GuidePedia

0


ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ
Από την Παρασκευή 22 Μαρτίου το 18ο F-16 Viper αποδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία, ενισχύοντας την 340 Μοίρα «Αλεπού» που είναι η μονάδα η οποία αυτό το διάστημα αλλάζει σελίδα μέσα από τα asset που της προσδίδει η τελειότερη έκδοση του μαχητικού. Την ίδια στιγμή τα «γεράκια» της 340 Μοίρας «Αστέρι», είναι αυτά που εισέρχονται ολοένα και περισσότερο στα μυστικά του Viper, πετώντας το μαχητικό σε κάθε είδους αποστολή και μεταφέροντας όλες τις πληροφορίες που αφορούν την τακτική στο επιχειρησιακό Αρχηγείο της Λάρισας. Στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία όμως έχει ξεκινήσει καιρό τώρα ένας «ακήρυκτος» πόλεμος, διότι το χρονοδιάγραμμα παρουσιάζει σημάδια που σίγουρα προβληματίζουν τους εργαζόμενους του προγράμματος Viper, τη νέα διοίκηση της εταιρείας, πολύ δε περισσότερο το αεροπορικό επιτελείο που είναι ο τελικός χρήστης των μαχητικών που αναβαθμίζονται στην Τανάγρα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες θα έπρεπε να είχαν αποδοθεί στην 340 Μοίρα «Αλεπού» 4 έως 6 αεροσκάφη το διάστημα αυτό, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε συμφωνηθεί μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin, της ΕΑΒ και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μέσω υπολογιστικού προγράμματος εξάγεται το συμπέρασμα που κανείς δεν το θεωρεί ενθαρρυντικό. Το 2027, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς λένε αρμόδιες πηγές, «μπορεί να θεωρούνταν χρονιά ορόσημο, μια και θα ολοκληρωνόταν το πρόγραμμα των 82 πλέον F-16 Viper, όμως για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να γίνει ένα μικρό θαύμα καθώς το πρόγραμμα θα πάρει κι άλλο χρόνο».

Τα παραπάνω δεδομένα κινητοποιούν το αεροπορικό επιτελείο, το οποίο όπως είναι εύλογο ζητά εξηγήσεις για ό,τι συμβαίνει στο υπόστεγο της Αεροπορικής Βιομηχανίας, εκεί δηλαδή που γράφεται η αλλαγή σελίδας στην κύρια ραχοκοκαλιά του εναέριου στόλου των μαχητικών αεροσκαφών. Μάλιστα ασφαλείς πληροφορίες λένε ότι τις επόμενες ημέρες η ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας θα μεταβεί στην Τανάγρα ώστε να παρουσιαστούν όλα τα στοιχεία καθώς επίσης και το σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος, πριν αυτό «ξεφύγει» ακόμη περισσότερο.

Η αιμορραγία των παραιτήσεων και οι προσλήψεις σταγονόμετρου

Το θέμα των παραιτήσεων από το πρόγραμμα εξειδικευμένου προσωπικού των Viper είναι βασικό σημείο της «αιμορραγίας» που καταγράφεται. Μπορεί η αναβάθμιση των F-16 να είναι ένα πρόγραμμα εθνικής σημασίας, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν παραιτήσεις εργαζομένων μόλις βρουν εργασία με πολύ ανώτερες απολαβές. «Είτε στην Ελλάδα με περίπου 2000 ευρώ, είτε στο εξωτερικό με minimum 3000 ευρώ και παροχή οικίας κ.α., οι εργαζόμενοι κοιτάζουν τα εισοδηματικά κριτήρια κι ένα πιο προσοδοφόρο γι’ αυτούς αύριο», επισημαίνουν άνθρωποι που γνωρίζουν πολύ καλά τι ακριβώς συμβαίνει στην ΕΑΒ.

Το περασμένο καλοκαίρι που οι υπεύθυνοι της εταιρείας για το ελληνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper παρατήρησαν ότι παρουσίασε τα πρώτα σοβαρά σημάδια «εξοστρακισμού» από το χρονοδιάγραμμα, ζήτησαν χείρα βοηθείας από το εξωτερικό. Στην Τανάγρα είχε φτάσει εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας από το μητρικό εργοστάσιο του Τέξας, ακόμη κι από την Ταιβάν. Τότε ολοκληρώθηκαν οι αποδόσεις αεροσκαφών στην 340 Μοίρα «Αστέρι» και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησαν στην 343 Μοίρα «Αλεπού». Για την παρούσα κρίσιμη όπως έχει χαρακτηριστεί συγκυρία, τόσο η ΕΑΒ, όσο και η κατασκευάστρια εταιρεία φέρονται να δηλώνουν την προθυμία περαιτέρω προσλήψεων ώστε να ξεκινήσει να κλείνει η ψαλίδα στο πρόγραμμα των Viper.

Στήνουν γραμμή παραγωγής 24ωρου για τα Viper οι Τούρκοι

Το πρόγραμμα των F-16 Viper είναι εθνικής σημασίας. Και ότι αεροσκάφος μένει εκτός αναβάθμισης, επί του παρόντος, είναι η αιχμή του δόρατος της ελληνικής αεράμυνας. Οπότε οι σκέψεις- κινήσεις περί πώλησης μέρους του υπόλοιπου στόλου για το αεροπορικό επιτελείο θεωρείται κάτι το απαγορευτικό. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν την στιγμή που η γείτονα προετοιμάζει την αμυντική της βιομηχανία για την εισαγωγή στο πρόγραμμα Viper. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον τουρκικό Τύπο, οι γείτονές μας με την τεχνογνωσία που έχουν ήδη αναπτύξει σκοπεύουν να χωρίσουν τους εργαζόμενους τουλάχιστον σε 3 βάρδιες ημερησίως ώστε τα τουρκικά F-16 ν’ αναβαθμιστούν με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό και ν’ αποδοθούν στην TuAF.

Οι γείτονές μας εν έτει 2024 και με το πρόγραμμα να εκκινεί είτε στα τέλη της χρονιάς, είτε στην αυγή της νέας, τοποθετούν το πρόγραμμα αναβάθμισης των 80 αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο Viper, ως το τέλος της δεκαετίας. Τα προβλήματα στον τουρκικό στόλο των F-16 είναι πολλά και συσσωρευμένα καιρό, αλλά το εξειδικευμένο προσωπικό της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας θεωρείται το «κλειδί» για την επερχόμενη αναγέννηση από τις στάχτες για τα μαχητικά που καθημερινά παραβίαζαν το FIR Αθηνών και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο της Ελλάδας.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top