Η Τουρκία επιδιώκει να "ντύσει" με το εγχώριο ραντάρ AESA όχι μόνο τα F-16 της αλλά και τα UCAV ANKA III, AKINCI , ΚΙΖΙLELMA
Ητουρκική αμυντική εταιρεία ASELSAN είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι επιχειρεί να κατασκευάσει το δικό της ραντάρ μαχητικών αεροσκαφών AESA, "ντύνοντας" τα F-16 της χώρας της στη συνέχεια στα πλαίσια του προγράμματος ÖZGÜR, αναβάθμισης των δυνατοτήτων των εν λόγω μαχητικών."Το Εθνικό ραντάρ AESA της ASELSAN πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με το πολεμικό αεροπλάνο F-16 ÖZGÜR. Σημαντικά συμπεράσματα για την απόδοση του εξήχθησαν κατά την πρώτη του πτήση.
Το ραντάρ AESA, που αναπτύχθηκε από την ASELSAN με εθνικούς πόρους, ενσωματώθηκε πρόσφατα στο εκσυγχρονισμένο μαχητικό αεροσκάφος ÖZGÜR F-16 Block 30.
Το AESA Radar, του οποίου οι δοκιμαστικές δραστηριότητες θα συνεχιστούν, θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση με το Bayraktar AKINCI TİHA σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ θα χρησιμοποιηθεί σε εναέριες πλατφόρμες όπως KIZILELMA, KAAN, HÜRJET, ANKA III, AKINCI και F-16.
Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος της Προεδρικής Αμυντικής Βιομηχανίας Δρ. Haluk GÖRGÜN, ανέφερε στη δήλωσή του:«Με το ραντάρ AESA, η πλατφόρμα F-16 ÖZGÜR θα "μετακινηθεί" στο επίπεδο των αεροσκαφών 4,5 γενιάς, ενώ τα KAAN και τα μαχητικά UAV θα γίνουν Πλατφόρμες 5ης γενιάς με πρόσθετες δυνατότητες και χαρακτηριστικά χαμηλής ορατότητας."
Το εγχώριο F-16 Block 70
Τα πολεμικά αεροσκάφη F-16 Block 30, τα οποία εκσυγχρονίζονται στο πλαίσιο του Έργου ÖZGÜR, είναι εξοπλισμένα με εγχώρια συστήματα και λογισμικό.
Τα αεροσκάφη F-16 του προγράμματος ÖZGÜR, εξοπλισμένα με Εθνικό Ραντάρ AESA, θα έχουν παρόμοια ικανότητα με τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 70.
Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές, οι λειτουργίες και οι δυνατότητες του Εθνικού Ραντάρ AESA είναι οι εξής:
Δυνατότητες αέρος-αέρος
Αναζήτηση εχθρικού στόχου σε μεγάλη εμβέλεια
Παρακολούθηση κατά την κλήση
Παρακολούθηση πολλαπλών στόχων
Καθοδήγηση ενδιάμεσου σταδίου
Ανίχνευση εισροής
Ανίχνευση καιρού
Ελιγμός Αερομαχίας
Δυνατότητες αέρος-εδάφους
Σημείο SAR
Χαρτογράφηση τοποθεσίας
Ανίχνευση και παρακολούθηση στόχων κινούμενου εδάφους
Θαλάσσια έρευνα και ISAR
Μέτρηση απόστασης αέρα-εδάφους
Δέσμης Doppler
Αυτόματος Προσδιορισμός Υψομέτρου
Χαρακτηριστικά
Πολυλειτουργικό ραντάρ
Ταυτόχρονες αποστολές αέρα-αέρος και αέρα-εδάφους
Προσδιορισμός στόχου
Αυτόματη αναγνώριση στόχου
Ηλεκτρονική Υποστήριξη
Ηλεκτρονική Επίθεση
Το τουρκικό πρόγραμμα ÖZGÜR περιλαμβάνει ένα πακέτο αερο-ηλεκτρονικού εξοπλισμού ισοδύναμο με το F-16 Block 70, το οποίο είναι η πιο πρόσφατη διαμόρφωση F-16.
Το εν λόγω έργο δεν θα περιοριστεί μόνο στα F-16 Block 30, αλλά θα εφαρμοστεί και σε πολεμικά αεροσκάφη F-16 σε διαμορφώσεις Block 40 και Block 50, αλλά και σε άλλες εναέριες πλατφόρμες όπως KIZILELMA, KAAN, HÜRJET, ANKA III, AKINCI.
Ωστόσο ακόμη και αν οι προσπάθειες των Τούρκων πετύχουν αναφορικά με την δημιουργία και ενσωμάτωση του δικού τους ραντάρ AESA στα F-16 τους, όπως ήδη διατείνονται πως έχουν πετύχει, αυτό θα είναι κατώτερο από το Αμερικανικό AN/APG-83 SABR, που θα φέρουν τα Ελληνικά F-16 τα οποία βρίσκονται στο στάδιο της αναβάθμισης τους.
Που το πάει η Τουρκία στο Αιγαίο;
Η Τουρκία επιδιώκει να "ντύσει" με το εγχώριο ραντάρ AESA όχι μόνο τα F-16 της αλλά και τα UCAV ANKA III, AKINCI , ΚΙΖΙLELMA, αυξάνοντας τις δυνατότητες εντοπισμού σε μεγάλη απόσταση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και την δυνατότητα να πλήξει τα μαχητικά μας με εγχώριους πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς αέρος-αέρος GÖKDOĞAN που είναι ο αντίστοιχος του αμερικανικού AIM-120 AMRAAM, αλλά και με τους μικρότερου βεληνεκούς BOZDOĞAN αντίστοιχοι των AIM-9 Sidewinder.
Οι Τούρκοι άλλωστε προβαίνουν σε δοκιμαστικές βολές των παραπάνω πυραύλων τους όχι μόνο από μαχητικά αεροσκάφη αλλά και από drones.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου