GuidePedia

0

ΤΣΙΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
Τον Φεβρουάριο του 2024, κατά την επίσκεψη του Ερντογάν στο Γραφείο Σχεδιασμού στο Ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το εγχώριο project ανάπτυξης και κατασκευής αεροπλανοφόρου του τουρκικού Ναυτικού. Προηγουμένως υπήρχε σύγχυση στα ΜΜΕ της γείτονος, καθώς αυτό το project είχε συνδεθεί κατά λάθος με το 2ο έργο LHD κλάσης Anadolu. Ωστόσο, έγινε φανερό μετά την επίσκεψη Ερντογάν ότι υφίσταται πράγματι ξεχωριστό έργο ανάπτυξης αεροπλανοφόρου.

Στις 24 Απριλίου του 2024, ο διοικητής του Ναυπηγείου Κωνσταντινουπόλεως παρουσίασε στους δημοσιογράφους τις τελευταίες ενημερώσεις για σημαντικά ναυτικά έργα. Η ενημέρωση εστίασε στο μελλοντικό project του αεροπλανοφόρου. Οι αξιωματούχοι αποκάλυψαν στα ΜΜΕ πρόσθετες λεπτομέρειες, σχετικά με τις προδιαγραφές του αεροπλανοφόρου. Συγκεκριμένα, το Γραφείο Σχεδιασμού του Προγράμματος ανακοίνωσε πως καμία ξένη χώρα δεν θα υποστηρίξει τον σχεδιασμό και την κατασκευή του. Η Άγκυρα τονίζει εμφατικά πως αυτό το σημαντικό ναυπηγικό έργο θα κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου στην Τουρκία, σε μία εμφανή επίδειξη δύναμης.

Το αεροπλανοφόρο έχει οριστεί να περιλαμβάνει τρεις διαδρόμους, με δύο να προορίζονται για απογείωση και έναν για προσγείωση. Αρχικά, δεν θα υπάρχει σύστημα καταπέλτη επί του σκάφους, αλλά μια αρθρωτή ράμπα. Ωστόσο, το μακροπρόθεσμο σχέδιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός εγχώριου συστήματος καταπέλτη από Τούρκους μηχανικούς, το οποίο θα αντικαταστήσει τελικά τη σπονδυλωτή ράμπα.



Δύναμη 50 αεροσκαφών

Το αρχικό σχέδιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη 50 αεροσκαφών, με 20 να σταθμεύουν στο κατάστρωμα και 30 να στεγάζονται στο υπόστεγο. Μεταξύ αυτών των αεροσκαφών είναι η ναυτική έκδοση του ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους Hurjet της TAI, το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος TAI ANKA-III, το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος Bayraktar KIZILELMA και το TB-3 UCAV.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Defense Turkey, Τούρκοι αμυντικοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι ο αριθμός των αεροσκαφών ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς προχωρά το έργο. Το Γραφείο βρίσκεται σε επαφή με την TAI και την Baykar για το project. Το αεροπλανοφόρο θα είναι οπλισμένο με ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης 32 κυψελών MIDLAS VLS (Vertical Launching System) και τέσσερα οπλικά συστήματα Gökdeniz Close-in για εγγύς άμυνα.

Οι τεχνικές προδιαγραφές του αεροπλανοφόρου αποκαλύφθηκαν τον Φεβρουάριο του 2024, χωρίς να σημειωθούν αλλαγές. Θα έχει μήκος 285 μέτρα και εκτόπισμα 60.000 τόνων. Επιπλέον, το αεροπλανοφόρο θα είναι εξοπλισμένο με πρόωση συνδυασμένου αεριοστροβίλου και αεριοστροβίλου (COGAG), εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων, ενώ σχεδιάζεται να τοποθετηθούν τέσσερις αεριοστρόβιλοι LM2500, ως το κύριο σύστημα πρόωσης. Οι δημοσιογράφοι επιπλέον ενημερώθηκαν ότι μια ναυτική έκδοση του μαχητικού αεροσκάφους KAAN είναι στο τραπέζι, χωρίς να έχουν δοθεί μέχρι στιγμής περαιτέρω πληροφορίες.

Αεροπλανοφόρο και F-35

Έπειτα από την αποκάλυψη των αρχικών λεπτομερειών του μελλοντικού αεροπλανοφόρου, προέκυψαν περαιτέρω στοιχεία. Όμως, δεδομένου ότι πρόκειται για προκαταρκτικά σχέδια, είναι σημαντικό να μην υπερ-αναλύουμε τις ιδιαιτερότητες, καθώς τα αρχικά σχέδια εξελίσσονται πάντα με βάση τις τεχνολογικές απαιτήσεις και εξελίξεις.

Πάντως, ενώ οι αξιωματούχοι έχουν ενημερωθεί για προκαταρκτικά σχέδια, προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το αεροπλανοφόρο. Ορισμένοι εντός της Τουρκίας υποστηρίζουν ότι το τουρκικό Ναυτικό θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε κρίσιμα έργα, όπως η φρεγάτα I-Class και το αντιτορπιλικό αεράμυνας TF2000 έναντι του αεροπλανοφόρου. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόοδος σε ορισμένα από αυτά τα έργα μπορεί να επιτευχθεί, ή ακόμη και να ολοκληρωθεί, πριν ξεκινήσει η φάση κατασκευής του αεροπλανοφόρου.

Η επιλογή του αεροσκάφους που θα μεταφέρει το αεροπλανοφόρο είναι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα. Λύσεις όπως το Hürjet, ή το μη επανδρωμένο αεροσκάφος, μπορεί να παρέχουν περιορισμένη αεροπορική ισχύ για τη δύναμη του αεροπλανοφόρου. Ωστόσο, η εξέταση της ναυτικής έκδοσης του τζετ KAAN υποδηλώνει ένα πιο φιλόδοξο όραμα.

Επιπλέον, η πρόσφατη έγκριση στο Κογκρέσο στην παράδοση των μαχητικών F-16 Block 70 Viper στην Τουρκία, προκάλεσαν τις θετικές δηλώσεις ορισμένων αξιωματούχων σχετικά με την πιθανή επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 (το F-35 Β θα μπορούσε να θεωρηθεί ως επιλογή για ένταξη στην αεροπορική δύναμη του αεροπλανοφόρου στο μέλλον, εάν βεβαίως φτάσουν οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις στο σημείο να επιστρέψει η Τουρκία στο πρόγραμμα των πέμπτης γενιάς μαχητικών).

Το πρόγραμμα MILGEM

Το Γραφείο Σχεδιασμού Προγράμματος ιδρύθηκε το 1997 για να αναλάβει το έργο MILGEM (Εθνικό πλοίο). Συνέβαλε καθοριστικά σε διάφορα ναυτικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης τεσσάρων κορβετών κατηγορίας ADA (TCG Heybeliada, TCG Büyükada, TCG Burgazada και TCG Kınalıada). Αυτά τα πλοία τέθηκαν σε υπηρεσία το 2011, το 2013, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.

Ξεκινώντας με το έργο MILGEM, ξεκίνησαν οι εργασίες για τις σχεδιαστικές δραστηριότητες του “Istif Class Frigate Project”, με στόχο την σχεδίαση φρεγάτας με ανώτερες επιχειρησιακές λειτουργίες και ικανότητες ελιγμών σε σύγκριση με τις κορβέτες κλάσης ADA. Το πρώτο πλοίο αυτού του έργου, η φρεγάτα TCG Istanbul, ναυπηγήθηκε στο Ναυπηγείο της Κωνσταντινουπόλεως και τέθηκε σε λειτουργία νωρίτερα φέτος.

Η φρεγάτα Istanbul (F-515), σύμφωνα με τους Τούρκους, έχει εγχώριο ποσοστό παραγωγής 80%. Διαθέτει σύγχρονα εγχώρια συστήματα, όπως το πυροβόλο MKE Naval Cannon, τους αντιπλοϊκούς πυραύλους Atmaca και το σύστημα εγγύς αεράμυνας GÖKDENIZ.
Στόχος η αυτοδυναμία της εγχώριας βιομηχανίας

«Τα κύρια στοιχεία μάχης μας, συμπεριλαμβανομένων σκαφών εφόδου, περιπολικών, κορβετών και φρεγατών, έχουν όλα τα μηχανήματα τους κατασκευασμένα, χωρίς ξένη εξάρτηση… Μπορούν να συναρμολογηθούν εδώ, τα προβλήματα τους μπορούν να διορθωθούν και να τοποθετηθούν ξανά στα πλοία», φέρεται να δήλωσε στο δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο TRT Haber ο Διοικητής του Ναυπηγείου της Κωνσταντινούπολης, αντιναύαρχος Ερντίντς Γιετκίν.

Ο Γιετκίν δήλωσε επίσης ότι οι δοκιμές της φρεγάτας TCG Istanbul συνεχίζονται και πρόσθεσε: «Είναι έτοιμη να υπηρετήσει στη “Γαλάζια Πατρίδα” μας. Με προηγμένα και ικανά συστήματα διοίκησης και ελέγχου, αυξημένους αισθητήρες και όπλα, θα έχει πολύ αποτελεσματική ισχύ κρούσης.Πιστεύω ότι το Τουρκικό Ναυτικό θα αποκτήσει μια πολύ σημαντική ικανότητα με τα υπό ναυπήγηση πλοία. Έχουν 80% εγχώριο συντελεστή. Εργαζόμαστε επίσης επιμελώς για να κρατικοποιήσουμε τα κύρια συστήματα πρόωσης, δηλαδή τις μηχανές… Η φρεγάτα μας TCG Istanbul, η οποία καθελκύστηκε στις 23 Ιανουαρίου 2021, παραδόθηκε στις 19 Ιανουαρίου 2024. Αναμένουμε ότι θα ενσωματωθεί πλήρως στο ναυτικό μας εντός περίπου ενός μήνα».

Αν και αρχικά προοριζόταν να υποστηρίξει ελικόπτερα και μαχητικά βραχείας απογείωσης και κάθετης προσγείωσης (STOVL) όπως το αμερικανικό F-35B, ο ρόλος του TCG Anadolu εξελίχθηκε μετά την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα F-35 το 2019. Αυτό ώθησε την Τουρκία να επανεξετάσει τα αναπτυξιακά σχέδια και να κάνει πρόσθετες προσαρμογές για να μετατρέψει το TCG Anadolu σε μεταφορέα μη επανδρωμένων αεροσκαφών, μη επανδρωμένων αεροσκαφών μάχης (UCAV) και μη επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών, εκτός από ελικόπτερα.

Μεταξύ άλλων, το TCG Anadolu αναμένεται να περιλαμβάνει την ανάπτυξη της πιο εξελιγμένης έκδοσης του drone TB2 της Baykar, του Bayraktar TB3, το οποίο την Τετάρτη ολοκλήρωσε την 30ή δοκιμαστική πτήση του, όπως ανακοίνωσε ο κατασκευαστής.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top