Βόρεια Ελλάδα, Θεσσαλία και Λεκανοπέδιο οι περιφέρειες που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα. Προβληματισμός για τα «λευκά» και την αποχή
Πρόβλημα συσπείρωσης δεν υπάρχει, πρόβλημα αποχής, όμως, υπάρχει». Οι επιτελείς της Ιπποκράτους, οι οποίοι παρακολουθούν καθημερινά τις έρευνες που διεξάγονται στο κέντρο και την περιφέρεια, έχουν έναν πονοκέφαλο: τους εκλογείς που θα επιλέξουν να κάτσουν σπίτι, να πάνε βόλτα, αλλά όχι να ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη.
Αντίστοιχοι προβληματισμοί υπάρχουν και για τα λευκά, παρότι όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των ψήφων που δεν θα εκπροσωπούνται στη Βουλή τόσο πέφτει ο πήχης της αυτοδυναμίας. Ομως, το ζητούμενο για τον Γ. Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ δεν είναι απλώς η νίκη και οι 151 βουλευτές. «Στόχος είναι η ισχυρή εντολή, γιατί τα προβλήματα είναι τεράστια».
Πάντως, ο πονοκέφαλος των στελεχών περνά μόλις βλέπουν τις προβολές των ερευνών.
Το κόμμα τους έχει περάσει το 40%, κινούμενο πλέον στη ζώνη της λύτρωσης, δηλαδή «μεταξύ του 41% με 42%». Επιπλέον, οι επιτελείς της Ιπποκράτους δεν μπορούν να κρύψουν και τη χαρά τους για την κατάρρευση της ΝΔ, η οποία «κινείται στη ζώνη του 35%».....
Από την ανάγνωση των δημοσκοπήσεων έχουν προκύψει και οι περιοχές στις οποίες θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Αυτές είναι το Λεκανοπέδιο, ο Θεσσαλικός Κάμπος και η Βόρεια Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό πως τη Δευτέρα ο Γ. Παπανδρέου θα μιλήσει στο Περιστέρι, την Τρίτη στην Αλεξανδρούπολη, την Πέμπτη στην Κοζάνη και ακολούθως θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θέλει να ενισχύσει το κλίμα ανατροπής που παρατηρείται στις συγκεκριμένες περιοχές. «Στα Γρεβενά από το μείον πέντε είμαστε στο συν δέκα», σημειώνουν οι συνεργάτες του και εκφράζουν την αισιοδοξία του πως αυτή τη φορά «ο Κάμπος θα βαφτεί πράσινος».
Στο Λεκανοπέδιο τα πράγματα είναι πιο απλά, καθώς η πληθώρα των υποψήφιων βουλευτών και ο σκληρός ανταγωνισμός που αναπτύσσεται μεταξύ τους εγγυάται προεκλογική εκστρατεία πόρτα πόρτα, κάτι που αποτελεί επιθυμία των ηγετικών κλιμακίων της Ιπποκράτους.
Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ
Σε πρώτο πλάνο ο Γ. Παπανδρέου
Μετά την πενταετία της ΝΔ και την αμφισβήτηση που δέχθηκε, και εκ των έσω, η τελευταία οκταετία του ΠΑΣΟΚ, η επικοινωνιακή καμπάνια της Ιπποκράτους ξεκινά από τα βασικά. «Θέλουμε να χτίσουμε ξανά τη σχέση πολίτη - πολιτικής», επισημαίνει σε όλους τους τόνους ο γραμματέας του τομέα επικοινωνίας, Π. Γερουλάνος.
Σε συνεργασία με τις εταιρείες Bold/Ogilvy (Β. Δασκαλόπουλος) και Leo Burnett το ΠΑΣΟΚ έχτισε τη διαφημιστική του εκστρατεία στο πρόσωπο του Γ. Παπανδρέου και στις μεγάλες δεσμεύσεις για την επόμενη μέρα.
«Μιλάμε σε όλους τους Ελληνες, όχι ξεχωριστά σε κάθε κοινωνική ομάδα», υπογραμμίζουν οι χειριστές των σχετικών φακέλων, καθώς η Ιπποκράτους θέλει να αποφύγει την κατηγορία πως προχωρεί σε προεκλογικές παροχές. Κάτω από το σύνθημα «μαζί μπορούμε» οι ψηφοφόροι θα βλέπουν δεσμεύσεις για την αυτονομία της πολιτικής (εκλογικός νόμος, πόθεν έσχες, ευθύνη υπουργών κ.λπ.), τη μεταρρύθμιση του κράτους (ΑΣΕΠ, ΚΕΠ κ.λπ.), την οικονομία (δημόσιες επενδύσεις), την υγεία, την παιδεία (5% του ΑΕΠ χρηματοδότηση), την κοινωνική πολιτική και τις διεθνείς σχέσεις.
Ηδη, από τις ευρωεκλογές είναι έτοιμα και τα λεγόμενα σποτ αρνητικής διαφήμισης ή μαύρης προπαγάνδας με τα πεπραγμένα, «δηλαδή τα μεγάλα σκάνδαλα» της κυβέρνησης Καραμανλή.
Η χρήση τους όμως θα γίνει με εξαιρετική φειδώ, γιατί, πρώτον, συσπειρώνουν τους οπαδούς της ΝΔ και, δεύτερον, απωθούν τους μετριοπαθείς ψηφοφόρους. Η καμπάνια του ΠΑΣΟΚ θα εξελιχθεί στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες και στο Ιντερνετ, ενώ τυπώνονται ήδη τα φυλλάδια και οι αφίσες.
Οι υπεύθυνοι του κόμματος έχουν έτοιμη και τη «μαύρη βίβλο» της ΝΔ, μια αναδρομή των όσων συνέβησαν στη χώρα από το 2004 μέχρι σήμερα. Από το φιάσκο Κεντέρη - Θάνου και το Σινούκ μέχρι τον Παυλίδη και τον Μανώλη.
Περίοπτη θέση, βεβαίως, κατέχουν οι υποκλοπές, τα ομόλογα, το Βατοπέδι, ο Ζαχόπουλος, οι πυρκαγιές, η πυρπόληση της Αθήνας τον περασμένο Δεκέμβριο και άλλες «μεγάλες στιγμές» της νέας διακυβέρνησης. Η καμπάνια θα κορυφωθεί το τελευταίο δεκαήμερο, καθώς σύμφωνα με τις διεθνείς μελέτες και την ελληνική εμπειρία, «τότε αποφασίζουν οι πολίτες».
Το κόστος της καμπάνιας, όπως και του εκλογικού αγώνα συνολικά θα καλυφθεί από την έκτακτη κρατική επιχορήγηση και μονάχα αν χρειαστεί θα γίνει και οικονομική εξόρμηση. Δεδομένου, όμως, του δωρεάν τηλεοπτικού χρόνου που προβλέπεται από τον ισχύοντα εκλογικό νόμο και του γεγονότος ότι η παραγωγή πολλών σποτ έγινε και πληρώθηκε για τις ευρωεκλογές, το πιο πιθανό είναι η εξόρμηση να αποφευχθεί.
Σε ό,τι αφορά το ερώτημα αν το ΠΑΣΟΚ θα παρουσιάσει τα στελέχη της ισχυρής ομάδας, οι επιτελείς της Ιπποκράτους δηλώνουν πως «θα θέλαμε να παίξουμε κάποια πρόσωπα, αλλά αν πεις ποιοι θα είναι στην κυβέρνηση, δημιουργείς θέμα με όλους τους υπόλοιπους».
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ
Ο «αλγόριθμος» για την κυβέρνηση Γιώργου
Στο ΠΑΣΟΚ όλοι συζητούν το «μετά». Αλλοι τα προβλήματα και άλλοι τα πρόσωπα της εξουσίας. Το πρώτο θέμα που θα προκύψει με τον σχηματισμό της κυβέρνησης είναι η ανάγκη διαδοχής στο κόμμα.
Ο Γ. Παπανδρέου έχει πει πως θέλει η Ιπποκράτους να συνεχίσει να λειτουργεί και να μην απορροφηθεί το Κίνημα από το κράτος. Στόχος δύσκολος που δεν έχει επιτευχθεί σχεδόν καμία φορά στο παρελθόν. Δίπλα στην ένδειξη «διάδοχος του Γ. Ραγκούση», ο οποίος θα αναλάβει κυβερνητικό πόστο, υπάρχουν ήδη πολλά ονόματα στελεχών της νεότερης γενιάς.
«Ο πρόεδρος θέλει έναν πολιτικό με μέλλον και όχι έναν βαστάζο της κυβέρνησης», σημειώνουν οι άνθρωποι του Γ. Παπανδρέου. Σε ό,τι αφορά τη σύνθεση της κυβέρνησης υπάρχουν πέντε κανόνες:
Πρώτον, «θα έχει και παλιούς και νέους», με την έμφαση να δίνεται στους δεύτερους παρότι για τα βαριά υπουργεία θα προτιμηθούν βαριά ονόματα. Δεύτερον, «θα υπάρχουν προεδρικοί, θα υπάρχουν και οι άλλοι».
«Αρκεί να μην έχουν προκαλέσει μετά την 11η Νοεμβρίου», σημειώνουν οι συνεργάτες του αρχηγού και δηλώνουν πως αυτό αφορά «και τους προεδρικούς και τους άλλους». Τρίτον, στην κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου θα υπάρχει ισορροπία ανδρών και γυναικών. Τέταρτον, θα εκπροσωπούνται εξίσου το κέντρο και η περιφέρεια και, πέμπτον, «θα υπάρχει πολύ ΠΑΣΟΚ, αλλά και πρόσωπα από όλους τους πολιτικούς χώρους με κριτήριο τα προσόντα και τη διάθεση για προσφορά».
Πρόβλημα συσπείρωσης δεν υπάρχει, πρόβλημα αποχής, όμως, υπάρχει». Οι επιτελείς της Ιπποκράτους, οι οποίοι παρακολουθούν καθημερινά τις έρευνες που διεξάγονται στο κέντρο και την περιφέρεια, έχουν έναν πονοκέφαλο: τους εκλογείς που θα επιλέξουν να κάτσουν σπίτι, να πάνε βόλτα, αλλά όχι να ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη.
Αντίστοιχοι προβληματισμοί υπάρχουν και για τα λευκά, παρότι όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των ψήφων που δεν θα εκπροσωπούνται στη Βουλή τόσο πέφτει ο πήχης της αυτοδυναμίας. Ομως, το ζητούμενο για τον Γ. Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ δεν είναι απλώς η νίκη και οι 151 βουλευτές. «Στόχος είναι η ισχυρή εντολή, γιατί τα προβλήματα είναι τεράστια».
Πάντως, ο πονοκέφαλος των στελεχών περνά μόλις βλέπουν τις προβολές των ερευνών.
Το κόμμα τους έχει περάσει το 40%, κινούμενο πλέον στη ζώνη της λύτρωσης, δηλαδή «μεταξύ του 41% με 42%». Επιπλέον, οι επιτελείς της Ιπποκράτους δεν μπορούν να κρύψουν και τη χαρά τους για την κατάρρευση της ΝΔ, η οποία «κινείται στη ζώνη του 35%».....
Από την ανάγνωση των δημοσκοπήσεων έχουν προκύψει και οι περιοχές στις οποίες θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Αυτές είναι το Λεκανοπέδιο, ο Θεσσαλικός Κάμπος και η Βόρεια Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό πως τη Δευτέρα ο Γ. Παπανδρέου θα μιλήσει στο Περιστέρι, την Τρίτη στην Αλεξανδρούπολη, την Πέμπτη στην Κοζάνη και ακολούθως θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θέλει να ενισχύσει το κλίμα ανατροπής που παρατηρείται στις συγκεκριμένες περιοχές. «Στα Γρεβενά από το μείον πέντε είμαστε στο συν δέκα», σημειώνουν οι συνεργάτες του και εκφράζουν την αισιοδοξία του πως αυτή τη φορά «ο Κάμπος θα βαφτεί πράσινος».
Στο Λεκανοπέδιο τα πράγματα είναι πιο απλά, καθώς η πληθώρα των υποψήφιων βουλευτών και ο σκληρός ανταγωνισμός που αναπτύσσεται μεταξύ τους εγγυάται προεκλογική εκστρατεία πόρτα πόρτα, κάτι που αποτελεί επιθυμία των ηγετικών κλιμακίων της Ιπποκράτους.
Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ
Σε πρώτο πλάνο ο Γ. Παπανδρέου
Μετά την πενταετία της ΝΔ και την αμφισβήτηση που δέχθηκε, και εκ των έσω, η τελευταία οκταετία του ΠΑΣΟΚ, η επικοινωνιακή καμπάνια της Ιπποκράτους ξεκινά από τα βασικά. «Θέλουμε να χτίσουμε ξανά τη σχέση πολίτη - πολιτικής», επισημαίνει σε όλους τους τόνους ο γραμματέας του τομέα επικοινωνίας, Π. Γερουλάνος.
Σε συνεργασία με τις εταιρείες Bold/Ogilvy (Β. Δασκαλόπουλος) και Leo Burnett το ΠΑΣΟΚ έχτισε τη διαφημιστική του εκστρατεία στο πρόσωπο του Γ. Παπανδρέου και στις μεγάλες δεσμεύσεις για την επόμενη μέρα.
«Μιλάμε σε όλους τους Ελληνες, όχι ξεχωριστά σε κάθε κοινωνική ομάδα», υπογραμμίζουν οι χειριστές των σχετικών φακέλων, καθώς η Ιπποκράτους θέλει να αποφύγει την κατηγορία πως προχωρεί σε προεκλογικές παροχές. Κάτω από το σύνθημα «μαζί μπορούμε» οι ψηφοφόροι θα βλέπουν δεσμεύσεις για την αυτονομία της πολιτικής (εκλογικός νόμος, πόθεν έσχες, ευθύνη υπουργών κ.λπ.), τη μεταρρύθμιση του κράτους (ΑΣΕΠ, ΚΕΠ κ.λπ.), την οικονομία (δημόσιες επενδύσεις), την υγεία, την παιδεία (5% του ΑΕΠ χρηματοδότηση), την κοινωνική πολιτική και τις διεθνείς σχέσεις.
Ηδη, από τις ευρωεκλογές είναι έτοιμα και τα λεγόμενα σποτ αρνητικής διαφήμισης ή μαύρης προπαγάνδας με τα πεπραγμένα, «δηλαδή τα μεγάλα σκάνδαλα» της κυβέρνησης Καραμανλή.
Η χρήση τους όμως θα γίνει με εξαιρετική φειδώ, γιατί, πρώτον, συσπειρώνουν τους οπαδούς της ΝΔ και, δεύτερον, απωθούν τους μετριοπαθείς ψηφοφόρους. Η καμπάνια του ΠΑΣΟΚ θα εξελιχθεί στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στις εφημερίδες και στο Ιντερνετ, ενώ τυπώνονται ήδη τα φυλλάδια και οι αφίσες.
Οι υπεύθυνοι του κόμματος έχουν έτοιμη και τη «μαύρη βίβλο» της ΝΔ, μια αναδρομή των όσων συνέβησαν στη χώρα από το 2004 μέχρι σήμερα. Από το φιάσκο Κεντέρη - Θάνου και το Σινούκ μέχρι τον Παυλίδη και τον Μανώλη.
Περίοπτη θέση, βεβαίως, κατέχουν οι υποκλοπές, τα ομόλογα, το Βατοπέδι, ο Ζαχόπουλος, οι πυρκαγιές, η πυρπόληση της Αθήνας τον περασμένο Δεκέμβριο και άλλες «μεγάλες στιγμές» της νέας διακυβέρνησης. Η καμπάνια θα κορυφωθεί το τελευταίο δεκαήμερο, καθώς σύμφωνα με τις διεθνείς μελέτες και την ελληνική εμπειρία, «τότε αποφασίζουν οι πολίτες».
Το κόστος της καμπάνιας, όπως και του εκλογικού αγώνα συνολικά θα καλυφθεί από την έκτακτη κρατική επιχορήγηση και μονάχα αν χρειαστεί θα γίνει και οικονομική εξόρμηση. Δεδομένου, όμως, του δωρεάν τηλεοπτικού χρόνου που προβλέπεται από τον ισχύοντα εκλογικό νόμο και του γεγονότος ότι η παραγωγή πολλών σποτ έγινε και πληρώθηκε για τις ευρωεκλογές, το πιο πιθανό είναι η εξόρμηση να αποφευχθεί.
Σε ό,τι αφορά το ερώτημα αν το ΠΑΣΟΚ θα παρουσιάσει τα στελέχη της ισχυρής ομάδας, οι επιτελείς της Ιπποκράτους δηλώνουν πως «θα θέλαμε να παίξουμε κάποια πρόσωπα, αλλά αν πεις ποιοι θα είναι στην κυβέρνηση, δημιουργείς θέμα με όλους τους υπόλοιπους».
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ
Ο «αλγόριθμος» για την κυβέρνηση Γιώργου
Στο ΠΑΣΟΚ όλοι συζητούν το «μετά». Αλλοι τα προβλήματα και άλλοι τα πρόσωπα της εξουσίας. Το πρώτο θέμα που θα προκύψει με τον σχηματισμό της κυβέρνησης είναι η ανάγκη διαδοχής στο κόμμα.
Ο Γ. Παπανδρέου έχει πει πως θέλει η Ιπποκράτους να συνεχίσει να λειτουργεί και να μην απορροφηθεί το Κίνημα από το κράτος. Στόχος δύσκολος που δεν έχει επιτευχθεί σχεδόν καμία φορά στο παρελθόν. Δίπλα στην ένδειξη «διάδοχος του Γ. Ραγκούση», ο οποίος θα αναλάβει κυβερνητικό πόστο, υπάρχουν ήδη πολλά ονόματα στελεχών της νεότερης γενιάς.
«Ο πρόεδρος θέλει έναν πολιτικό με μέλλον και όχι έναν βαστάζο της κυβέρνησης», σημειώνουν οι άνθρωποι του Γ. Παπανδρέου. Σε ό,τι αφορά τη σύνθεση της κυβέρνησης υπάρχουν πέντε κανόνες:
Πρώτον, «θα έχει και παλιούς και νέους», με την έμφαση να δίνεται στους δεύτερους παρότι για τα βαριά υπουργεία θα προτιμηθούν βαριά ονόματα. Δεύτερον, «θα υπάρχουν προεδρικοί, θα υπάρχουν και οι άλλοι».
«Αρκεί να μην έχουν προκαλέσει μετά την 11η Νοεμβρίου», σημειώνουν οι συνεργάτες του αρχηγού και δηλώνουν πως αυτό αφορά «και τους προεδρικούς και τους άλλους». Τρίτον, στην κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου θα υπάρχει ισορροπία ανδρών και γυναικών. Τέταρτον, θα εκπροσωπούνται εξίσου το κέντρο και η περιφέρεια και, πέμπτον, «θα υπάρχει πολύ ΠΑΣΟΚ, αλλά και πρόσωπα από όλους τους πολιτικούς χώρους με κριτήριο τα προσόντα και τη διάθεση για προσφορά».
αντε με το καλόοοοοοοοοο
ΑπάντησηΔιαγραφή