Αναβολή για τις 22 Ιανουαρίου του 2010 πήρε η δίκη της Στέλλας Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντριας στο 132ο δημοτικό σχολείο της Γκράβας, που κατηγορείται για το «έγκλημα» της παραχώρησης σχολικού χώρου για διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των αλλοδαπών μαθητών.
Γονείς, κοινωνικοί φορείς και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος έσπευσαν σήμερα στα δικαστήρια να υπερασπιστούν τη δασκάλα Σ. Πρωτονοταρίου, η οποία, την περίοδο 2005-2007, είχε παραχωρήσει έναν από τους σχολικούς χώρους με σκοπό οι αλλοδαποί μαθητές να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα και οι γονείς τους να διδάσκονται την ελληνική. «Ήταν ένας ''πολύχρωμος'', εκπαιδευτικός (και όχι μόνο), κόσμος σήμερα στο πλάι μου», δήλωσε η δασκάλα. Όπως πολύχρωμος ήταν και ο δικός της καθημερινός κόσμος τότε που αποφάσισε το «πείραμα του 132ου».
Όταν ανέλαβε τη διεύθυνση του 132ου δημοτικού της Αθήνας, οι μαθητές είχαν δυσκολία στο να προσαρμοστούν σε μία πολυπολιτισμική σχολική πραγματικότητα και συχνά καβγάδιζαν μεταξύ τους, ντρεπόντουσαν να αποκαλύψουν την εθνικότητά τους και εμφάνιζαν μαθησιακές δυσκολίες. Το σχολείο είχε αποκτήσει κακή φήμη.
Σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές έρευνες για την εκμάθηση των ελληνικών σαν δεύτερη γλώσσα, είναι αναγκαία η...... διδασκαλία της μητρικής τους. Το 2005 η διευθύντρια Σ. Πρωτονοταρίου, σε συμφωνία με το Σύλλογο διδασκόντων του 132ου δημ. Σχολείου Αθηνών, αποφάσισε να εφαρμόσει τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους με στόχο να αναμορφώσει το σχολείο. Παραχωρήθηκαν σχολικές αίθουσες όπου οι αλλοδαποί μαθητές μάθαιναν τη μητρική τους γλώσσα. Ταυτόχρονα, σε διπλανές αίθουσες, οι γονείς των αλλοδαπών μαθητών παρακολουθούσαν μαθήματα της ελληνικής γλώσσας, ώστε να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία με τα παιδιά τους. Το πρόγραμμα τέθηκε σε εφαρμογή μέχρι το 2007 με μεγάλη επιτυχία.
Μετά από αναφορά του νυν διευθυντή του 132ου και την αυτεπάγγελτη δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας, η Στέλλα Πρωτονοταρίου «οδηγήθηκε» σήμερα στο δικαστήριο για αυτή την πρωτοβουλία και το ερώτημα που προκύπτει είναι, ειλικρινά γιατί; Η κατηγορία περί «παράνομης» παραχώρησης σχολικού χώρου, φαντάζει τουλάχιστον «αστεία», καθώς οι συγκεκριμένες αίθουσες έχουν παραχωρηθεί πολλάκις από το Δήμο Αθηναίων για χρήση από εξωσχολικούς παράγοντες (κοπή πίτας, ενοριακές ανάγκες εκκλησιών, αθλητικούς συλλόγους κ.α.) όπως αναφέρει και το ψήφισμα της Γ΄ ΕΛΜΕ κατά της ποινικής δίωξης της κ. Πρωτονοταρίου.
Στο πλευρό της δασκάλας έχουν ταχθεί φορείς από όλους τους χώρους, κόμματα και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος. Στη διαδικτυακή σελίδα που έχουν δημιουργήσει οι δάσκαλοι του 132ου σχολείου της Γκράβας, θα μπορέσετε να διαβάσετε τις ανακοινώσεις υποστήριξης για τη Στέλλα Πρωτονοταρίου.
Γονείς, κοινωνικοί φορείς και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος έσπευσαν σήμερα στα δικαστήρια να υπερασπιστούν τη δασκάλα Σ. Πρωτονοταρίου, η οποία, την περίοδο 2005-2007, είχε παραχωρήσει έναν από τους σχολικούς χώρους με σκοπό οι αλλοδαποί μαθητές να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα και οι γονείς τους να διδάσκονται την ελληνική. «Ήταν ένας ''πολύχρωμος'', εκπαιδευτικός (και όχι μόνο), κόσμος σήμερα στο πλάι μου», δήλωσε η δασκάλα. Όπως πολύχρωμος ήταν και ο δικός της καθημερινός κόσμος τότε που αποφάσισε το «πείραμα του 132ου».
Όταν ανέλαβε τη διεύθυνση του 132ου δημοτικού της Αθήνας, οι μαθητές είχαν δυσκολία στο να προσαρμοστούν σε μία πολυπολιτισμική σχολική πραγματικότητα και συχνά καβγάδιζαν μεταξύ τους, ντρεπόντουσαν να αποκαλύψουν την εθνικότητά τους και εμφάνιζαν μαθησιακές δυσκολίες. Το σχολείο είχε αποκτήσει κακή φήμη.
Σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές έρευνες για την εκμάθηση των ελληνικών σαν δεύτερη γλώσσα, είναι αναγκαία η...... διδασκαλία της μητρικής τους. Το 2005 η διευθύντρια Σ. Πρωτονοταρίου, σε συμφωνία με το Σύλλογο διδασκόντων του 132ου δημ. Σχολείου Αθηνών, αποφάσισε να εφαρμόσει τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους με στόχο να αναμορφώσει το σχολείο. Παραχωρήθηκαν σχολικές αίθουσες όπου οι αλλοδαποί μαθητές μάθαιναν τη μητρική τους γλώσσα. Ταυτόχρονα, σε διπλανές αίθουσες, οι γονείς των αλλοδαπών μαθητών παρακολουθούσαν μαθήματα της ελληνικής γλώσσας, ώστε να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία με τα παιδιά τους. Το πρόγραμμα τέθηκε σε εφαρμογή μέχρι το 2007 με μεγάλη επιτυχία.
Μετά από αναφορά του νυν διευθυντή του 132ου και την αυτεπάγγελτη δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας, η Στέλλα Πρωτονοταρίου «οδηγήθηκε» σήμερα στο δικαστήριο για αυτή την πρωτοβουλία και το ερώτημα που προκύπτει είναι, ειλικρινά γιατί; Η κατηγορία περί «παράνομης» παραχώρησης σχολικού χώρου, φαντάζει τουλάχιστον «αστεία», καθώς οι συγκεκριμένες αίθουσες έχουν παραχωρηθεί πολλάκις από το Δήμο Αθηναίων για χρήση από εξωσχολικούς παράγοντες (κοπή πίτας, ενοριακές ανάγκες εκκλησιών, αθλητικούς συλλόγους κ.α.) όπως αναφέρει και το ψήφισμα της Γ΄ ΕΛΜΕ κατά της ποινικής δίωξης της κ. Πρωτονοταρίου.
Στο πλευρό της δασκάλας έχουν ταχθεί φορείς από όλους τους χώρους, κόμματα και σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος. Στη διαδικτυακή σελίδα που έχουν δημιουργήσει οι δάσκαλοι του 132ου σχολείου της Γκράβας, θα μπορέσετε να διαβάσετε τις ανακοινώσεις υποστήριξης για τη Στέλλα Πρωτονοταρίου.
Δημοσίευση σχολίου