GuidePedia

0
Της Δωρας Αντωνιου
Εμμεση απάντηση στην κριτική που ασκείται από γερμανικής πλευράς για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις αιτίες που οδήγησαν στην κρίση, αλλά και σαφείς αιχμές για τον ρόλο που έχουν διαδραματίσει μεγάλες γερμανικές εταιρείες σε αυτό, διατυπώνει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, σε επιστολή που απηύθυνε πριν από λίγες ημέρες προς τον εκτελεστικό πρόεδρο της ThyssenKrupp, κ. Κριστόφ Ατζμποντίεν.
 Η επιστολή αφορά τη διερεύνηση από την Εισαγγελία του Μονάχου της εμπλοκής της εταιρείας Ferrostaal σε παράνομες πληρωμές, δηλαδή σε μίζες, με αποδέκτες Ελληνες κρατικούς αξιωματούχους για τη σύναψη της αρχικής σύμβασης το 2000 για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214. «Είναι εξαιρετικά ενοχλητικό να προκύπτουν διαρκώς προβλήματα τέτοιου είδους συνδεόμενα με την επιχειρηματική παρουσία μεγάλων γερμανικών ομίλων στην Ελλάδα, όπως η Siemens, η ΜΑΝ, η Daimler και τώρα η Ferrostaal», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βενιζέλος, στηλιτεύοντας την πρακτική που αποκαλύπτεται ότι έχει ακολουθηθεί και εξελιχθεί επί πολλά χρόνια σε κανόνα για τη δραστηριοποίηση των μεγάλων γερμανικών εταιρειών στη χώρα μας και σε σχέση με τη σύναψη συμβολαίων με το ελληνικό Δημόσιο.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας γνωστοποιεί στη γερμανική πλευρά ότι με επιστολή του προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δήλωσε την πρόθεση του Ελληνικού Δημοσίου να δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής στην υπό διερεύνηση υπόθεση, καθώς και ότι ζήτησε με την ίδια επιστολή να επιταχυνθεί η διαδικασία της δικαστικής συνδρομής, ώστε οι γερμανικές αρχές να διαβιβάσουν στις αντίστοιχες ελληνικές τάχιστα όλα τα στοιχεία των ερευνών, προκειμένου το υπουργείο Εθνικής Αμυνας να μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου και του Πολεμικού Ναυτικού.

Tο ταχύτερο
Παράλληλα, ζητεί από τον κ. Ατζμποντίεν να ερευνήσει την υπόθεση εντός του ομίλου και να κοινοποιήσει στην ελληνική πλευρά τα στοιχεία που θα προκύψουν. «Θα ήθελα να σας ζητήσω να ανταποκριθείτε στη νομική και ηθική υποχρέωση που έχετε να διερευνήσετε τα στοιχεία του ομίλου σας και να θέσετε υπ’ όψιν μας όλα τα στοιχεία που μπορεί να συνδέονται με τέτοιου είδους διαδικασίες κατά την περίοδο 2000-2009 κατά την οποία υπογράφτηκαν και τέθηκαν σε εφαρμογή οι συμβάσεις των υποβρυχίων», επισημαίνει. Μάλιστα, καλεί τη γερμανική εταιρεία να προβεί στη διερεύνηση άμεσα, πριν από τη σύναψη της λεπτομερούς σύμβασης, που θα εξειδικεύει τους όρους της συμφωνίας πλαίσιο, η οποία υπεγράφη στις 18 Μαρτίου. «Θα σας παρακαλούσα να ανταποκριθείτε στα όσα σας ζητώ το ταχύτερο δυνατό», καταλήγει ο κ. Βενιζέλος, αφού προηγουμένως διευκρινίζει ότι «είναι αυτονόητο ότι όλα αυτά τα θέματα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερου κεφαλαίου του detailed contract που τώρα πρέπει να διαπραγματευτούμε για την εφαρμογή και την ολοκλήρωση του Framework Agreement».

Η εταιρεία Ferrostaal δεν μετέχει πλέον στη σύμβαση για τα υποβρύχια. Ωστόσο, ήταν η εταιρεία που είχε συνάψει την αρχική συμφωνία, το 2000, για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214. Οπως είχε αποκαλύψει η «Κ» στα τέλη Μαρτίου, για να αναλάβει το έργο είχε καταβάλει μίζες σε Ελληνες αξιωματούχους. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία του Μονάχου, δόθηκαν 10-12 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τις έρευνες των γερμανικών αρχών, η εταιρεία, ακολουθώντας το παράδειγμα και άλλων μεγάλων γερμανικών εταιρειών, που έχουν βρεθεί στη δίνη ανάλογων σκανδάλων διεθνώς, σύμφωνα με ενδείξεις, προέβαινε συστηματικά σε χρηματισμό αξιωματούχων σε διάφορες χώρες (Αργεντινή, Πορτογαλία, Πακιστάν, Ελλάδα, Τουρκία), προκειμένου να εξασφαλίσει παραγγελίες για κατασκευή υποβρυχίων. Η έρευνα της Εισαγγελίας του Μονάχου αφορά τέσσερα πρώην στελέχη της εταιρείας στον τομέα πωλήσεων στο εξωτερικό, ενώ δύο μέλη του διοικητικού της συμβουλίου έχουν προφυλακισθεί.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας αναφέρει στην επιστολή του ότι, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ανάλογα κρούσματα στο μέλλον, βασικός όρος που θα περιλαμβάνεται σε όλες τις συμβάσεις εφεξής θα είναι η πιστοποίηση μέσω διεθνούς εταιρείας auditing ότι κατά την εκτέλεση της σύμβασης δεν διακινήθηκαν κονδύλια χωρίς κατάλληλα παραστατικά από τις εμπλεκόμενες εταιρείες, ενώ για λόγους διαφάνειας, από τη συμφωνία – πλαίσιο που έχει συναφθεί αποκλείσθηκαν νέα αντισταθμιστικά οφέλη, αλλά και αναπροσαρμογή των τιμών.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top