγματικότητα στην Στοκχόλμη, το Λονδίνο, τις Βρυξέλλες, το Άμστερνταμ […]».
Δημοσίευση σχολίου