Το άρθρο είναι του Fatih Yurtsever, πρώην αξιωματικού του Τουρκικού Ναυτικού, που χρησιμοποιεί ψευδώνυμο για λόγους ασφαλείας, για το Turkish Minute, ενώ η μετάφραση και σχόλια είναι του CosmoStatus.
To TCG Anadolu LHD (πλατφόρμα προσνήωσης ελικοπτέρων) θα είναι το πρώτο αμφίβιο επιθετικό πλοίο, το πιο ικανό και ισχυρό πλοίο του Τουρκικού ναυτικού. Σύμφωνα με τον Ismail Demir, Πρόεδρο της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας, η παράδοσή του στο Τουρκικό ναυτικό είναι προγραμματισμένη να γίνει εντός του 2022.
Πρόκειται για την ναυαρχίδα του στόλου, που βάζει την Τουρκία στο κλαμπ των χωρών που μπορούν να κάνουν προβολή ισχύος, για στρατιωτικούς και πολιτικούς σκοπούς, για λόγους εθνικούς και στα πλαίσια του ΝΑΤΟ.
Το πλοίο ναυπηγείται στην Τουρκία σε συνεργασία με την Ισπανική Navantia. Η εργασίες ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2016. Η Τουρκική σημαία υψώθηκε τον Μάρτιο του 2022. Η διαδικασία δοκιμών και παραλαβής από το Τουρκικό ναυτικό είναι σε εξέλιξη.
Το πλοίο βασίζεται στο Ισπανικό σχέδιο Atlas LHD 26.000 που χρησιμοποιεί η Ισπανία (Juan Carlos-I class) και η Αυστραλία (Canberra-class). Έχει μήκος 231 μέτρα, πλάτος 32 μέτρα και εκτόπισμα 27.436 τόνους. Με πλήρες φορτίο θα μπορεί να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 20,5 κόμβων. Το εύρος της επιχειρησιακής του δυνατότητας είναι 9.000 ναυτικά μίλια. Μπορεί να παραμείνει εν πλω για 30 ημέρες. Μπορεί να μεταφέρει ένα τάγμα πεζοναυτών με τον εξοπλισμό του και συνολικά 94 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 13 αρμάτων μάχης Altay (σ.σ. Τουρκικής κατασκευής άρματα μάχης) και 27 FNSS Zaha επιθετικά αμφίβια οχήματα (σ.σ. Τουρκικής κατασκευής).
Το Τουρκικό ναυτικό σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το TCG Anadolu όχι μόνο ως αμφίβιο επιθετικό πλοίο, αλλά και ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το πλοίο έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει ελικόπτερα και αεροσκάφη κάθετης απονήωσης / προσνήωσης (STOVL) όπως το F-35B ή το AV-8B Harrier. Η Τουρκία σκόπευε να αποκτήσει 20 F-35B από τα οποία τα 6 θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο TCG Anadolu. (σ.σ. Το Ισπανικό Juan Carlos χρησιμοποιεί 8 Harrier).
Το 2017 η Τουρκία ενδιαφέρθηκε να αγοράσει από τις ΗΠΑ αεροσκάφη AV-8B Harrier, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν ως το ενδιάμεσο αεροσκάφος μέχρι την έλευση των F-35B. Τελικά, η Τουρκία αποβλήθηκε από το πρόγραμμα των F-35 λόγω της αγοράς των Ρωσικών S-400 και το TCG Anadolu ξέμεινε από αεροσκάφη.
Τον Μάρτιο του 2021 ανακοινώθηκε ότι το πλοίο θα μετατραπεί ώστε να μεταφέρει μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV). Η εταιρεία Baykar, κατασκευάστρια των Bayraktar μελετάει και αναπτύσσει το TB3 UAV για να χρησιμοποιηθεί από το Anadolu. Πρόκειται για παγκόσμια πατέντα (σ.σ. λύση ανάγκης) καθώς δεν υπάρχει προηγούμενο και οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να πουλήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στην Τουρκία αεροσκάφη κάθετης απονήωσης / προσνήωσης.
Οι Τούρκοι αναπτύσσουν και το μη επανδρωμένο μαχητικό Kizilelma, ενώ έχουν ολοκληρώσει το Hürjet Light Attack Aircraft, που ίσως με κάποιες τροποποιήσεις να μπορεί να επιχειρήσει από το πλοίο.
Η απώλεια των F-35B έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική έλλειψη αεροπορικής ισχύος για το Anadolu. Χωρίς αυτά, το πλοίο δεν μπορεί να αποκαλείται ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει καμία δοκιμή κάθετης απονήωσης / προσνήωσης από το πλοίο κάποιου μη επανδρωμένου αεροσκάφους τύπου TB-3 ή Kizilelma. Όμως, εάν η Τουρκία καταφέρει να αναπτύξει UCAV και UAV στο Anadolu, θα διαθέτει προβολή ισχύος με μειωμένη αεροπορική ισχύ.
Το πλοίο θα αναπτυχθεί στον Εύξεινο Πόντο, την ανατολική Μεσόγειο, τον Περσικό κόλπο, την Ερυθρά θάλασσα, το Κέρας της Αφρικής και τον Ινδικό ωκεανό για την διπλωματία των κανονιοφόρων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να μετατραπεί η στρατιωτική ισχύς σε πολιτική, μέσω διπλωματικών δραστηριοτήτων. Τα πλοία LHD συμβάλλουν στις αποτρεπτικές ικανότητες και την ήπια δύναμη της χώρας που τα κατέχει, χρησιμοποιώντας τα σε επιχειρήσεις ανθρωπιστικής βοήθειας και εκκένωσης, αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο.
Αυτός είναι ο σκοπός των Τούρκων: με τον στολίσκο του Anadolu, που θα περιλαμβάνει 1-2 Τουρκικής κατασκευής φρεγάτες (type Istanbul όπως τις λένε οι Τούρκοι) και / ή 2-3 Τουρκικής κατασκευής κορβέτες (type Ada) και 1-2 Γερμανικής κατασκευής υποβρύχια (type-214), να προβάλλουν την ισχύ των όπλων τους και να επιβάλλουν την πολιτική τους. Τα Τουρκικά πλοία (φρεγάτες και κορβέτες) ανήκουν στο πρόγραμμα MILGEM, ανάπτυξης εθνικών πλοίων. Το TCG Anadolu είναι το πρώτο LHD που υλοποιεί η Τουρκία. Το δεύτερο θα είναι το Trakya.
Με το πλοίο Anadolu, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άμεση ανάπτυξη και στρατηγείο, το Τουρκικό ναυτικό θα ανήκει στις λίγες χώρες του ΝΑΤΟ που μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν συνδυαστικές επιχειρήσεις πλήρους φάσματος.
Τον Ιούλιο του 2018, η Τουρκία ανακοίνωσε στο ΝΑΤΟ την δημιουργία της Τουρκικής Ναυτικής Δύναμης (TURMARFOR) για επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ, που περιλαμβάνει το TCG Anadolu ως πλοίο διοίκησης. Με την δημιουργία της TURMARFOR το Τουρκικό ναυτικό θα μπορεί να αναλάβει πιο σημαντικές αποστολές και καθήκοντα στο ΝΑΤΟ.
Η Τουρκική TURMARFOR, όπως η UKMARFOR του Ηνωμένου Βασιλείου, η FRMARFOR της Γαλλίας, η SPMARFOR της Ισπανίας, η ITMARFOR της Ιταλίας, η NLMARFOR της Ολλανδίας και η STRIKFORNATO των ΗΠΑ, θα έχει αρχηγείο Δύναμης Αντίδρασης ΝΑΤΟ (NRF), αφού αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί από την MARCOM του ΝΑΤΟ.
Η εισαγωγή στον Τουρκικό στόλο του TCG Anadolu θα αποτελεί σημείο καμπής στην Ιστορία του Τουρκικού ναυτικού. Ως ναυαρχίδα της TURMARFOR, το πλοίο θα ισχυροποιήσει την θέση της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, ενώ θα αυξήσει την αποτρεπτική ισχύ, μέσω της συμβολής της στην ήπια και σκληρή δύναμη της Τουρκίας σε ένα γεωπολιτικό τοπίο που έχει αλλάξει ριζικά με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, καταλήγει το άρθρο.
Αυτά πιστεύουν οι Τούρκοι για το νέο του καμάρι, το ελικοπτεροφόρο, ελαφρύ αεροπλανοφόρο, επιθετικό πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων, που θα χρησιμοποιηθεί με την κάλυψη του ΝΑΤΟ για αποστολές προβολής σημαίας, για πολιτική των κανονιοφόρων, για επιβολή των Τουρκικών επιδιώξεων σε χώρες που δεν θα διαθέτουν τις κατάλληλες και ισχυρές ένοπλες δυνάμεις για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία την Τουρκική επιθετικότητα.
Η εθνική αφύπνιση, πρέπει να συνεχιστεί. Δεν αρκούν οι αγορές πλοίων, αεροπλάνων, αρμάτων και λοιπών όπλων από το εξωτερικό. Απαιτείται η τόνωση της εγχώριας Αμυντικής (πολεμικής) βιομηχανίας. Πυρομαχικά, πλοία, οχήματα, UAV, UCAV και γενικώς όπλα made in Greece, θα πρέπει να είναι ο στόχος για το 2030. Είναι εφικτός; Απόλυτα. Μια βόλτα από τις Ελληνικές Αμυντικές Βιομηχανίες θα πείσει και τον πιο δύσπιστο / αφελή. Χρειάζεται εμπιστοσύνη και χρηματοδότηση για να μπορέσει η Ελληνική παραγωγή να αποφέρει επιτεύγματα κατά πολύ ανώτερα των ξένων.
Δημοσίευση σχολίου