GuidePedia

0


ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Στο «κόκκινο» βρίσκονται τα πυροσβεστικά μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, με αεροπλάνα και ελικόπτερα να «γράφουν» πρωτοφανείς αριθμούς ωρών στον αέρα. Μόνο το Σαββατοκύριακο, τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης στην Κερατέα, τη Σταμάτα, το Κατσιμίδι Πάρνηθας, τη Σέριφο αλλά και όπου αλλού εκδηλώθηκαν πυρκαγιές, συμπλήρωσαν σχεδόν 70 ώρες στον αέρα. Ο Ιούνιος έκλεισε με τα Canadair και τα Pezetel να «γράφουν» περισσότερες από 500 ώρες αεροπυρόσβεσης όταν πέρυσι, την ίδια εποχή, πέταξαν μόλις 36,7 ώρες.

Παρά τις χαμηλές διαθεσιμότητες στα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair, η Πολεμική Αεροπορία όπως και το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, βρίσκεται για μία ακόμη αντιπυρική περίοδο στην πρώτη γραμμή του μετώπου, με ιπτάμενους και τεχνικούς να καταβάλλουν τιτάνια προσπάθεια για να προστατεύσουν ζωές, περιουσίες και δάση.

Από τους χειρότερους μήνες για τα πληρώματα και το προσωπικό εδάφους των πυροσβεστικών αεροσκαφών ήταν ο φετινός Ιούνιος. Σε όλη την επικράτεια εκδηλώθηκαν εκατοντάδες πυρκαγιές και ο συνδυασμός των ισχυρών ανέμων, της παρατεταμένης ξηρασίας και των υψηλών θερμοκρασιών έκανε την κατάσβεσή τους ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Οι τρεις Μοίρες πυροσβεστικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας υπερέβαλαν εαυτόν, προσφέροντας την πολύτιμη συνδρομή τους.

Μόνο τον Ιούνιο, τα CL-415 της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης «Πρωτέας», τα CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών και τα «Pezetel» PZL M-18B/BS της 359 Μοίρας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών «έγραψαν» 522 ώρες στον αέρα. Το στοιχείο αυτό αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν συνυπολογίσει κανείς τις διαθεσιμότητες στα Canadair, οι οποίες φέτος είναι χαμηλές εξαιτίας της δυσκολίας υποστήριξης των αεροσκαφών, ιδίως των παλαιότερων CL-215.

Υποστήριξη

Η συντήρηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι μια δύσκολη εξίσωση καθώς τα υλικά, ειδικά για τα CL-215, σπανίζουν και όσα κατασκευάζονται κατόπιν παραγγελίας του πελάτη, κοστίζουν πολύ ακριβά. Τα προβλήματα στην υποστήριξη οδηγούν σε χαμηλές διαθεσιμότητες, ενώ μια ξαφνική βλάβη μπορεί να καθηλώσει για αρκετές μέρες ένα πολύτιμο αεροπορικό μέσο. «Οι βλάβες είναι συχνές για ένα αεροπορικό μέσο που συμπληρώνει μισό αιώνα υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία» αναφέρει αρμόδια πηγή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Κόστος ανά Ώρα Πτήσης (ΚΩΠ) ενός CL-215 προσεγγίζει αυτό ενός μαχητικού F-16. «Είναι αεροσκάφος που εξυπηρετείται δύσκολα, έχουμε μεγάλο πρόβλημα στα υλικά καθώς το αεροσκάφος είναι παλιό. Όμως, πάντα βρίσκουμε μια λύση ώστε το αεροσκάφος να είναι έτοιμο να πετάξει» αναφέρει στρατιωτική πηγή στην «Κ». «Το πλήρωμα πρέπει να πετάει με ασφάλεια. Το πρώτο μας μέλημα είναι η ασφάλεια των πτήσεων, γιατί το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η ανθρώπινη ζωή» συμπληρώνει.

Επισκευή CL-215

Στα καλά νέα, το Canadair CL-215 που υπέστη ζημιά στο αριστερό ακροπτερύγιο κατά την προσπάθεια κατάσβεσης της πυρκαγιάς στη Ναυπακτία στις 25 Ιουνίου επιδιορθώθηκε και μέσα στις επόμενες ημέρες θα επιστρέψει στην Ελευσίνα και την 112 Πτέρυγα Μάχης προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και να πιστοποιηθεί και πάλι για επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης.

Το Canadair, κατά την άφεση του φορτίου νερού κι ενώ επιχειρούσε να βγει από τη βύθιση, χτύπησε με την αριστερή πτέρυγα στην κορυφή δέντρου. Χάρη στην ψύχραιμη αντίδραση των χειριστών, το αεροσκάφος κέρδισε ύψος και κατάφερε να προσγειωθεί χωρίς πρόβλημα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.

Όπως φαίνεται στις εικόνες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, το τεχνικό προσωπικό της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών επισκεύασε το Canadair, αποκαθιστώντας τη ζημιά στην αριστερή πτέρυγα και τον πλωτήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν επηρεαστεί οι επιφάνειες ελέγχου του αεροσκάφους, το οποίο αναμένεται να επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.


Δημοσίευση σχολίου

 
Top