Παρά το γεγονός ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο, η Κίνα φαίνεται απρόθυμη να χάσει τη φήμη της στην παραγωγή φθηνών αντίγραφων. Σήμερα πλέον, μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειές της στον τομέα της αντιγραφής, θα μπορούσε να θέσουν σε δοκιμασία τις σχέσεις της με την Ρωσία.
"Αυτό το κινέζικο αεροπλάνο είναι απλά ένα ρωσικό σχέδιο γεμάτο εγχώρια ηλεκτρονικά", λέει ο Maxim Pyadushkin από το Στρατηγικό Κέντρο Ανάλυσης και Τεχνολογιών,
όσον αφορά την ομοιότητα του κινέζικου μαχητικού J-11B στο ρωσικό Su-27. Τώρα, μπορούμε να προσθέσουμε και το J- 15, το οποίο αναμένται να τεθεί σε υπηρεσία το 2013, και είναι "εμπνευσμένο" από το Su-33.
Η υπόθεση αρχίζει να περιπλέκεται, και η συνεχιζόμενη «κλωνοποίηση» της στρατιωτικής τεχνολογίας ανησυζεί τη Μόσχα.
Σύμφωνα με πηγές, το Δεκέμβριο του 2008 υπογράφηκε μια συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, παράλληλα μαζί με συμβάσεεις για την προμήθεια συστατικών του επόμενης γενιάς αντιεροπορικού συστήματος S-400, αλλά και στον τομέα των κινητήρων AL-31F και RD-93. Η συμφωνία για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας σταμάτησε στο Σινικό Τείχος και το προκλητικό ζήτημα ίσως οδηγήσει στην οριστική κατάρρευση της εμπιστοσύνης της Ρωσίας στην Κίνα. Οι φωνές στο Κρεμλίνο που ζητούν την επιβολή ενός «εμπάργκου όπλων» προς την Κίνα, γίνονται όλο και εντονότερες. Ο χρόνος θα δείξει.
Η Ρωσία είχε υποστηρίξει ένθερμα τη συμφωνία του 2008, με την ελπίδα ότι τουλάχιστον θα αποζημειωθεί οικονομικά από τον ασιατικό γίγαντα για τις αντιγραφές.
Το περασμένο έτος, οι πωλήσεις ρωσικών αεροσκαφών ξεπέρασαν διεθνώς τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια - η δεύτερη θέση μετά τις ΗΠΑ.
Ο Vadim Kozyulin από το ρωσικό Κέντρο Πολιτικών Μελετών, λέει ότι τα „πλαστά“ Su-27 προσφέρονται ευρέως στην παγκόσμια αγοράς. Θα είναι δύσκολο για τη ρωσική αεροπορική βιομηχανία να διατηρήσει τη θέση της, αν δεν καταφέρει να προστατέψει καλύτερα τα πνευματικά της δικαιώματα, αλλά και να βρεί νέους τρόπους συνεργασίας με τον ανατολικό της γείτονα.
Παρά το γεγονός ότι το Su-27 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση πριν 30 χρόνια, παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας, και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο εξωτερικό.
Αν και οι ομοιότητες μεταξύ των δύο μαχητικών είναι σαφείς, οι ειδικοί λένε ότι το κινεζικό J-11B δεν διαθέτει τις τελευταίες ρωσικές τεχνολογίες, με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή αγορά.
Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki
Δημοσίευση σχολίου