GuidePedia

0

Τμήμα της προσπάθειας να δημιουργηθεί ένας «σύγχρονος δρόμος του μεταξιού» χαρακτηρίζεται σε άρθρο της China Daily η απόφαση της COSCO «παρά την οικονομική αναστάτωση, που επικρατεί στην Ελλάδα» – να προχωρήσει σε συμφωνία διαχείρισης του εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά, και να επενδύσει 707 εκατομμύρια δολάρια για να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, να κατασκευάσει νέα προβλήτα και να τριπλασιάσει τον όγκο των φορτίων, που μπορεί να διαχειρισθεί το λιμάνι.

Στο άρθρο επισημαίνεται ότι η επένδυση θα επιταχύνει τη διεξαγωγή του εμπορίου Ανατολής-Δύσης και θα δημιουργήσει «ένα πολύτιμο οικονομικό εφαλτήριο στην ευρωπαϊκή ήπειρο», και προστίθεται, ότι εξαιτίας της στρατηγικής θέσης του λιμανιού του Πειραιά κοντά στα Στενά του Βοσπόρου, και εξαιτίας της δυνατότητας πρόσβασης στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, της Κεντρικής Ασίας και της Ρωσίας, πολλοί διαβλέπουν στην επένδυση της COSCO «απλώς την αρχή ενός πολύ ευρύτερου σχεδίου για την πρόσβαση στις ευρωπαϊκές αγορές».
Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι «στόχος της COSCO είναι να μετατρέψει το λιμάνι σε κόμβο, που θα ανταγωνίζεται το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης».
Παράλληλα, σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται ότι η COSCO θα προχωρήσει σε κοινή προσφορά με ελληνική εταιρεία, για τη δημιουργία εμπορευματικού σταθμού στην Αττική, κοντά στο λιμάνι, μέσω του οποίου θα διακινούνται κινεζικά προϊόντα προς τα Βαλκάνια και προς την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ η κινεζική πλευρά έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για την αγορά μεριδίου του ΟΣΕ.
Εξάλλου, υπογραμμίζεται ότι, σύμφωνα με Έλληνες αξιωματούχους, οι συμφωνίες, που υπεγράφησαν κατά την επίσκεψη του Αντιπροέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Zhang Dejiang, στην Ελλάδα, τον Ιούνιο, αποτελούν τη μεγαλύτερη επένδυση της Κίνας στην Ευρώπη, και επισημαίνεται ότι, ειδικά στον τομέα της Ναυτιλίας, οι συμφωνίες σηματοδοτούν την προϊούσα τάση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, που συναλλάσσονται με την Κίνα, να ναυπηγούν τα νέα πλοία τους στα κινεζικά ναυπηγεία.
Στο άρθρο αναφέρεται ότι, σύμφωνα με αναλυτές, «η ελληνική Κυβέρνηση υποδέχεται με ανοικτές αγκάλες τις κινεζικές επενδύσεις», και προστίθεται ότι «πολλοί στην Ελλάδα πιστεύουν ότι οι επενδύσεις της COSCO είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται η δοκιμαζόμενη ελληνική Οικονομία».
«Ατμομηχανή για την ανάπτυξή μας» χαρακτηρίζει την παρουσία της COSCO στην Ελλάδα ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, Νικόλαος Αρβανίτης, σε συνέντευξή του σε ευρωπαϊκή εφημερίδα, και τονίζει ότι «η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις. Οι Κινέζοι ήρθαν με αγαθές προθέσεις, και εμείς καλωσορίζουμε όσους θέλουν να έρθουν και να επενδύσουν στην Ελλάδα», ενώ ένας εργαζόμενος στο λιμάνι σημειώνει: «ο προηγούμενος τρόπος δουλειάς ήταν πραγματικά πρωτόγονος. Τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε και να βελτιώσουμε τις συνθήκες για την ελληνική Οικονομία. Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχούμε, οι Κινέζοι βρίσκονται εδώ για να αναπτύξουν τις υποδομές μας. Θα ωφεληθούμε και εμείς, είναι μία αμοιβαία επωφελής συνεργασία».
Στη συνέχεια επισημαίνεται ότι «η φυσική παρουσία της COSCO στην Ελλάδα παραμένει περιορισμένη», καθώς στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στον Πειραιά, από τα 295 άτομα του προσωπικού, μόνο ο διευθυντής, ο οικονομικός διευθυντής και δέκα διοικητικοί υπάλληλοι είναι Κινέζοι.
Το άρθρο ολοκληρώνεται με αναφορά στις δηλώσεις του επικεφαλής της COSCO, Wei Jiafu, ο οποίος, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Skai, είπε: «στην Κίνα έχουμε μία παροιμία ? φτιάξε μια φωλιά για τον αετό, και ο αετός θα έρθει. Εμείς φτιάξαμε μια φωλιά στη χώρα σας, για να προσελκύσουμε αετούς από την Κίνα», και εξέφρασε την επιθυμία «να προχωρήσουν περισσότερες κινεζικές επιχειρήσεις σε επενδύσεις στην Ελλάδα, και να μεταφέρουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους στην Κεντρική Ευρώπη μέσω του Πειραιά, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για την Οικονομία της χώρας».
Εξάλλου, ένα ακόμη άρθρο στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση της China Daily ξεκινά με την παρατήρηση ότι «ενώ στην Ελλάδα πολλοί υποδέχονται με ενθουσιασμό τις ξένες επενδύσεις, η εταιρεία COSCO αντιμετωπίζει στο λιμάνι του Πειραιά προβλήματα, που αναδεικνύουν τις πραγματικές συνθήκες δουλειάς στην Ελλάδα».
Στη συνέχεια αναφέρεται ότι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών είχαν καθυστερήσει για μερικές εβδομάδες την ανάληψη του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά από την COSCO, και παρατίθενται δηλώσεις του Wei Jiafu, ο οποίος είχε υποσχεθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια, ότι στο λιμάνι του Πειραιά θα προσλαμβάνονται μόνο Έλληνες λιμενεργάτες.
Το άρθρο ολοκληρώνεται με την επισήμανση ότι, ο κ. Παπούλιας, κατά τη συνάντησή του με τον Wei Jiafu, δεσμεύθηκε για το ότι «η επένδυση της COSCO στην Ελλάδα δεν θα συναντήσει κανένα απολύτως εμπόδιο».

Δημοσίευση σχολίου

 
Top