GuidePedia

0
Στρατής Χαραλάμπους
Δεν γνωρίζω αν οι εφημερίδες στη Τουρκία, λόγω θέρους, έχουν ξεμείνει από θεματολογία ή αν η επανεμφάνιση της τραγικής ιστορίας των Ιμίων έχει σχέση με τις έρευνες του Πίρι Ρέις στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλόριζου και την προσπάθεια δημιουργίας αντιπερισπασμού και σύγχυσης στην ελληνική κοινή γνώμη εν μέσω θέρους.
Ο διεθυντής σύνταξης της μεγαλύτερης τουρκικής εφημερίδας Hürriyet, Ertuğrul Özkök δημοσιεύει σε συνέχειες επιστολή Τούρκου αξκού του Ναυτικού, που είναι ακόμη εν ενεργεία, ο οποίος υπηρετούσε ως επιτελής σε ναυτική μονάδα, πιθανόν στη φρεγάτα Yavuz, που ήταν πλοίο Δκσεως κατά την κρίση.

Στο σημερινό δημοσίευμα περιγράφει, ότι στη Φρεγάτα γινόταν αλλαγή Δκσης από τον πλοίαρχο Αχμέτ Ερόλ (Ahmet Erol – παραιτήθηκε για να εργαστεί στο εμπορικό ναυτικό) στον πλοίαρχο Τζέμ Ορτσούν (Cem Orçun). Η φρεγάτα περί τα μεσάνυχτα της 30 προς 31 Ιαν 1996 είχε αγκυροβολήσει δίπλα στην “αφύλακτη” δεύτερη Ίμια, οπότε και έλαβε το σήμα εκτάκτου ανάγκης του ελικοπτέρου της φρεγάτας Ναυαρίνο. Το κατάστρωμα της ελληνικής φρεγάτας ήταν σκοτεινό, αναφέρει λόγω επιχειρησιακής ετοιμότητας, τότε ο τούρκος Δκτής της ομάδος πλοίων, που επέβαινε στη Yavuz έδωσε εντολή και κλήθηκε το ελικόπτερο να προσγειωθεί στη φρεγάτα, παρενέβη ο πλοίαρχος της Ναυαρίνο , με τρεμάμενη φωνή και ανέφερε στο Διεθνές Δίκτυο “negative negative” (αρνητικό, αρνητικό).

Το δεύτερο θέμα που διαπραγματεύεται ο δντης της Hürriyet σχετίζεται με το ποιος από τη τουρκική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είχε την ιδέα κατάληψης της αφύλακτης Ίμια , ο Τούρκος αξκός του Ναυτικού επιμένει ότι την αρχική ιδέα είχε ο παραδίδων πλοίαρχος Αχμέτ Ερόλ, ο οποίος με τα δίοπτρα νυκτός είχε διαπιστώσει την έλλειψη φρουράς στη νησίδα και όχι όπως έχει επικρατήσει ο Βοηθός του ΥΠΕΞ Ιναλ Βατού (Inal Βatu).

Η πρόταση του Tούρκου πλοίαρχου υποβλήθηκε στον Αρχηγό του Τ/ΓΕΝ Güven Erkaya (Γκιουβεν Ερκαγια) και η εντολή για κατάληψη έφθασε στις 2330 και η εκτέλεση έγινε στις 310130 Ιαν 96 με τη άκατο εφόδου ΤCG Gurbet.

Σε άλλη τουρκική εφημερίδα, τη Habertürk, ο βασικός αρθρογράφος Fatih Altaylı (Φατίχ Αλταυλι), που το 1996 εργαζόταν στη Hürriyet, με το κύριο άρθρο του μέμφεται τον Ερτουγρούλ Οζκιόκ και τον κατηγορεί ότι αυτός είχε την ιδέα αφαίρεσης της Ελληνικής Σημαίας και την τοποθέτηση της τουρκικής και την έκδοση πρωτοσέλιδου. Ο γράφων επεσήμανε στο Δντη ότι πιθανόν να ξεσπάσει πόλεμος, αλλά ο άλλος “σφύριξε αδιάφορα” και έδωσε εντολή στον ανταποκριτή της Σμύρνης Cesur Sert (Τζεσούρ Σερτ) να προχωρήσει , τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο αρθρογράφος κατηγορεί τη Hürriyet και τον πρώην δντη του, για το σκοτεινό και προβοκατόρικο ρόλο που έχει παίξει η εφημερίδα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και όχι μόνο.

Ανεξάρτητα από την ακρίβεια των γραφομένων από τους δύο Τούρκους δημοσιογράφους με την επανεμφάνιση του θέματος, επιβεβαιώνονται τα παρακάτω :

- Το πλήρωμα του ελληνικού ελικοπτέρου χάθηκε άδικα.

- Η τουρκική ηγεσία εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που της δόθηκε, παραμένοντας η δεύτερη Ίμια αφύλακτη από ελληνικής πλευράς, παίρνοντας φυσικά την έγκριση των ΗΠΑ.

- Είναι σκοτεινός ο ρόλος των ΜΜΕ στη γειτονική χώρα και ιδιαίτερα του συγκροτήματος Hürriyet – Μilliyet και συχνά αναλαμβάνει αποστολές, που εξυπηρετούν το Στρατό και τις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας. Τούτο εξηγεί και τις φορολογικές διώξεις που δέχθηκε εκ μέρους της κυβέρνησης Ερντογάν.

- Οι λεπτομέρειες που έρχονται σταδιακά στο φώς, από τουρκικής πλευράς, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι σχεδιασμός δεν υπήρχε αλλά όλη η κρίση, που έφερε στα πρόθυρα του πολέμου τις δύο χώρες, ήταν αποτέλεσμα της ευκαιριακής εκμετάλλευσης από το δίδυμο Τσιλέρ-Ερκαγιά της “άσκησης εξωτερικής πολιτικής” στη Χώρα μας από όλους τους αναρμόδιους φορείς Δημάρχους κλπ. Η μεν Τσιλέρ ήθελε να εκμεταλλευτεί πολιτικά το θέμα , ο δε αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ να υλοποιήσει τη γνωστή μελέτη περί “γκρίζων ζωνών” στο Αιγαίο, που είχε συνταχθεί από ομάδα Τούρκων αξκων της Ναυτικής Ακαδημίας, όταν αυτός ήταν Δκτής. Προς επίρρωση της έλλειψης σχεδιασμού εκ μέρους της τουρκικής πλευράς επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο τότε Τούρκος Αρχηγός του Επιτελείου, Στγος Καρανταγί, όταν ξέσπασε η κρίση ήταν για χειμερινές διακοπές στο Βουνό Ulugağ ( Όλυμπος).

- Η ανακίνηση του θέματος αυτή τη περίοδο από τα τουρκικά μέσα έχει και άλλη διάσταση, αναφορικά με την παροχή στήριξης προς τους αξκούς του Πολεμικού Ναυτικού που δικάζονται για σύνταξη σχεδίων ανατροπής της κυβέρνησης Ερντογάν, επιβεβαιώνοντας τις ιδιαίτερες σχέσεις ΜΜΕ- Στρατού και γενικά με τις Υπηρεσίες Ασφαλείας.

- Τώρα που διεξάγονται συνομιλίες μεταξύ των δύο κρατών ενώ παράλληλα οι τουρκικές ερευνητικές ναυτικές και μονάδες μάχης, βάσει σχεδίου, πλέουν στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο και δημιουργούν τετελεσμένα γεγονότα, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητηθεί στα αρμόδια όργανα η διάταξη των ελληνικών ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων διότι η υπάρχουσα, κυρίως του Ναυτικού, δεν εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης , που είναι απαραίτητος σε έκτακτες καταστάσεις. Η διασπορά μονάδων εν πλω δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα διότι αφενός επιφέρει κούραση και αφετέρου απαιτεί να έχεις την πρωτοβουλία η όποια ανήκει στην άλλη πλευρά.
ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top