Την στιγμή που το προσύμφωνο πήρε τις υπογραφές των ομάδων εργασίας Ελλάδας και Γαλλίας για τις φρεγάτες τύπου Belh@rra, οι πληροφορίες λένε ότι εντείνονται οι διαπραγματεύσεις και για μείζον ζήτημα- όπως χαρακτηρίζεται από ανώτατες πηγές του Πολεμικού Ναυτικού- των κορβετών.
Είναι γνωστό άλλωστε εδώ και καιρό πως τόσο στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού που είναι επιφορτισμένο να σχεδιάζει το μέλλον του ΠΝ, όσο και στον στόλο που είναι ο επιχειρησιακός φορέας του όπλου, θέλουν να επενδύσουν σχεδόν αποκλειστικά σε νέα καράβια με τα οποία το ναυτικό θα πορευτεί για τα επόμενα 30-40 χρόνια.
Αυτό άλλωστε έχει δείξει και η ιστορία, ότι δηλαδή το Πολεμικό Ναυτικό δεν βάζει νέα πλοία στον στόλο κάθε 10-20 χρόνια κι ό,τι του παρέχει η πολιτεία, φροντίζει να το διατηρεί επιχειρησιακό για πολλές δεκαετίες.
Άλλωστε ήδη στο ναυτικό Επιτελείο γνωρίζουν ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι αρκετά δύσκολα και ταυτόχρονα γεμάτα εξελίξεις με τις υπέργηρες φρεγάτες τύπου S, αλλά και τις τέσσερις νεότερες ΜΕΚΟ να καλούνται να σηκώσουν το βάρος, έως τη νέα εποχή!
Οι «μνηστήρες» για τον Ελληνικό στόλο εμφανίζονται να μην θέλουν να αποδεχτούν απόλυτα την αλήθεια που βιώνουν – ότι δηλαδή έχουν χάσει κι όχι στο νήμα – και να επιμένουν να παραμένουν στα Ελληνικά νερά θέλοντας να πιέσουν ακόμη περισσότερο μήπως κερδίσουν κάτι από τον Ελληνικό στόλο.
Οι μνηστήρες θα συνεχίζουν να πιέζουν στα πεδίο που τους απασχολούν – που είναι οι κορβέτες αλλά και ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων Γερμανικών φρεγατών του Ελληνικού στόλου.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο στο ναυτικό Επιτελείο εξηγούν πως ότι και να έρθει, περισσότερο θα είναι πρόβλημα, παρά κάποια ουσιαστική λύση που θα έπαιρνε βάρος από τις S & MEKO.
Το βέβαιο είναι πως θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις επόμενες ημέρες η συζήτηση στην βουλή για το θέμα της απόκτησης των τριών πρώτων Γαλλικών φρεγατών, ενώ τον Ιανουάριο ο υπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού, θα παραβρεθεί στην κοπή ελάσματος της Belh@ra, στα ναυπηγεία της Λοριάν στη νοτιοδυτική Γαλλία.
Πάντως τ’ αντανακλαστικά που επέδειξε το υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας με το θέμα που ανέκυψε με την αποστολή της Αμερικανικής LOR, αντικατοπτρίζονται και στις συζητήσεις που κάνει η ομάδα εργασίας η οποία έχει “στρατοπεδεύσει” στην Αθήνα και συζητά με το Πολεμικό Ναυτικό και στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών και Επενδύσεων.
Κάθε πρόταση οποιασδήποτε άλλης ανταγωνιστικής ομάδας που αφορά τις κορβέτες, βρίσκει άμεση Γαλλική απάντηση.
Το ίδιο συμβαίνει και στο θέμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, για τις οποίες όμως το ναυτικό Επιτελείο ξεκαθαρίζει ότι έπονται της διαδικασίας των κορβετών.
Μάλιστα οι Επιτελείς επισημαίνουν πως οφείλουν να αφήσουν παρακαταθήκη τα νέα καράβια ώστε στο μέλλον οι επόμενες ηγεσίες να μπορούν πολύ πιο άνετα να ξεκινήσουν τις διαδικασίες αντικατάστασης των υφιστάμενων φρεγατών, πολλές από τις οποίες μέχρι να δέσουν μια για πάντα, θα φτάσουν σε εν πλω υπηρεσίες τα 45 και πλέον έτη.
Αλλά ανάμεσα στις παρακαταθήκες είναι κι αυτή της αμυντικής βιομηχανίας για την οποία γίνονται πολλές προσπάθειες καθώς έως στιγμής τουλάχιστον οι Γάλλοι δείχνουν το γνωστό τους πρόσωπο- σα να μην θέλουν πολλούς στις δικές τους δουλειές.
Από την Ελληνική πλευρά εξηγούν με επιχειρήματα ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό και γι’ αυτό ο συγκεκριμένος τομέας θα παραμείνει ανοιχτός για όλα τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Ελληνική συμμετοχή.
Δημοσίευση σχολίου