Μια ανάσα πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους (Παρασκευή 11/9) και «υπό τη σκιά» της γρίππης μεγάλη ανησυχία επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς οι φετινές προσλήψεις εκπαιδευτικών που είναι οι μικρότερες των τελευταίων χρόνων έχουν αφήσει χιλιάδες κενά σε εκατοντάδες Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, της χώρας καθώς και στα ειδικά σχολεία στα οποία εκκρεμούν ακόμη εκατοντάδες προσλήψεις. Ήδη το ΥΠΕΠΘ στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Παιδείας, παραδέχθηκε ότι σε σχέση με την περασμένη χρονιά οι πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών που θα κληθούν να καλύψουν κενά εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του φετινού σχολικού έτους είναι 1.700 λιγότερες από πέρυσι.
Ιδιαίτερα τα προβλήματα εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ), στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία..... Στα σχολεία ειδικής αγωγής έχουν καταγραφεί πάνω από 1300 κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Ίδια είναι η κατάσταση με τις ελλείψεις στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Περίπου 200 θα είναι οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών μόνο στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου στις 11 του Σεπτέμβρη, σύμφωνα με τον αιρετό του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου (ΠΥΣΠΕ) Άρη Βαλατίδη. Παράλληλα ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Χανίων σημειώνει ότι απαιτούνται ακόμη 75 δάσκαλοι, 20 νηπιαγωγοί, 15 δάσκαλοι Αγγλικών, 10 Φυσικής Αγωγής και 15 Μουσικής, ώστε να καλυφθεί πλήρως η πρωινή λειτουργία των σχολείων. Στην Ανατολική Αττική, τα κενά, μετά και την πρόσληψη της β΄ «φουρνιάς αναπληρωτών είναι 439. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, μόνο σε 20 από τις 58 Περιφέρειες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν καταγραφεί 1.860 λειτουργικά κενά.
ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ)
Δάσκαλοι
Νηπιαγωγοί
Εκπαιδευτικοί ειδικότητας
Ανατολική Αττική
165
80
120
Ηράκλειο
150
30
15-18
Χανιά
75
20
25
Ειδικά Σχολεία σε όλη τη χώρα
Πάνω από 1300
ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ σε όλη τη χώρα
Πάνω από 250 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων
Η καθιέρωση της προσχολικής αγωγής, αντί να ελαφρύνει τους γονείς, τους επιβάρυνε περισσότερο, ενώ αντίθετα ενίσχυσε τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας (ΕΣΥΕ) την περσινή σχολική χρονιά ο αριθμός των μαθητών των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αυξήθηκε κατά 77,8% σε σύγκριση με τη σχολική χρονιά. Η κατάσταση αναμένεται να οξυνθεί φέτος περισσότερο καθώς, τρία χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου της μονοετούς υποχρεωτικότητας για φοίτηση των νηπίων στο Νηπιαγωγείο, όχι μόνο δεν έχει ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο από την κυβέρνηση (ανέγερση νέων δημόσιων νηπιαγωγείων, δημιουργία παραρτημάτων, αύξηση των μόνιμων διορισμών) για την αντιμετώπιση των αυξημένων προβλημάτων των νηπιαγωγείων, αλλά αντίθετα μειώθηκαν οι διορισμοί νηπιαγωγών (φέτος διορίστηκαν μόνιμα 710 Νηπιαγωγοί ενώ πέρσι 889).
Εγγραφές μαθητών στα δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία τη σχολική χρονιά 2008/9 σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2007/08
Εγγραφές μαθητών τη σχολική χρονιά 2008/9
σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2007/08
Δημόσια Νηπιαγωγεία
+ 2,8%
Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία
+ 77,8%
Πηγή: ΕΣΥΕ, Αθήνα Σεπτέμβριος 2009
ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΛΠ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σύμφωνα με την Αγγελική Φατούρου,μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, στη Β/βάθμια εκπαίδευση εκτός των άλλων ελλείψεων θα καθυστερήσουν φέτος να προσληφθούν καθηγητές για τα μαθήματα οικονομίας, κοινωνιολογίας και καλλιτεχνικών ενώ σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με τους διορισμούς καθηγητών τεχνικών μαθημάτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, καθώς και των καθηγητών Πληροφορικής κλπ καθώς το ΑΣΕΠ δεν έχει ολοκληρώσει τις βαθμολογήσεις διαφόρων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών γεγονός που ανάγκασε τον Υπουργό Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλο να δηλώσει ότι φέτος «το ΑΣΕΠ, δυστυχώς, καθυστέρησε αρκετά και αντιστοίχως εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τοποθετήσεις χωρίς να έχουμε τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ». Σήμερα μάλιστα το ΑΣΕΠ ανακοίνωσε ότι κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης σταματά τη διαδικασία των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα τα σχολεία να μείνουν χωρίς τις παραπάνω ειδικότητες για τουλάχιστον ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους!
Ιδιαίτερα τα προβλήματα εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ), στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία..... Στα σχολεία ειδικής αγωγής έχουν καταγραφεί πάνω από 1300 κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Ίδια είναι η κατάσταση με τις ελλείψεις στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Περίπου 200 θα είναι οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών μόνο στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου στις 11 του Σεπτέμβρη, σύμφωνα με τον αιρετό του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου (ΠΥΣΠΕ) Άρη Βαλατίδη. Παράλληλα ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Χανίων σημειώνει ότι απαιτούνται ακόμη 75 δάσκαλοι, 20 νηπιαγωγοί, 15 δάσκαλοι Αγγλικών, 10 Φυσικής Αγωγής και 15 Μουσικής, ώστε να καλυφθεί πλήρως η πρωινή λειτουργία των σχολείων. Στην Ανατολική Αττική, τα κενά, μετά και την πρόσληψη της β΄ «φουρνιάς αναπληρωτών είναι 439. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, μόνο σε 20 από τις 58 Περιφέρειες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν καταγραφεί 1.860 λειτουργικά κενά.
ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ)
Δάσκαλοι
Νηπιαγωγοί
Εκπαιδευτικοί ειδικότητας
Ανατολική Αττική
165
80
120
Ηράκλειο
150
30
15-18
Χανιά
75
20
25
Ειδικά Σχολεία σε όλη τη χώρα
Πάνω από 1300
ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ σε όλη τη χώρα
Πάνω από 250 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων
Η καθιέρωση της προσχολικής αγωγής, αντί να ελαφρύνει τους γονείς, τους επιβάρυνε περισσότερο, ενώ αντίθετα ενίσχυσε τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας (ΕΣΥΕ) την περσινή σχολική χρονιά ο αριθμός των μαθητών των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αυξήθηκε κατά 77,8% σε σύγκριση με τη σχολική χρονιά. Η κατάσταση αναμένεται να οξυνθεί φέτος περισσότερο καθώς, τρία χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου της μονοετούς υποχρεωτικότητας για φοίτηση των νηπίων στο Νηπιαγωγείο, όχι μόνο δεν έχει ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο από την κυβέρνηση (ανέγερση νέων δημόσιων νηπιαγωγείων, δημιουργία παραρτημάτων, αύξηση των μόνιμων διορισμών) για την αντιμετώπιση των αυξημένων προβλημάτων των νηπιαγωγείων, αλλά αντίθετα μειώθηκαν οι διορισμοί νηπιαγωγών (φέτος διορίστηκαν μόνιμα 710 Νηπιαγωγοί ενώ πέρσι 889).
Εγγραφές μαθητών στα δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία τη σχολική χρονιά 2008/9 σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2007/08
Εγγραφές μαθητών τη σχολική χρονιά 2008/9
σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2007/08
Δημόσια Νηπιαγωγεία
+ 2,8%
Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία
+ 77,8%
Πηγή: ΕΣΥΕ, Αθήνα Σεπτέμβριος 2009
ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΛΠ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σύμφωνα με την Αγγελική Φατούρου,μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, στη Β/βάθμια εκπαίδευση εκτός των άλλων ελλείψεων θα καθυστερήσουν φέτος να προσληφθούν καθηγητές για τα μαθήματα οικονομίας, κοινωνιολογίας και καλλιτεχνικών ενώ σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με τους διορισμούς καθηγητών τεχνικών μαθημάτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, καθώς και των καθηγητών Πληροφορικής κλπ καθώς το ΑΣΕΠ δεν έχει ολοκληρώσει τις βαθμολογήσεις διαφόρων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών γεγονός που ανάγκασε τον Υπουργό Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλο να δηλώσει ότι φέτος «το ΑΣΕΠ, δυστυχώς, καθυστέρησε αρκετά και αντιστοίχως εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τοποθετήσεις χωρίς να έχουμε τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ». Σήμερα μάλιστα το ΑΣΕΠ ανακοίνωσε ότι κατά το διάστημα από την προκήρυξη βουλευτικών εκλογών έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης σταματά τη διαδικασία των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα τα σχολεία να μείνουν χωρίς τις παραπάνω ειδικότητες για τουλάχιστον ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους!
Δημοσίευση σχολίου