GuidePedia

0
Γράφει ο Γιώργος Ρωμαίος
Το πρωί της ημέρας που έγραφα αυτό το άρθρο συζητούσα με έναν καλό φίλο για τη δήλωση του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου ότι «το δημοσιονομικό αδιέξοδο της χώρας απειλεί την εθνική κυριαρχία για πρώτη φορά από το 1974». Μου είπε ότι ο λαός τον επέλεξε να κυβερνήσει το σκάφος που λέγεται «ΕΛΛΑΣ». Ο ίδιος επέλεξε τους αξιωματικούς και το πλήρωμα- έστω και με χρονοβόρες διαδικασίες. (Δική μου παρένθεση. Γιατί χρειάστηκαν δύο μήνες για να επιλεγούν πρώην βουλευτές και κομματικά στελέχη για περιφερειάρχες;).
Ο φίλος μου συνέχισε. Ο νέος κυβερνήτης παρέλαβε ένα σκάφος «που έμπαζε νερά» και το είχε εγκαταλείψει ο προηγούμενος καπετάνιος «εν μέσω θυέλλης». Δραπέτευσε γιατί δεν μπορούσε να το κυβερνήσει. Το σκάφος θαλασσοδέρνεται......
και ανά τον κόσμο γιάπηδες και κερδοσκόποι, που οδήγησαν τη διεθνή οικονομία σε κρίση, απειλούν να το βυθίσουν! Είναι οι «Σομαλοί» του διεθνούς πιστωτικού συστήματος. Ο καλός ο καπετάνιος αν κυβερνούσε ένα επιβατηγό σκάφος και έπεφτε πάνω σε τσουνάμι δεν θα ρωτούσε τους επιβάτες για να πάρει τα απαραίτητα και σωστά μέτρα για να σωθούν το σκάφος και οι επιβάτες. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους, ο ελληνικός λαός, επέλεξε νέο καπετάνιο και πλήρωμα. Τον Γιώργο Παπανδρέου και το ΠαΣοΚ για να οδηγήσει το σκάφος σε ασφαλές λιμάνι...

Γιατί αναφέρω αυτή τη συζήτηση; Διότι ο νέος καπετάνιος και το πλήρωμα αναζητούν μέτρα διάσωσης διαβουλευόμενοι με τους επιβάτες. Αρχισαν με την επιλογή του πληρώματος- γενικοί γραμματείς και διοικήσεις ΔΕΚΟ- προχωρούν σε δημόσιο διάλογο για τα άμεσα, μεγάλα και «καυτά» προβλήματα, Φορολογικό και Ασφαλιστικό. Και προχωρούν στην περίφημη ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Ολες οι κυβερνητικές αποφάσεις θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο, θα σχολιάζονται από τους πολίτες και μετά θα εφαρμόζονται!..

Δύσκολα μπορεί κανείς να διαφωνήσει με αυτές τις καινοτόμες διαδικασίες, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα στους πολίτες να μετέχουν στη διαμόρφωση των κυβερνητικών επιλογών και αποφάσεων και να ελέγχουν την εξουσία. Οταν όμως το σκάφος κινδυνεύει να βουλιάξει ο καπετάνιος αποφασίζει. Και όταν ο ασθενής βρίσκεται στην εντατική- όπως η οικονομία μας, κατά τον Πρωθυπουργό- ο γιατρός δεν ρωτάει τους συγγενείς για τη θεραπεία...

Με τις διαβουλεύσεις θα έχουμε το νέο φορολογικό σύστημα στα μέσα του άλλου χρόνου και νέο ασφαλιστικό σύστημα την ίδια περίοδο, ίσως και αργότερα. Και στις δύο περιπτώσεις δεν πρόκειται να επιτευχθεί ευρεία κοινωνική και πολιτική συναίνεση. Και ως τότε; Οι φοροφυγάδες θα «λάβουν τα μέτρα τους» και οι ασφαλισμένοι θα σπεύσουν να διασφαλίσουν έστω και μια μειωμένη σύνταξη. Ενδεικτική η κατακόρυφη αύξηση της κίνησης στα συμβολαιογραφεία και η ίδρυση off shore εταιρειών!

Γιατί χρειάζεται δημόσια διαβούλευση για τη λήψη άμεσων μέτρων για τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή;

Ο Αντώνης Καρακούσης έγραφε την Πέμπτη στο «Βήμα»: «Καλώς ή κακώς, είμαστε μέρος ενός άθλιου διεθνούς οικονομικού συστήματος που δεν χωρατεύει. Είμαστε υποχρεωμένοι να χορέψουμε στον ρυθμό των λύκων, με την ελπίδα ότι θα ξεπεράσουμε την επαπειλούμενη εθνική κρίση».

Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται. Ο Γιώργος Παπανδρέου επέλεξε να αναλάβει τη διακυβέρνηση του σκάφους με πλήρη γνώση ότι βρίσκεται σε κίνδυνο. Δεν αλλάζει τίποτε αν είχε υπολογίσει τα κύματα στα πέντε μέτρα και τα βρήκε, όταν ανέβηκε στη γέφυρα, στα επτά ή στα οκτώ. Αυτός θα χαράξει τη ρότα της διάσωσης, όχι οι επιβάτες. Στους επιβάτες, στον λαό, θα εξηγήσει τη νέα πορεία και πρέπει να πείσει ότι η νέα αυτή πορεία αποτρέπει την «απειλή της εθνικής κυριαρχίας». Να πείσει ότι θα ταλαιπωρηθούν και οι επιβάτες, αλλά θα σωθούν.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top