GuidePedia

0


Η Ελλάδα επεκτείνει μια μακρά σειρά ναυτικών ασκήσεων στον κόλπο της Λακωνίας, οι οποίες ανάγκασαν με επιτυχία τα δεξαμενόπλοια που προηγουμένως χρησιμοποιούσαν την περιοχή για μεταφορές από πλοίο σε πλοίο να μετεγκατασταθούν αλλού.

Μετά την εφαρμογή του ανώτατου ορίου τιμών της G7 για το ρωσικό πετρέλαιο, ο κόλπος έγινε hotspot για ρωσικές μεταφορές αργού, μερικές συμμορφούμενες με τους κανόνες και μερικές λιγότερο από πάνω. Οι μεταφορές STS είναι συνηθισμένες στον κλάδο, αλλά είναι επίσης μία από τις κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται για τη συγκάλυψη της προέλευσης ενός φορτίου πετρελαίου για σκοπούς αποφυγής κυρώσεων. Τα ρωσικά ναυτιλιακά συμφέροντα βρήκαν τον κόλπο της Λακωνίας κατάλληλο σημείο επειδή είναι προστατευμένος, βρίσκεται σε διεθνή ύδατα και γεωγραφικά βολικός για δεξαμενόπλοια «σκιώδους στόλου» που προέρχονται από λιμάνια φόρτωσης της Μαύρης Θάλασσας.

Όταν η Ελλάδα άρχισε να πραγματοποιεί δηλωμένες ναυτικές ασκήσεις στην ίδια περιοχή στις αρχές Μαΐου, ανάγκασε ουσιαστικά αυτή τη δραστηριότητα να μετακινηθεί σε άλλους προορισμούς, με τέλειο ποσοστό επιτυχίας. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μεταφορές STS έχουν γίνει πιο συγκεντρωμένες σε περιοχές εκτός της Αιγύπτου, της Μάλτας και της Δυτικής Αφρικής, αντανακλώντας τον ενισχυμένο έλεγχο των παράκτιων κρατών.

Οι ασκήσεις της Ελλάδας έχουν παραταθεί μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, η μεγαλύτερη αύξηση διάρκειας που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα.

Ο Λευκός Οίκος αρνείται να επιβάλει κυρώσεις στα δεξαμενόπλοια «σκιώδους στόλου»

Από το 2022, η κυβέρνηση Μπάιντεν επέλεξε να εξισορροπήσει τον στόχο του περιορισμού των εσόδων της Ρωσίας από το πετρέλαιο με τον στόχο της διατήρησης της ροής ρωσικού πετρελαίου στην παγκόσμια αγορά, ελπίζοντας να φρενάρει τα στρατιωτικά οικονομικά της Ρωσίας, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές της ενέργειας σε αποδεκτό επίπεδο για τον δυτικό καταναλωτή. Η πρόταση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ για «ανώτατο όριο τιμών» για τη ρωσική ναυτιλία πετρελαίου σχεδιάστηκε για να διατηρήσει αυτή την ισορροπία: το ανώτατο όριο των 65 δολαρίων ανά βαρέλι είχε ως στόχο να περιορίσει τα έσοδα από το ρωσικό πετρέλαιο στα περιθώρια, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτή τη βρύση, επιτρέποντας στους Ρώσους εξαγωγείς αργού να χρησιμοποιούν δυτικά πλοία και πωλητές εάν συμμορφώνονταν με το ανώτατο όριο ή να στραφούν σε μη δυτική ναυτιλία εάν επιθυμούσαν να πουλήσουν σε πλήρη τιμή αγοράς.

Τα ρωσικά συμφέροντα απάντησαν πρώτα αποφεύγοντας την επιβολή και στη συνέχεια αποσυνδέοντας τον στόλο δεξαμενόπλοιων που εξυπηρετούνται από τη Ρωσία από την G7 - δημιουργώντας έναν «σκιώδη στόλο» βρώμικων δεξαμενόπλοιων που φέρουν σημαία και ανήκουν σε σκοτεινές δικαιοδοσίες. Δεδομένου ότι οι αποστολές «σκιώδους στόλου» πραγματοποιούνται με δεξαμενόπλοια και ασφαλιστές που εδρεύουν εκτός των χωρών της G7, η δραστηριότητα συμμορφώνεται με την εξαίρεση του ανώτατου ορίου για συναλλαγές εκτός G7. Για τα παράκτια κράτη (όπως η Ελλάδα), υπάρχει μια νέα τιμή με τη μορφή κινδύνου: αυτά τα δεξαμενόπλοια είναι παλαιότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και λειτουργούν σε μια ελαφρώς ρυθμισμένη, αμφισβητήσιμα ασφαλισμένη ζώνη λυκόφωτος.

Σύμφωνα με τους New York Times, ορισμένοι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών συνειδητοποιούν τώρα ότι προκειμένου να λειτουργήσει το ανώτατο όριο τιμών της G7, θα είναι απαραίτητο να αναγκαστεί η Ρωσία να χρησιμοποιήσει ξανά τα δεξαμενόπλοια της G7 και τις ναυτιλιακές υπηρεσίες - επιβάλλοντας κυρώσεις στον ρωσικό σκιώδη στόλο. Το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία με περίπου 20 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τη Ρωσία, αναγκάζοντας τα επηρεαζόμενα πλοία να αδρανούν στην άγκυρα. Μέχρι στιγμής, αυτό δεν έχει προκαλέσει άνοδο στην τιμή του πετρελαίου.

Υπάρχουν περίπου 100 ακόμη πλοία στη λίστα προτεραιότητας του υπουργείου Οικονομικών και το υπουργείο πιστεύει ότι εάν όλα τεθούν εκτός λειτουργίας, η Ρωσία θα επιστρέψει στη χρήση δεξαμενόπλοιων με έδρα την G7 - και ως εκ τούτου θα πρέπει να πουλήσει το πετρέλαιο της στην εγκεκριμένη από την G7 τιμή των 65 δολαρίων. Το πετρέλαιο θα εξακολουθούσε να αποστέλλεται στους αγοραστές, τα παγκόσμια επίπεδα προσφοράς θα παρέμεναν τα ίδια, οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου θα παρέμεναν αμετάβλητες και η Ρωσία θα κέρδιζε ελαφρώς λιγότερα για τις πωλήσεις ενέργειας, σύμφωνα με αυτό το επιχείρημα.

Ωστόσο, ο Λευκός Οίκος δεν ενδιαφέρεται να δώσει το πράσινο φως για περισσότερες κυρώσεις στα δεξαμενόπλοια λόγω του αντιληπτού κινδύνου ότι θα μπορούσε να αυξήσει τις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου - ειδικά επειδή το 2024 είναι έτος εκλογών και οι τιμές του φυσικού αερίου είναι το κλειδί για το συναίσθημα των ψηφοφόρων, δήλωσαν αξιωματούχοι στους Times.

«Οι οικονομικοί σύμβουλοι εντός του Λευκού Οίκου ανησυχούν ότι θα κινδύνευε να πυροδοτήσει τις τιμές του πετρελαίου αυτό το καλοκαίρι και να ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές της βενζίνης στις ΗΠΑ, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει την εκστρατεία επανεκλογής του κ. Μπάιντεν», ανέφεραν οι Times.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top