GuidePedia

0

Τελικά φαίνεται ότι μάλλον η χώρα ολόκληρη αποτελεί… συστημικό σφάλμα, αγαπητοί αναγνώστες. Μία απόδειξη, οι φωτογραφίες που καλός φίλος του DP μας έστειλε χθες και απεικονίζουν τμήμα του αεροδρομίου της Πάχης των Μεγάρων και συγκεκριμένα τη Μονάδα Εξυπηρέτησης Αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας Πάχης (ΜΕΓΑΠ). Άλλη μία, τα παρουσιαζόμενα στην ανάρτηση «Μας μεταρρυθμίζει “για το καλό μας”! Γράφοντας μέσα στα νερά της 112ΠΜ (ΒΙΝΤΕΟ)», σχετικά με όσα συνέβησαν στο υπόστεγο της Μοίρας Συντήρησης Βάσης (ΜΣΒ) της 112 Πτέρυγας Μάχης (112 ΠΜ), στην Ελευσίνα.

Ευτυχώς, οι έντονες βροχοπτώσεις της κακοκαιρίας Byron (Μπάιρον) δεν επηρέασαν το «στρατιωτικό» τμήμα του αεροδρομίου της Πάχης όπου εδρεύουν συγκροτήματα και μονάδες της Αεροπορίας Στρατού και το οποίο, μετά την καταστροφή του Στεφανοβικείου αποτελεί το μοναδικό μείζον αεροδρόμιο του Όπλου. Δυστυχώς όμως, δεν συνέβη το ίδιο και με τη ΜΕΓΑΠ που χρησιμοποιείται από τρεις αερολέσχες και όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις 10 συνολικά ιδιωτικών εταιριών συντήρησης, επισκευής και υποστήριξης αεροπορικού υλικού και σχολών γενικής αεροπορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η ΜΕΓΑΠ διαθέτει αεροσταθμό εμβαδού 180 τ.μ. όπου στεγάζονται τα γραφεία της ΥΠΑ, της ΕΜΥ (Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία) και της ΕΛ.ΑΣ (Ελληνική Αστυνομία) και 100 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας.

Πάντως προτού αρχίσετε, όπως έκανε και ο «ΚΑΤΑΔΕΙΚΤΗΣ», να οργίζεστε, να απορείτε, να προβληματίζεστε, να στεναχωριέστε, να σαρκάσετε, να χλευάσετε ή οτιδήποτε άλλο, μόλις μάθετε, όπως και ο «ΚΑΤΑΔΕΙΚΤΗΣ», ότι η περιοχή στην Πάχη που προσβλήθηκε από τα πλημμυρικά φαινόμενα έχει το τοπωνύμιο «βάλτος», τα πάντα εξηγούνται. Μάλιστα αρχίζει να διακρίνεται και ένα ενδιαφέρον μοτίβο, αν συνδυάσουμε τα τωρινά συμβάντα με την καταστροφή του αεροδρομίου του Στεφανοβικείου, τον Σεπτέμβριο του 2023.

Και στις τρεις περιπτώσεις εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται, ότι το Ελληνικό Δημόσιο, ως κλασσικός «τσίπης», προκειμένου να κατασκευασθούν μείζονες κρίσιμες υποδομές όπως αεροδρόμια δεν επιλέγει τις πιο κατάλληλες αλλά τις πιο «βολικές» περιοχές.

Βάλτος και αποξηραμένη λίμνη!

Έναν βάλτο στην περίπτωση της Πάχης, μία αποξηραμένη λίμνη στο Στεφανοβίκειο, για να εκμηδενίσει ή συμπιέσει τα κόστη απαλλοτρίωσης και λόγω διαμόρφωσης του εδαφικού αναγλύφου να περιορίσει το κόστος κατασκευής. Η προσέγγιση, έστω και με προβλήματα, μπορεί να λειτούργησε επί δεκαετίες αλλά έρχεται η στιγμή που οι κακές επιλογές του παρελθόντος αποκαλύπτονται ως καταστροφές.

Όμως φαίνεται ότι ακόμη και μετά από καταστροφή (Στεφανοβίκειο), το Ελληνικό Δημόσιο δεν διδάσκεται από τα παθήματα και δεν λαμβάνει ούτε τα οφθαλμοφανή διορθωτικά μέτρα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η «Δράση ασφάλειας για την Ευρώπη» (SAFE: Security Action for Europe), που είναι και επίκαιρη, καθώς την προηγούμενη Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025 έληξε η προθεσμία για την υποβολή του εθνικού σχεδίου.

Παρά το γεγονός ότι η ανθεκτικότητα κρίσιμων υποδομών περιλαμβάνεται στην πρώτη κατηγορία επιλέξιμων προϊόντων του SAFE (Άρθρο 1 του σχετικού κανονισμού 2025/1106), είναι απόλυτα επιβεβαιωμένο ότι η ελληνική πλευρά επέδειξε εντυπωσιακή αδιαφορία για την αξιοποίηση του ως μέσου χαμηλού κόστους χρηματοδότησης της ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των κρίσιμων υποδομών.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι τόσο το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, όσο και το αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων, αλλά και το αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου (πριν την καταστροφή του Σεπτεμβρίου 2023), αποτελούν από τις βασικές και κρίσιμες επιχειρησιακές υποδομές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
«Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού» λέει το ρητό που αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα ποιητή, Μένανδρο. Το τρις;

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top