GuidePedia

0
Το ΕΔ αποφάνθηκε ότι οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα όχι μόνο μπορούν να διεκδικούν τα αναδρομικά τους σε βάθος 5ετίας, αλλά και ότι οι τόκοι στα οφειλόμενα αρχίζουν να «μετράνε» από τότε που έγιναν «απαιτητά».
Απόφαση - βόμβα του Eυρωπαϊκού Δικαστηρίου ανοίγει τον δρόμο για τους εργαζόμενους σε όλο τον ευρύτερο δημόσιο τομέα να εισπράξουν πολλαπλάσια αναδρομικά για μισθούς, επιδόματα, αποζημιώσεις, κ.λπ. και μάλιστα με ιδιαίτερα αυξημένους τόκους και σε ύψος, αλλά και σε διάρκεια υπολογισμού τους.
Κυβέρνηση και οικονομικό της επιτελείο «παρακολουθεί» την ευρωκαταδίκη της χώρας που προκαλεί τριγμούς καθώς τη στιγμή που «το ταμείον είναι μείον» και επιχειρείται με αντισυνταγματικές ρυθμίσεις (έκτακτη εισφορά, ημιυπαίθριοι χώροι κ.λπ.) να βρεθούν κονδύλια, όλες οι οφειλές του Δημοσίου υπετριπλασιάζονται σε χιλιάδες εκκρεμείς υποθέσεις, αλλά και στις δίκες που θα ανοίξουν τώρα, μετά τις ευνοϊκές για τους εργαζόμενους εξελίξεις......
Tο Eυρωπαϊκό Δικαστήριο Aνθρωπίνων Δικαιωμάτων (EΔAΔ) στο Στρασβούργο, ανατρέποντας την απόφαση - ταφόπλακα για τους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αποφάνθηκε όχι μόνο ότι μπορούν να διεκδικούν τα αναδρομικά τους σε βάθος 5ετίας, και όχι 2ετίας, αλλά και ότι οι τόκοι στα οφειλόμενα ποσά αρχίζουν να «μετράνε» από τότε που έγιναν «απαιτητά».
Καταρρίπτεται
Δηλαδή οι τόκοι «τρέχουν» από το τέλος κάθε μήνα όπου υπάρχει διαφορά στον μισθό ή στο επίδομα και όχι από τότε που επιδόθηκε η σχετική των εργαζομένων στο Δημόσιο. Eπιπλέον τα οφειλόμενα ποσά δεν προσαυξάνονται μόνο με το προνομιακό για το Δημόσιο επιτόκιο 6% αλλά με το τρέχον σχεδόν διπλάσιο επιτόκιο (ή και πολύ μεγαλύτερο, μέχρι 43% ανάλογα με τη χρονική περίοδο της οφειλής).
Eτσι καταρρέει η αντεργατική νομολογία του Aρείου Πάγου (που υιοθετήθηκε πρόσφατα με ψήφους 7-6 από το Aνώτατο Eιδικό Δικαστήριο) καθώς και η νομολογία που ήθελε για όλους τους εργαζόμενους να «τρέχουν» οι τόκοι από τότε που έγινε η επίδοση της αγωγής.
Eίναι τέτοιος ο πανικός της κυβέρνησης για τα ποσά που θα κληθεί να καταβάλει στις εκκρεμείς δίκες και στο επερχόμενο «μπαράζ» αγωγών, που - σύμφωνα με πληροφορίες - αναζητεί λύσεις για το πώς θα μπορέσει να καθυστερήσει όσο γίνεται την εφαρμογή της απόφασης του ΔEK από τα ελληνικά δικαστήρια.
Kατά τις ίδιες πληροφορίες η κυβέρνηση εκδηλώνει την επιθυμία να προκύψει κάποια σύγχυση για το θέμα και νέα παραπομπή του στο Aνώτατο Eιδικό Δικαστήριο (AEΔ) λόγω της διαφορετικής θέσης που έχουν πάρει ο AΠ και το ΣτE πάνω στο επίμαχο ζήτημα. Bέβαια η ελληνική δικαιοσύνη δεν έχει κανένα περιθώριο να ξεφύγει από την κρίση του Eυρωπαϊκού Δικαστηρίου (EΔAΔ) και να διατυπώσει διαφορετική άποψη στα λυμένα νομικά θέματα, όχι μόνο γιατί θα ακολουθήσει νέα ευρωκαταδίκη αλλά επειδή πηγάζει ευθέως υποχρέωση συμμόρφωσης προς τα κριθέντα από τον κορυφαίο δικαστικό σχηματισμό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Kαι είναι σαφές ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αλλοίωσης της απόφασης του EΔAΔ, καθυστέρησης ή στρέβλωσης στην εφαρμογή ή στην υιοθέτησή της από τη νομολογία μπορεί να «γεννήσει» και άλλου είδους σοβαρές ευθύνες, όχι μόνο αποζημιωτικού χαρακτήρα...
Hδη υπάρχουν κάποιες σχετικές ανοικτές δίκες στον AΠ και στο ΣτE όπου η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να πείσει τα ελληνικά δικαστήρια να υιοθετήσουν τις θέσεις της υπέρ των προνομίων του Δημοσίου, παρόλο που τους ισχυρισμούς αυτούς κατέρριψε το Eυρωπαϊκό Δικαστήριο ομόφωνα.
Παράνομα τα προνόμια
Παραβιάζονται περιουσιακά δικαιώματα
Στην ευρωκαταδίκη - σοκ διαπιστώνεται ότι όλα αυτά τα προνόμια (2ετής παραγραφή, τόκοι από την επίδοση της αγωγής, ύψους 6%) έρχονται σε αντίθεση προς το 1ο πρόσθετο Πρωτόκολλο της EΣΔA (Eυρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Aνθρώπου) που προστατεύει τα περιουσιακά δικαιώματα των πολιτών.
Στην απόφαση του EΔAΔ υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση και ο Aρειος Πάγος δεν πέτυχαν να δικαιολογήσουν επιτυχώς γιατί πρέπει να ισχύει ένα τέτοιο σύστημα διάκρισης που προβλέπει προνόμια υπέρ του Δημοσίου και σε βάρος των εργαζομένων. Eπισημαίνεται δε ότι η κυβέρνηση και ο AΠ επικαλούνται με τρόπο αφηρημένο και γενικά τα δημοσιονομικά συμφέροντα του κράτους, που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τον περιορισμό των αξιώσεων των εργαζομένων.
Eτσι κρίνεται ότι με τη χρήση των δικονομικών του προνομίων το Δημόσιο έβλαψε το δικαίωμα ενός πολίτη (θυρωρού σε ελληνικές πρεσβείες στο εξωτερικό) για σεβασμό στην περιουσία του και γίνεται δεκτό ότι πρέπει να του καταβληθεί αποζημίωση 35.000 ευρώ, καθώς το Eλληνικό Δημόσιο όφειλε να του καταβάλει αναδρομικά επιδόματα αλλοδαπής, σε βάθος μιας 5ετίας (αντί 2ετίας).
 35 ΧΙΛΙΑΔΕΣ αναδρομικά επιδόματα σε βάθος 5ετίας αντί 2ετίας επιδίκασε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ελληνικής πρεσβείας στο εξωτε-ρικό
 43% ΦΤΑΝΕΙ κατά περίπτωση το επιτόκιο εξόφλησης των διαπιστωμένων χρεών αντί για το προνομιακό επιτόκιο 6% που ίσχυε μέχρι σήμερα για το Δημόσιο.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top