GuidePedia

0
Με μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία, ο επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ, βάζει τα πράγματα στη θέση τους και υπογραμμίζει ότι οι τουρκικές παραπλανητικές ιδακηρύξεις δεν αφήνουν περιθώριο εφησυχασμού…
Η ομιλία του Δημήτρη Γεωργιόπουλου μας εντυπωσίασε, κυρίως διότι απέφυγε τον τεχνοκρατικό λόγο, χωρίς παράλληλα να αποφύγει την ουσία των νέων καθηκόντων του. Ήταν ο λόγος ενός αξιωματικού με πραγματική συναίσθηση του γεωπολιτικού περιβάλλοντος στο οποίο καλείται να επιβιώσει η χώρα μας.

Και χωρίς να παραγνωρίζεται η οικονομική κρίσης και το πλαίσιο περιορισμών που επιβάλλει, έδωσε διαβεβαιώσεις ότι το έργο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων δεν θα αφεθεί από την πολιτεία στην τύχη του, ανεξαρτήτως του κόμματος που βρίσκεται στην εξουσία, διότι το σταυροδρόμι στο οποίο βρίσκεται η Ελλάδα επιβάλλει την περιθωριοποίηση κάθε «κακής συνήθειας» του παρελθόντος, καθότι ένα και μόνο λάθος θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο…


Ακολουθεί η ομιλία του πτέραρχου Γεωργιόπουλου στο πλαίσιο της έκθεσης συστημάτων ασφαλείας EXPOSEC:


Σήμερα, 1η Απριλίου 2011, ερευνητικό σκάφος, με τη συνοδεία ισχυρής δύναμης αντιτορπιλικών, εξήλθε των Δαρδανελίων και κατευθύνεται, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, στα διεθνή και χωρικά ύδατα του Αιγαίου, αγνοώντας τις χθεσινές προειδοποιήσεις του ΚΥΣΕΑ για χρήση στρατιωτικών μέτρων παρεμπόδισης και απαγόρευσης των ερευνών, ενώ οι Ένοπλες Δυνάμεις της Χώρας έχουν τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα.

Κύριε Πρόεδρε, Κύριοι Σύνεδροι, Κυρίες και Κύριοι,

Το δημοσίευμα που διάβασα, όπως αντιλαμβάνεσθε, είναι καθαρά πρωταπριλιάτικο. Διαφορετικά, κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα είχε οργανωθεί το παρόν συνέδριο της EXPOSEC, με τους διακεκριμένους ομιλητές και τα ενδιαφέροντα θέματα που παρακολουθούμε.

Αλλά, ακόμα και αν αυτό είχε διοργανωθεί και ο ομιλών, ως Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, είχε αποδεχθεί την πρόσκληση, σίγουρα το θέμα της ομιλίας μου θα ήταν:«Οι Εξοπλισμοί της Χώρας για την Αντιμετώπιση της Κρίσης» και όχι αυτό που θα σας παρουσιάσω: «Οι Εξοπλισμοί σε Περίοδο Οικονομικής Κρίσης».

Και τούτο είναι προφανές, γιατί η διασφάλιση της άμυνας και η ασφάλεια της χώρας είναι αναγκαία προϋπόθεση για οποιαδήποτε παραγωγική και οικονομική δραστηριότητα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι μεγάλοι εξοπλισμοί στη χώρα, αμέσως μετά την απελευθέρωση και σ’ όλο το διάστημα του ταραχώδους περασμένου αιώνα, έγιναν σε περιόδους μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Αλλά και στην αρχαιότητα, όπως εύγλωττα καταδεικνύεται από μια απλή περιήγηση στο παράπλευρο από εδώ νεότερο στόλισμα της πολύπαθης πρωτεύουσάς μας, στο Μουσείο της Ακρόπολης, οι πρόγονοί μας, στην Αρχαία Αθήνα, από το στέρημά τους πρόσφεραν τον οβολό τους, για να φτιάξουν τείχη και τις αθηναϊκές τριήρεις, προς αντιμετώπιση της εξ ανατολών απειλής, που τότε όμως ήταν η περσική, και από το στέρημά τους, και πάλι, έφτιαξαν στη συνέχεια τον Παρθενώνα, για να ευχαριστήσουν τη Θεά Αθηνά που τους βοήθησε.

Οι εξοπλισμοί, επομένως, στην οικονομική κρίση που διανύουμε, επηρεάζονται, καθοριστικά, από το διεθνές περιβάλλον, τις περιφερειακές σε εμάς δυνάμεις και τις σχέσεις που έχουν διαμορφωθεί με τους γείτονές μας. Όλοι αυτοί οι παράγοντες, βέβαια, σχετίζονται με τις στρατιωτικές δυνάμεις και με τους εξοπλισμούς που ήδη διαθέτουμε, καθώς και με τη δική μας δυνατότητα υποστήριξης αυτών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η χώρα μας είναι μέλος του ΟΗΕ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. Είμαστε σε θέση, λοιπόν, να αντιληφθούμε πληρέστερα και να κατευθύνουμε ανάλογα τις κινήσεις μας, προκειμένου η χώρα μας να ωφεληθεί σε σχέση με το δικό μας εθνικό σχεδιασμό.

Δεν έχουμε, βέβαια, επιτύχει ακόμα, τα ανατολικά σύνορά μας να αντιμετωπίζονται ως ανατολικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε όμως προχωρήσει αρκετά, σε σχέση με αυτό που ήταν πριν από μερικά χρόνια, ιδιαίτερα μετά τη Συνθήκη της Λισαβόνας, που καθιερώθηκε η Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας.
Επίσης, σε περιφερειακό επίπεδο συνεχίζουμε να διατηρούμε άριστες σχέσεις με τον αραβικό κόσμο, ενώ συνεχώς αναβαθμίζεται και η συνεργασία μας με το Ισραήλ. Ταυτόχρονα, βελτιωμένες παρουσιάζονται οι σχέσεις μας με τους βόρειους γείτονές μας, ενώ το ίδιο τολμώ να πω ότι αρχίζει να διαφαίνεται και με τους εξ ανατολών. Δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι, λίγες ημέρες πριν, ο Τούρκος πρωθυπουργός μιλώντας στο Πανεπιστήμιο Πίρι Ρέις της Κωνσταντινούπολης, κατά λέξη ανέφερε: «Στο παρελθόν υπήρχε η έκφραση ότι η Τουρκία είναι περιστοιχισμένη από τρεις πλευρές από θάλασσα και από τέσσερις πλευρές από εχθρούς. Επί χρόνια δεν κάναμε αυτά που έπρεπε για τη θάλασσα, αλλά ξοδεύτηκαν η ενέργεια και η ελπίδα της χώρας μας στο όνομα των φανταστικών εχθρών. Η Τουρκία ασχολήθηκε επί χρόνια με τους φανταστικούς εχθρούς που κατασκευάσθηκαν στο εσωτερικό και εξωτερικό και δεν κατάφερε να αφιερώσει χρόνο στις θάλασσές της, τα μέταλλά της, τους ποταμούς της και, το κυριότερο, στο ανθρώπινο δυναμικό, στους νέους, τα παιδιά και την παιδεία, δηλαδή στο μέλλον της».
Στη συνέχεια, ο κ. Ερντογκάν, σε κάποιο σημείο της ομιλίας του για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, τόνισε: «Πίσω από την κρίση αυτή βρίσκονται οι δαπάνες για τους εξοπλισμούς. Επί χρόνια ξόδεψαν ότι είχαν και δεν είχαν στους εξοπλισμούς. Εναντίον τίνος; Αυτό είναι γνωστό. Και σε τι ωφέλησε αυτό; Η τεχνολογία των όπλων και η αμυντική βιομηχανία αλλάζει και αναπτύσσεται συνεχώς. Όταν ξοδεύετε τα χρήματα αυτά, υποθηκεύεται και το μέλλον της χώρας σας. Αυτό είναι το βαρύ τίμημα της κατασκευής φανταστικών εχθρών για τη γείτονά μας. Δεν πρέπει να υποπέσουμε στο ίδιο λάθος».

Οι δηλώσεις αυτές του Τούρκου πρωθυπουργού σήμερα, παρότι συνεχίζεται να είναι προκλητικές, θα πρέπει να δεχθούμε ότι υπολείπονται και δεν έχουν σχέση με τις γκρίζες δηλώσεις του ιδίου και των άλλων προκατόχων ομολόγων του, τις δύο τελευταίες δεκαετίες, ούτε και με τις ανάλογες ψυχροπολεμικές των πρώτων δεκαετιών της μεταπολίτευσης. Συνεχίζουν όμως να είναι προκλητικές. Ενώ λέει ότι η Τουρκία δεν θα υποπέσει στο ίδιο λάθος των εξοπλισμών με τους Έλληνες, διατηρεί υπεράριθμες και υπερσύγχρονες στρατιωτικές δυνάμεις σε ετοιμότητα και υψηλή διαθεσιμότητα, ενώ εντός των προσεχών μηνών θα παραλάβει και επιπλέον αριθμό υπερσύγχρονων αεροσκαφών F-16 και θα αρχίσει την αναβάθμιση των παλαιοτέρων.

Επιπλέον, παρότι μιλάει για φανταστικούς εχθρούς που έφτιαξε η χώρα του, αποκρύπτει το γεγονός ότι, η ίδια του η χώρα απειλεί πραγματικά και δεν είναι φανταστικός εχθρός για τους γείτονές της, αφού με τα μαχητικά της συνεχίζει προκλητικά και σε καθημερινή βάση να παραβαίνει τους διεθνείς Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών και να παραβιάζει τον εθνικό μας χώρο. Ταυτόχρονα, δεν αποδέχεται την υφαλοκρηπίδα και την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) των νησιών μας, με τα κλασικά και γνωστά επιχειρήματα, περί ειδικών περιστάσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό, βεβαίως, δεν γίνεται αποδεκτό ούτε διεθνώς και η ελληνική πλευρά φυσικά το αντιμάχεται.


Σε καθαρά στρατιωτικό τώρα επίπεδο, για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, όπως είναι γνωστό, διαθέτουν υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και μέσα επιφανείας, με άρματα, πυροβόλα, πλοία, υποβρύχια, αντιαεροπορικά όπλα, καθώς και ισχυρότατη αποτρεπτική αεροπορική δύναμη με υπερσύγχρονα μέσα, όπως μαχητικά αεροσκάφη και ιπτάμενα ραντάρ, από τα καλύτερα στον κόσμο πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος, από τα πλέον αξιόπιστα όπλα αέρος-αέρος και αέρος εδάφους, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και κορυφαίο ευρωπαϊκό στρατηγικό όπλο, το οποίο αφίεται από μαχητικό αεροσκάφος, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το στόχο, δυνάμενο να επιφέρει άμεσο και αποφασιστικό κτύπημα στο σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου του αντιπάλου, με οδυνηρότατες για αυτόν συνέπειες.

Οι Ένοπλες λοιπόν Δυνάμεις μας, με τα μέσα και οπλικά συστήματα που διαθέτουν σήμερα και το υψηλό φρόνημα που διακατέχονται, περήφανα μπορούν να λένε, σε κάθε επίδοξο και αμοραλιστή επιβουλέα, το «Μολών λαβέ», από θέση ισχύος. Αποστολή επομένως της ΓΔΑΕΕ, με αυτήν την κατάσταση που ανέλυσα, στο διεθνές, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, στη δύσκολη οικονομική καμπή που διανύουμε, είναι να υποστηρίξουμε, πάση θυσία, το επιχειρησιακό έργο των Μονάδων μας, παρέχοντας σε αυτές όλα τα μέσα και υλικά που απαιτούνται, για τη διατήρηση υψηλής διαθεσιμότητας των οπλικών συστημάτων και μέσων που διαθέτουμε.

Αυτό πραγματικά μπορεί να επιτευχθεί, προσεγγίζοντας τις πραγματικές μας ανάγκες με ορθολογικά και αυστηρά κριτήρια. Κόβουμε περιττές επιλογές και πολλούς περιττούς μαξιμαλισμούς. Αναγνωρίζουμε ότι η χώρα μας βρίσκεται σε δημοσιονομική επιτήρηση και προσπαθούμε ώστε, η μείωση των δαπανών για τους εξοπλισμούς, να κινείται προς το νατοϊκό και ευρωπαϊκό μέσο όρο, χωρίς φυσικά να επηρεάζει την επιχειρησιακή ετοιμότητα των Μονάδων μας.

Πέραν όμως όλων των παραπάνω, δεν παραμένουμε αφελείς στις αναφορές του κ. Ερντογκάν για τους φανταστικούς εχθρούς και τις μειώσεις των εξοπλισμών που λέει, αφού γνωρίζουμε ότι, τα προσεχή χρόνια, θα εισέλθουν στο Αιγαίο νέα υποβρύχια και νέα επιθετικά ελικόπτερα που θα προμηθευθεί, ενώ, η είσοδος των 100 υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών F-35, θα προσθέσει νέα δεδομένα στην υφιστάμενη ισορροπία δυνάμεων και θα πρέπει να αντιμετωπισθεί.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν ήδη διαπραγματεύσεις και αποφάσεις για την προμήθεια νέων κύριων οπλικών συστημάτων, οι οποίες οδηγούνται με γνώμονα τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και του δημοσιονομικού πλαισίου, μέσα στο οποίο οφείλει να κινηθεί η χώρα στα επόμενα χρόνια, προκειμένου να διαφυλαχθεί η εθνική βιομηχανική αμυντική υποδομή και να προστατευθούν όλοι οι συντελεστές της εθνικής ισχύος, ένας εκ των οποίων είναι η οικονομική της κατάσταση και η κοινωνική της συνοχή.

Παράλληλα, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η σύναψη διακρατικών συμφωνιών πλαίσιο για τους αμυντικούς εξοπλισμούς με τη Ρωσική Ομοσπονδία, τη Γαλλία και το Ισραήλ, για να γίνουν σεβαστές οι διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και να καλλιεργηθούν οι σχέσεις μεταξύ των κρατών, προς αμοιβαίο όφελος, όχι μόνο στον αμυντικό τομέα, αλλά και στον αντίστοιχο πολιτικο–οικονομικό.

Η σημαντική επομένως μείωση των εξοπλιστικών δαπανών λόγω της κρίσης, η ανελαστική απαίτηση υποστήριξης του επιχειρησιακού έργου των Μονάδων μας, η ανάγκη στήριξης των αμυντικών μας βιομηχανιών και τα προβλήματα ομοιομορφίας και εναρμόνισης στους εξοπλισμούς, που προκύπτουν στο πλαίσιο των διακρατικών συμμαχιών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη αναθεώρησης και εναρμονισμού της εθνικής στρατηγικής άμυνας, καθώς και της καθιέρωσης και της θεσμοθέτησης μιας κοινής εξοπλιστικής πολιτικής, με συμμάχους χώρες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, διευρυμένες επιχειρηματικές συνεργασίες, συγχωνεύσεις και συμπαραγωγές, αποτελούν σήμερα καταλύτες για την οργάνωση της αγοράς αμυντικών προϊόντων. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναπτύσσεται μία δυναμική, τόσο στο πεδίο της διαμόρφωσης μιας ευρωπαϊκής αγοράς αμυντικού υλικού, όσο και στο πεδίο της προοδευτικής ενίσχυσης της Ευρωπαϊκής Αμυντικής Βιομηχανικής & Τεχνολογικής Βάσης, που θα πρέπει να συμμετέχει και η Ελλάδα.

Έτσι, ο εθνικός αμυντικός βιομηχανικός ιστός ασφυκτιά, εκ των πραγμάτων, στο ευρύτερο μέγα-περιβάλλον της διεθνούς αγοράς, όπου είναι αντιμέτωπος με βαθιές αλλαγές στο διαμορφούμενο διεθνές στρατιωτικό, στρατηγικό και οικονομικό περιβάλλον, καθώς και στην εσωτερική αγορά.

Σημαντικό κεφάλαιο σε όλη αυτή την προσπάθεια είναι η καλλιέργεια συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, για να κινητοποιηθούν οι δημιουργικές εκείνες δυνάμεις που επενδύουν στη γνώση, στην τεχνολογία και στο ανθρώπινο δυναμικό. Η νέα πολιτική του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στοχεύει στην προώθηση θεσμικών αλλαγών στην αγορά εξοπλισμών, με βασικούς πυλώνες τη διαφάνεια, τη νομιμότητα, το “άνοιγμα” των στρατιωτικών προμηθειών σε όλη την αγορά, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς προτιμήσεις σε συγκεκριμένους προμηθευτές, την εξυγίανση της αμυντικής αγοράς και τη δημιουργία επιχειρηματικών ευκαιριών.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στρατηγικός στόχος, στη ΓΔΑΕΕ σήμερα έχει αναληφθεί υπερεργώδης προσπάθεια για να ξεφρακάρουν, κυριολεκτικά, και να επανεργοποιηθούν μεγάλα κρίσιμα προγράμματα όλων των Κλάδων, που βρισκόντουσαν σε μακροχρόνια καθυστέρηση ή σε οξεία νομική εμπλοκή, όπως είναι το πρόγραμμα ASPIS των αεροσκαφών F-16, το πρόγραμμα μεταφορικών αεροσκαφών C-27, το πρόγραμμα επικοινωνιών ζώνης μάχης ΕΡΜΗΣ, η παραλαβή αρμάτων Leopard, η προμήθεια βλημάτων γι’ αυτά και άλλα.

Ταυτόχρονα, προσπαθούμε να επιλύσουμε προβλήματα συμβάσεων ΑΩ και να πιστώσουμε αυτές, καθόσον σε σημαντικό ποσοστό ήταν ανεκτέλεστες και κατέληγαν στην επιβολή ποινικών ρητρών, ενώ, όσες δεν είχαν λήξει, δυσλειτουργούσαν σε μεγάλο επίσης ποσοστό. Στο διάστημα των τελευταίων πέντε (5) μηνών, έχουν γίνει πιστώσεις σε συμβάσεις ΑΩ, που ανέρχονται στο ένα (1) δις ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα πιστωθούν και άλλα προγράμματα ύψους 2,5 δις ευρώ περίπου.

Παράλληλα, η αρμόδια Διεύθυνση της ΓΔΑΕΕ προετοιμάζεται για την υλοποίηση της εκκαθάρισης των συμβάσεων ΑΩ που έχουν λήξει και της εν συνεχεία κατάρτισης νέων, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που βρίσκεται σε διαβούλευση και αναμένεται να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή.

Τέλος, η ΓΔΑΕΕ ετοιμάζεται να εναρμονισθεί με το νέο νόμο που αναφέρεται στις “Δημόσιες Συμβάσεις Προμηθειών, Έργων και Υπηρεσιών στους Τομείς της Άμυνας και της Ασφάλειας”, ο οποίος είναι εναρμονισμένος με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 81 του 2009 και βρίσκεται σε διαβούλευση.

Η οδηγία 2009/81 είναι ένα εκτεταμένο και λεπτομερές κείμενο, που αποτέλεσε αντικείμενο επεξεργασίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη και επομένως τηρεί λεπτές ισορροπίες.

Ο νέος νόμος, επομένως, όσο πλησιέστερα κινείται προς την Ευρωπαϊκή Οδηγία 81, τόσο ισχυρότερος γίνεται και άτρωτος σε περίπτωση προσφυγών, ενώ θα διασφαλίζει κανόνες ανταγωνισμού και διαφάνειας, στους οποίους η ελληνική αμυντική βιομηχανία και όλοι οι φορείς, κρατικοί και ιδιωτικοί, που εμπλέκονται μ’ αυτή, θα πρέπει να προσαρμοσθούμε το ταχύτερο δυνατό για να επωφεληθούν, χωρίς να έχουν τίποτα απολύτως να φοβηθούν.

Σύμφωνα λοιπόν με το νέο νόμο, η ΓΔΑΕΕ ορίζεται ως Κεντρική Αρχή Προμηθειών και θεσπίζεται σ’ αυτή «Αρχή Πιστοποίησης και Διασφάλισης Ποιότητας», επιλύοντας έτσι μεγάλα μακροχρόνια προβλήματα της αμυντικής μας βιομηχανίας και κάλυψης του νομοθετικού κενού που υπήρχε.

Επίσης, η αμυντική μας βιομηχανία στηρίζεται αποφασιστικά με τη θέσπιση της έννοιας και του κριτηρίου της ασφάλειας εφοδιασμού, υποχρεώνοντας τον προμηθευτή του εξωτερικού να συνεργασθεί με την εγχώρια βιομηχανία για την υλοποίηση αυτής της απαίτησης.

Προβλέπεται ακόμα η δυνατότητα της Αναθέτουσας Αρχής να απαιτήσει από τους αντισυμβαλλόμενους να αναθέτουν υπεργολαβικό έργο με ανταγωνιστικούς όρους, ώστε να ενισχύονται οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του αμυντικού κλάδου. Καταργούνται, τέλος, οι έννοιες της Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής και της Εγχώριας Προστιθέμενης Αξίας, που γεννούν τριβές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς και ο μηχανισμός των ΑΩ, που προκάλεσε πλήθος αμφιβολιών και αντιρρήσεων, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα πώλησης στρατιωτικού εξοπλισμού και η κατάρτιση της Εθνικής Βιομηχανικής Στρατηγικής, η οποία, σύμφωνα με την Πολιτική Εθνικής Άμυνας και την Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική, καθορίζει τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια εφοδιασμού των ΕΔ, ιδίως σε περιόδους κρίσης, μέσω της δημιουργίας μίας εγχώριας βιομηχανικής βάσης.

Το κρισιμότερο πάντως όλων είναι ότι τίθεται όλο το σύστημα προμηθειών στον τομέα της άμυνας υπό το διαρκή έλεγχο της Βουλής και εισάγονται αυστηρές και αναλυτικές εγγυήσεις διαφάνειας για τις επαφές του προσωπικού, τις απαγορεύσεις χρηματοδότησης και άλλα συναφή.

Γνωρίζω ότι το σχέδιο του νέου νόμου αντιμετωπίζεται από φορείς της αμυντικής μας βιομηχανίας με δισταγμό και μεγάλη δυσπιστία. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια της επεξεργασίας του νόμου, υπήρχε η αγωνία για το μέλλον της αμυντικής βιομηχανίας και η εξεύρεση της κάλλιστης λύσης, που να διασφαλίζει τη λειτουργία της βιομηχανίας, χωρίς αναστολές και επικίνδυνα πισωγυρίσματα, σύμφωνα με τα δεδομένα που ανέλυσα και έχουν επικρατήσει παγκοσμίως και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Θέλω ακόμη με κατηγορηματικό τρόπο να διαβεβαιώσω ότι, αν πιθανόν χρειασθούν στο μέλλον επιμέρους προσαρμογές και βελτιώσεις, ανάλογα με την ωρίμανση και οριστικοποίηση των κοινών ευρωπαϊκών αντιλήψεων στα θέματα που συνδέονται με την οδηγία, κυρίως μέσω της πρακτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε η ΓΔΑΕΕ θα κινηθεί ταχύτατα για τροποποίηση της εθνικής νομοθεσίας, προς το συμφέρον των αμυντικών βιομηχανιών. Αυτό επιβάλλει η συνείδησή μας και η αποστολή μας, την οποία αγόγγυστα προσπαθούμε επιτυχώς να φέρουμε εις πέρας.

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι, από τις οικονομικές συγκυρίες και το επιχειρηματικό πλαίσιο που διαμορφώνεται, θα δημιουργηθούν ευκαιρίες ανάπτυξης της αμυντικής μας βιομηχανίας, αρκεί να απαλλαγούμε τάχιστα από τις συνήθειες του παρελθόντος, να αντιληφθούμε τη νέα πραγματικότητα και γρήγορα να προσαρμοσθούμε σ’ αυτή. Η ΓΔΑΕΕ θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια.

Τέλος, ως προς τους εξοπλισμούς, στην οικονομική κρίση που διανύουμε, επαναλαμβάνω ότι θα υποστηρίξουμε πλήρως το επιχειρησιακό έργο και την ετοιμότητα των Μονάδων μας και θα τις προμηθεύουμε με τα κατάλληλα όπλα, ακόμη και με αυτά που μέχρι τώρα δεν είχαν, όχι λόγω έλλειψης πόρων, αλλά από διαστρεβλώσεις και εμμονές που είχαν κυριαρχήσει.

Στη ΓΔΑΕΕ επικρατεί πνεύμα αμοιβαιότητας και συνεργασίας. Λειτουργούμε συλλογικά, με πλήρη διαφάνεια και πιστή τήρηση των διαταγών, των κανονισμών και των νόμων, χωρίς ταυτόχρονα να γινόμασθε τυπολάτρες και αιχμάλωτοι μιας εμπειροτεχνικής προσέγγισης, που συχνά καταλήγει να γίνεται καιροσκοπική, με καιροσκοπικές καθυστερήσεις.

Ζητάμε τη συνδρομή όλων και υποσχόμεθα την αμέριστη βοήθεια μας. Πορευόμεθα με διαφάνεια, καθαρότητα και αμοιβαία κατανόηση, για να έχουμε πάντοτε τους κατάλληλους και αναγκαίους εξοπλισμούς, για το καλό της πατρίδος μας.

Σας ευχαριστώ.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top