GuidePedia

0


Όπως και όλες οι προηγούμενες εκλογές, και οι τελευταίες δημιούργησαν πολύ θόρυβο για το θέμα της δραστηριότητας του τουρκικού Προξενείου στην Θράκη. Ως συνήθως, το θέμα έγινε αντικείμενο συζήτησης αλλά και εκμετάλλευσης στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Ας δούμε όμως τι έγινε.

Πρώτον, σε σχέση με τις ευρωεκλογές του 2019, το DEB (Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας) έχασε το 30% της δύναμής του σε απόλυτους αριθμούς (28.470 ψήφοι έναντι 40.211 το 2019). Κράτησε τα ποσοστά του κυρίως λόγω της μεγαλύτερης αποχής μεταξύ των χριστιανών της περιοχής.

Δεύτερον, η τουρκική επιρροή στη Θράκη βασίζεται στους εκβιασμούς, τις πιέσεις, τους χρηματισμούς, την αμάθεια και τη φτώχεια. Έτσι και η εκλογική παρουσία του DEB. Ελλείψει ενός ή περισσότερων από αυτά, ο κόσμος τους γυρνάει την πλάτη. Αυτά φαίνονται παντού.

Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας του συλλόγου φιλάθλων Φενέρμπαχτσέ Δυτικής Θράκης άφησε αδιάφορη την μειονότητα. Στην κηδεία του ψευδομουφτή Μέτε δεν είχε πάει ούτε το ένα πέμπτο από τους 15.000 που ισχυρίστηκαν οι πληρωμένοι του Προξενείου.Στις υποτιθέμενες εκλογές του επόμενου ψευδομουφτή πήγαν ακόμη λιγότεροι. Ο Ιλχάν Αχμέτ επανεξελέγη βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ κόντρα στο Προξενείο και τις ψευδομουφτείες, που είχαν βγάλει ακόμη και φετβά εναντίον του.

Οι μουσουλμάνοι υποψήφιοι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2023 στην Ξάνθη πήγαν πολύ καλά (2500 και 2000 σταυρούς αντίστοιχα), παρά τον αποκλεισμό τους από τα τζαμιά των ψευδομουφτειών.

Αλλά και πιο συγκεκριμένα για αυτές τις εκλογές, οι επιδόσεις του DEB στις πόλεις ήταν χαμηλές (δεύτερο κόμμα με μόλις 3300 ψήφους στην Κομοτηνή πίσω από την ΝΔ, τέταρτο με μόλις 1900 στην Ξάνθη πίσω από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και Βελόπουλο), η επιστολική ψήφος δεν του έδωσε τίποτα (τρεις μόνο ψήφοι στην Ξάνθη, πέντε στην Ροδόπη), η Κως, η Ρόδος και η Θεσσαλονίκη (όπου ισχυρίζεται ότι έχει “Τούρκους”) του γύρισαν την πλάτη.

Κοινώς, όταν μορφώνεται ο κόσμος δεν δίνει σημασία στον Τούρκο και την προπαγάνδα του. Διότι καλά είναι τα εκατομμύρια που ρίχνει η Άγκυρα στη Θράκη, αλλά όταν ο κόσμος έχει δυνατότητα να ζήσει με αξιοπρέπεια, μάλλον δε θα ενδιαφερθεί για την προπαγάνδα της Τουρκίας.

Γιατί όμως τότε, το DEB συνεχίζει να υπάρχει; Γιατί ήρθε πρώτο κόμμα σε Ξάνθη και Ροδόπη και γκρίζαρε πάλι τον χάρτη; Και κυρίως, γιατί το Προξενείο συνεχίζει να έχει επιρροή στην περιοχή;Η απάντηση είναι στο τρίτο και τελευταίο. Όλα τα κόμματα της Βουλής αδιαφόρησαν περισσότερο ή λιγότερο για την μειονότητα και δεν της πρόσφεραν σοβαρή ευκαιρία να εκπροσωπηθεί πολιτικά εντός του κομματικού συστήματος. ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Σπαρτιάτες, Ελληνική Λύση, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας δεν κατέβασαν καν υποψήφιους.

Η Νέα Αριστερά κατέβασε έναν στενό συνεργάτη του Βουλευτή της Οζγκιούρ Φερχάτ, που είναι αφενός γνωστός συνεργάτης του τουρκικού Προξενείου και αιτία διάσπασης του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης πριν τις εκλογές του 2023 και αφετέρου φανατικά υποστήριξε το DEB στις τωρινές Ευρωεκλογές.

Το ΚΚΕ επέλεξε μια άχρωμη υποψηφιότητα του μηχανισμού του. Η δε ΝΔ, που σήκωσε το θέμα τόσο ψηλά στις διπλές εκλογές του 2023, επέλεξε μια μουσουλμάνα υποψήφια γεννημένη και μεγαλωμένη στη Βοιωτία.

Όπως λέγεται στην περιοχή, πρόκειται για αξιοπρεπέστατη και άξια επαγγελματία και μακριά από το τουρκικό Προξενείο, που εκλογικά όμως “δεν σκοράρει ψηλα”. Αν ισχύει ότι οι 4.000 από τις 5.500 περίπου ψήφους που πήρε ήρθαν από εκλογικές περιφέρειες εκτός Θράκης, τότε μάλλον ο ισχυρισμός έχει κάποια αλήθεια.

Η περίπτωση του Ιάσμου

Για να γίνει αντιληπτή η σχέση που έχει αναπτυχθεί μεταξύ προξενικού μηχανισμού και κομματικού συστήματος, αλλά και το πως ξεκινάει όλο αυτό από το επίπεδο των δήμων, ας δούμε την περίπτωση του Ιάσμου.

Πρόκειται για καλλικρατικό δήμο που προέκυψε από τη συνένωση των καποδιστριακών δήμων Ιάσμου και Σώστου και της κοινότητας Αμαξάδων. Με πραγματικό πληθυσμό λίγο κάτω από 15.000 ανθρώπους, περίπου τα τρία τέταρτα είναι μουσουλμάνοι, με τους υπόλοιπους να είναι χριστιανοί.

Λογικά, τον θυμούνται όλοι από τον γραφικό πρώην δήμαρχο Οντέρ Μουμίν που απέλυε υπαλλήλους του δήμου με την κατηγορία του γκιουλενιστή σε μια προσπάθεια να ανατρέψει τη διαγραφή του από την υποτιθέμενη συμβουλευτική επιτροπή τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης (της οποίας “πρόεδρος” είναι ο ψευδομουφτής Κομοτηνής).

Είναι αυτός που σε επίσκεψή του στην Προύσα το 2020 είχε πει -υπό τη σημαία της ανεξάρτητης Δυτικής Θράκης- ότι ο δήμος του είναι ανοιχτός στην “μητέρα πατρίδα Τουρκία”.

Όμως μετά από αυτόν προέκυψε άλλος χειρότερος για δήμαρχος, ονόματι Τζανέρ Ιμάμ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα πριν τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές, ο συγκεκριμένος φαίνεται να εμπλέκεται στην υπόθεση κατασκοπίας που είχε ξεσπάσει στη Ρόδο το 2020 (άλλωστε ο γραμματέας του εκεί τουρκικού Προξενείου είναι συντοπίτης του).
Τότε μάλιστα ήταν που διέκοψε τις επαφές του με το νησί, στο οποίο επί αρκετά χρόνια φαίνεται να δραστηριοποιούνταν ως δικηγόρος (κυρίως στην υπεράσπιση συλληφθέντων Τούρκων λαθροδιακινητών).

Πίσω στη Θράκη, φαίνεται να επικεντρώθηκε στην εξαπάτηση ηλικιωμένων, στους οποίους υποσχόταν -έναντι αδρής αμοιβής- “γρήγορη” απόδοση της σύνταξής τους. Προφανώς δεν γνώριζαν οι άνθρωποι ότι μετά τις μεταρρυθμίσεις Χατζηδάκη, οι συντάξεις αποδίδονταν εντός μικρού σχετικά χρονικού διαστήματος.

Πάντως, πέραν των επαγγελματικών του δραστηριοτήτων, ο άνθρωπος είναι σαφής. Στηρίζει Τουρκία. Πριν από λίγες ημέρες, υποδέχθηκε στον δήμο εκπρόσωπο του Συλλόγου Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης (“BTTDD”), ο Πρόεδρος του οποίου είχε δηλώσει μια εβδομάδα πιο πριν ότι “πραγματικοί ιδιοκτήτες της Δυτικής Θράκης είναι οι Τούρκοι” και έξι μήνες πριν ότι “οι δύο εθνικές μάχες της Τουρκίας είναι η (παράνομη και μη αναγνωρισμένη) “Βόρεια Κύπρος” και η Δυτική Θράκη”.

Στο δε φεστιβάλ κερασιού του δήμου προσκάλεσε τον Τούρκο Πρόξενο (τον οποίο τίμησε με πλακέτα για την συμμετοχή του), τους ψευδομουφτήδες Ξάνθης και Κομοτηνής, αλλά και εκπρόσωπο της απαγορευμένης εδώ και 40 χρόνια “Ένωσης Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής”.

Πιο πριν από αυτό είχε υποδεχθεί στο δημαρχείο τον ψευδομουφτή Κομοτηνής (και πρόεδρο της υποτιθέμενης συμβουλευτικής επιτροπής τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης, της οποίας ο δήμαρχος είναι μέλος), με τον οποίο από κοινού δήλωσε ότι αναζητά “πεδίο κοινής δράσης”. Και στην ίδια την ορκωμοσία του παρέστη ιμάμης από την ψευδομουφτεία για να τον ορκίσει.

Ούτε λόγος για επίσημο Ιμάμη εγγεγραμμένο είτε στο Μητρώο Θρησκευτικών Λειτουργών του ΥΠΑΙΘ είτε στην κατ’ εξοχήν αρμόδια Μουφτεία Κομοτηνής. Όλα αυτά τα πρόλαβε μέσα σε έξι μόνο μήνες.

Να είμαστε ξεκάθαροι και ειλικρινείς. Η Ελλάδα είναι ελεύθερη χώρα. Το να αισθάνεται, αλλά και να δηλώνει κανείς Τούρκος (ή και ό,τι άλλο), είναι επομένως αναφαίρετο δικαίωμά του. Αλλά να συναναστρέφεται δημόσια πράκτορες της Άγκυρας που επιβουλεύονται ανοιχτά την εδαφική ακεραιότητα της χώρας, είναι αδιανόητο.Θα επιτρεπόταν αυτό στον αντίστοιχο Έλληνα μειονοτικό αξιωματούχο στην Κωνσταντινούπολη; Αν υποθέσουμε φυσικά ότι η Τουρκία είχε αφήσει εκεί μειονότητα.

Πέραν όλων αυτών όμως, ας έρθουμε και στο προκείμενο, που είναι ο ρόλος των χριστιανών. Στο 25μελές δημοτικό συμβούλιο υπάρχουν επτά χριστιανοί . Το ποσοστό τους δεν είναι σημαντικά χαμηλότερο από το πληθυσμιακό ποσοστό τους στον δήμο.

Τρεις από αυτούς (κ.κ. Μωραΐτης, Λιάπης και Χατζητουλούσης, μέλη ή υποστηρικτές της ΝΔ) είναι μέλη της (δεκαμελούς συνολικά) παράταξης του Μεμέτ Μεμέτ, ο οποίος έλαβε 45% περίπου στις περυσινές αυτοδιοικητικές εκλογές χωρίς να συναντηθεί με τον ψευδομουφτή και το υπόλοιπο σύστημα του Προξενείου. Μάλιστα, η ψευδομουφτεία φαίνεται να στράφηκε ξεκάθαρα εναντίον του.

Οι άλλοι τέσσερις ανήκουν στην (δεκαπενταμελή συνολικά) παράταξη του νυν Δημάρχου κ. Τζανέρ Ιμάμ που εξελέγη με 55% περίπου. Δύο μάλιστα είναι και Αντιδήμαρχοί του (κ.κ. Κουτσογιάννης και Νικολαΐδης), με τον πρώτο εξ αυτών να είναι και εν ενεργεία αστυνομικός. Ο δε ένας εκ των υπολοίπων δύο είναι συμβασιούχος υπάλληλος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κομοτηνής (κ. Γιάτσος).

Τέλος, η Γ.Γ. του δήμου είναι επίσης χριστιανή και μάλιστα εκπαιδευτικός στη Ροδόπη (κα Μπούκα). Όλοι είναι μέλη της παράταξης του πρώην δημάρχου κ. Κυριάκου Αμούτζα (πρώην ΠΑΣΟΚ, νυν ΝΔ), του οποίου ο γιος είναι επικεφαλής της ΔΑΠ στο Λονδίνο και προσπαθεί να πείσει το κόμμα να τον υποστηρίξει για υποψήφιο βουλευτή το 2027.

Στο ίδιο φεστιβάλ κερασιού που ο κ. Τζανέρ Ιμάμ απένειμε τιμητική πλακέτα στον Τούρκο Πρόξενο και φιλοξενούσε τον εκπρόσωπο της BTTDD, ο κ. Αμούτζας καθόταν δίπλα του.Πληροφορίες πάντως λένε ότι όταν από την Πειραιώς είχαν προειδοποιήσει την ομάδα του κ. Αμούτζα να μη στηρίξει τον Τζανέρ Ιμάμ (απειλώντας ακόμη και με διαγραφές), οι ίδιοι είχαν απαντήσει ότι εφόσον πιεστούν θα αποσύρουν τη στήριξή τους από τον υποψήφιο της Ν.Δ. για την περιφέρεια ΑΜΘ κ. Μέτιο.

Υποσχέθηκαν μάλιστα να ελέγχουν τον κ. Τζανέρ Ιμάμ σε εθνικά θέματα. Βέβαια λίγες μέρες μετά ο κ. Τζανέρ Ιμάμ εθεάθη να βγαίνει από το Προξενείο σηκώνοντας επιδεικτικά φακέλους.

Τα ερωτήματα επομένως ανακύπτουν: Ξέρουν οι χριστιανοί της παράταξης του κ. Τζανέρ Ιμάμ για τη δράση του δημάρχου; Έχουν αντιληφθεί ότι ο δήμαρχος συνδιαλέγεται ευθέως με τις δομές που στηρίζει η Άγκυρα στην περιοχή; Ο έλεγχός τους σε τι έγκειται; Ή μήπως τους εκφράζει όλο αυτό;

Από την άλλη, η ΝΔ γνωρίζει ότι τα στελέχη της είναι τόσο κοντά στην Άγκυρα; Και αν ναι, γιατί δεν προχωρά στις διαγραφές με τις οποίες τους είχε απειλήσει; Σε κάθε περίπτωση, γνωρίζουν στην κυβέρνηση ότι η ΚΕΔΕ θεώρησε σωστό να διορίσει τον εν λόγω δήμαρχο στην Επιτροπή Μεταναστευτικού, Προσφυγικού και Κρίσεων, και ότι η ΠΕΔ της περιφέρεια ΑΜΘ στο Διοικητικό της Συμβούλιο;

Και για να απαντήσουμε στην αρχική ερώτηση, το DEB συνεχίζει να υπάρχει, και το Προξενείο συνεχίζει να έχει επιρροή διότι οι χριστιανοί πολιτευτές της περιοχής δεν τολμούν να συνομιλήσουν απευθείας οι ίδιοι με τους μουσουλμάνους της περιοχής.

Αντίθετα, ακολουθώντας την εύκολη λύση, αξιοποιούν ένα ήδη έτοιμο δίκτυο για να τους προσεγγίσουν, το οποίο φυσικά -καθώς μισθοδοτείται από την Τουρκία- υπηρετεί κυρίως αυτήν και όχι τους ίδιους.

Η δε Αθήνα αναπαύεται επί των διαβεβαιώσεών τους κάθε φορά ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές. Όπως όμως φαίνεται, υπάρχουν και χριστιανοί και μουσουλμάνοι που δεν νοιώθουν υποχρεωμένοι να εξαρτούν την εκλογή τους από την Άγκυρα. Το ζήτημα είναι να αναζητηθούν και να προωθηθούν.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top