Μοντέρνα διδασκαλία, αξιολόγηση καθηγητών- Σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων με ανάθεση βασικού ρόλου στα πανεπιστήμια.
Νέο εξεταστικό σύστημα θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2013- 2014, με τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε ρόλο πρωταγωνιστή. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων», την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων, αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από αυτήν θα βγαίνουν κάθε χρόνο τα θέματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι. Τα πανεπιστήμια θα έχουν ενεργή παρουσία και στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων στα προγράμματά τους.
Παράλληλα, αναμορφώνεται πλήρως το πρόγραμμα των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, καταργούνται τα πέντε επιστημονικά πεδία που ισχύουν σήμερα, ενώ τα μαθήματα μειώνονται και χωρίζονται σε μαθήματα «κορμού» και «επιλογής», χωρίς να αποκλείονται τα δεύτερα από την εξέταση σε εθνικό επίπεδο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Πάντως, η εξεταστική διαδικασία θα γίνεται μία φορά τον χρόνο, σε εθνικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν τους μαθητές οι οποίοι φοιτούν τώρα στην τελευταία τάξη του γυμνασίου.
Τα παραπάνω μέτρα περιλαμβάνονται στην 38σέλιδη εισήγηση της υπουργού Παιδείας κυρίας Αννας Διαμαντοπούλου προς το Υπουργικό Συμβούλιο, στην οποία και περιγράφεται το γιγαντιαίο και μεγαλόπνοο σχέδιο του «νέου σχολείου». Υπολογιστές σε κάθε μαθητικό θρανίο, διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη, πιλοτική χρήση του e-book, νέα προγράμματα σπουδών, μέχρι και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου μέσω Ιnternet περιλαμβάνει ο σχεδιασμός. Πρόκειται για επένδυση που φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ, η οποία καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από κονδύλια του Δ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και μόνο κατά ένα μέρος από εθνικούς πόρους.
Με το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας ξεκινά και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών, στους οποίους προσφέρεται σε πρώτη φάση το εναλλακτικό χαρτί της «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας. Για τους εκπαιδευτικούς ξεκινά και μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης, το οποίο συνδέεται με τις προαγωγές τους. Αλλάζει και ο τρόπος των αποσπάσεών τους και πλέον οι θέσεις θα προκηρύσσονται αμέσως μετά τις μεταθέσεις.
Νέο εξεταστικό σύστημα θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2013- 2014, με τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε ρόλο πρωταγωνιστή. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων», την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων, αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από αυτήν θα βγαίνουν κάθε χρόνο τα θέματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι. Τα πανεπιστήμια θα έχουν ενεργή παρουσία και στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων στα προγράμματά τους.
Παράλληλα, αναμορφώνεται πλήρως το πρόγραμμα των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, καταργούνται τα πέντε επιστημονικά πεδία που ισχύουν σήμερα, ενώ τα μαθήματα μειώνονται και χωρίζονται σε μαθήματα «κορμού» και «επιλογής», χωρίς να αποκλείονται τα δεύτερα από την εξέταση σε εθνικό επίπεδο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Πάντως, η εξεταστική διαδικασία θα γίνεται μία φορά τον χρόνο, σε εθνικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν τους μαθητές οι οποίοι φοιτούν τώρα στην τελευταία τάξη του γυμνασίου.
Τα παραπάνω μέτρα περιλαμβάνονται στην 38σέλιδη εισήγηση της υπουργού Παιδείας κυρίας Αννας Διαμαντοπούλου προς το Υπουργικό Συμβούλιο, στην οποία και περιγράφεται το γιγαντιαίο και μεγαλόπνοο σχέδιο του «νέου σχολείου». Υπολογιστές σε κάθε μαθητικό θρανίο, διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη, πιλοτική χρήση του e-book, νέα προγράμματα σπουδών, μέχρι και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου μέσω Ιnternet περιλαμβάνει ο σχεδιασμός. Πρόκειται για επένδυση που φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ, η οποία καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από κονδύλια του Δ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και μόνο κατά ένα μέρος από εθνικούς πόρους.
Με το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας ξεκινά και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών, στους οποίους προσφέρεται σε πρώτη φάση το εναλλακτικό χαρτί της «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας. Για τους εκπαιδευτικούς ξεκινά και μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης, το οποίο συνδέεται με τις προαγωγές τους. Αλλάζει και ο τρόπος των αποσπάσεών τους και πλέον οι θέσεις θα προκηρύσσονται αμέσως μετά τις μεταθέσεις.
Δημοσίευση σχολίου