Συνεχώς πολλαπλασιάζονται τα δημοσιεύματα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης που αναφέρουν την Ουκρανία ως τελική κατάληξη της πορείας των 32 F-16C/-D Block 30 που σήμερα επιχειρεί η 330 Μοίρα (με κωδικό κλήσης «KEPAYNOΣ») της 111 Πτέρυγας Μάχης, στην αεροπορική βάση της Νέας Αγχιάλου.
Μίας πορείας που είχε προδιαγραφεί από την πριν μερικούς μήνες αιφνίδια δημόσια αναφορά του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια περί πώλησης των 32 F-16C/-D Block 30 και των 24 Mirage 2000-5 Mk. 2 στο όνομα του φαντασιακού, ψευδεπίγραφου, κενού ουσιαστικού περιεχομένου εκσυγχρονισμού που ονομάζει «Ατζέντα 2030».
Μία αναφορά που χωρίς να έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) η νέα μελλοντική δομή δυνάμεων, ακύρωνε στην πράξη με καθόλου θεσμικό και εντελώς άκομψο τρόπο, τις προβλέψεις της εγκεκριμένης από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δομής δυνάμεων 2020-2034. Μάλιστα για αυτό ακριβώς τον λόγο αποκτά ισχυρή βάση το επιχείρημα ότι τόσο το ΓΕΑ (Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας) όσο και το ΓΕΕΘΑ (Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας) είχαν αιφνιδιαστεί από την ανακοίνωση Δένδια.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Al Jazeera με τίτλο «Russian anger builds as Greece prepares a military deal with Ukraine» (Ο ρωσικός θυμός αυξάνεται καθώς η Ελλάδα προετοιμάζει μια στρατιωτική συμφωνία με την Ουκρανία), «σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Al Jazeera, η προτιμώμενη από την Ελλάδα μέθοδος για τη μεταβίβαση αυτών των μαχητικών [των 32 F-16C/-D Block 30) είναι να πωληθούν πίσω στις ΗΠΑ, οι οποίες θα τα αναβαθμίσουν και θα τα περάσουν στο Κίεβο».
Αυξάνουν λοιπόν συνεχώς οι ενδείξεις ότι η αιφνίδια δημόσια αναφορά Δένδια δεν αποτελούσε κεραυνό εν αιθρία, αλλά και απόρροια των μυστικών διαβουλεύσεων που διεξάγονται εδώ και πολλούς μήνες μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των ΗΠΑ για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Σε κάθε περίπτωση το δεδομένο είναι ότι ο παροπλισμός και πώληση των 32 F-16 Block 30 και των Mirage 2000-5 Mk. 2 θα μειώσει την ονομαστική οροφή της ΠΑ κατά 56 μαχητικά, δηλαδή κατά 24,6%. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί και ο επικείμενος παροπλισμός των 33 μαχητικών F-4E Peace Icarus 2000, τότε η ονομαστική οροφή του ελληνικού στόλου μαχητικών θα μειωθεί κατά συνολικά 89 μονάδες ή σε ποσοστό 34,8%!
Και όλα αυτά γίνονται χωρίς να έχουν ακόμη ανατεθεί οι συμβάσεις για τα 20 F-35A Lightning II και τα έξι Rafale που υποτίθεται ότι προστιθέμενα στα υφιστάμενα 24 μαχητικά του τύπου θα καταστήσουν περιττά τα Mirage 2000-5 Mk. 2. H εικόνα γίνεται περισσότερο σουρεαλιστική εάν συνυπολογιστεί ότι το επιθυμητό για την ελληνική πλευρά χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των ελληνικών F-35A Lightning II αρχίζει το 2028 με μόλις τέσσερα μαχητικά και ολοκληρώνεται το 2033, έξι χρόνια αργότερα!
Ακόμη και για τον πλέον καλόπιστο παρατηρητή είναι προφανές ότι ο ανωτέρω σχεδιασμός κυριολεκτικά αδιαφορεί για το πως θα πορευθεί η Πολεμική Αεροπορία τα επόμενα χρόνια και πως σε καθημερινή βάση θα παράγει το πτητικό έργο που απαιτείται. Αν δε μάλιστα συνυπολογιστούν οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16C/-D Block 52+ / Block 52+ Advanced σε διαμόρφωση Block 72 Viper και ότι ακόμη μέχρι και σήμερα αγνοείται η τύχη του άκρως αναγκαίου εκσυγχρονισμού των 38 F-16C/-D Block 50, τότε η αδιαφορία μπορεί να χαρακτηριστεί ως εγκληματική.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα 32 F-16C/-D Block 30, που τόσα χρόνια αποδεδειγμένα αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό κόστους λειτουργίας – αποτελεσματικότητας για την καθημερινή αντιμετώπιση της τουρκικής επιθετικότητας, η οποία είναι βέβαιο ότι θα επανεμφανιστεί, ο παροπλισμός και η πώληση τους έναντι πινακίου φακής στις ΗΠΑ συνιστά ολοφάνερα βλακώδη επιλογή.
Θέλουν Πολεμική Αεροπορία καθηλωμένη;
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες – μέλη του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να παροπλίσει οπλικά συστήματα τα οποία στην πράξη έχουν αποδείξει τη χρησιμότητά τους στην υλοποίηση των στόχων της εθνικής αμυντικής σχεδίασης, για να διεξάγει, μέσω της μεταβίβασης τους, πόλεμο δια αντιπροσώπου, καθώς απειλείται άμεσα από την Τουρκία, χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ, Ιδιαίτερα μάλιστα στην περίπτωση που τα εν λόγω οπλικά συστήματα με λελογισμένο κόστος μπορούν να εκσυγχρονιστούν και να συνεχίσουν να εκτελούν συγκεκριμένες αποστολές με χαμηλό κόστος.
Αλήθεια, ο κ. Δένδιας προτού ανακοινώσει τις προαναφερθείσες αποφάσεις του, ζήτησε να ενημερωθεί για τους προκαταρκτικούς υπολογισμούς του ΓΕΑ για το κόστος ανά ώρα πτήσης των F-35A (50.000+ ευρώ), Rafale (45.000+ ευρώ) και F-16 Viper σε σχέση με τα «ταπεινά» F-16 Block 30, F-16 Block 50 και τα Mirage 2000-5 Mk. 2; Μήπως στη συνέχεια συσχέτισε τα προαναφερθέντα κόστη με το ύψος του λειτουργικού προϋπολογισμού του ΓΕΑ και κατέληξε σε κάποιο άλλο συμπέρασμα πλην του οφθαλμοφανούς;
Αν δεν έχει γίνει κατανοητό η αδυναμία διάθεσης των αναγκαίων οικονομικών πόρων σε συνδυασμό με τη «χαμένη» δεκαετία των μνημονίων και τις διαχρονικά λανθασμένες προτεραιότητες και επιλογές, έχουν φέρει τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ενώπιον υπαρξιακής κρίσης.
>Η προμήθεια μόλις 24 μαχητικών Rafale και τριών φρεγατών FDI-HN καταδίκασε σε απαξία τον Ελληνικό Στρατό.
>Η προμήθεια των 35 UH-60M Blackhawk και των 20 F-35A «βουλιάζει» το Πολεμικό Ναυτικό.
>Ο μη έγκαιρος εκσυγχρονισμός των F-16 Block 50 και ο πρώιμος παροπλισμός των 32 F-16 Block 30 και 24 Mirage 2000-5 Mk. 2 θα «καταρρίψουν» την Πολεμική Αεροπορία.
Δυστυχώς οι προαναφερθέντες σχεδιασμοί, στην πράξη αποτελούν αυτοχειριασμό, ένα εξαιρετικά ισχυρό πλήγμα στα θεμέλια της ελληνικής αεροπορικής ισχύος. Ένα κτύπημα που συνεπάγεται την απώλεια της δυνατότητας αυτόνομης διεξαγωγής αεροπορικών επιχειρήσεων και τη μετατροπή της Πολεμικής Αεροπορίας σε συνιστώσα νατοϊκών, ευρωπαϊκών ή πολυεθνικών δυνάμεων.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου