Το στρατιωτικό Επιτελείο της Τουρκίας ζει τον απόλυτο εφιάλτη, βλέποντας το τι έρχεται στο άμεσο μέλλον στον ουρανό του Αιγαίου, εκεί που επιχειρεί καθημερινά να αμφισβητήσει την εθνική μας κυριαρχία και την αεροπορική μας υπεροχή.
Πλέον έχει χάσει κάθε ελπίδα για το πλεονέκτημα των F-35. Και ταυτόχρονα οι διαθεσιμότητες ιπταμένων και αεροσκαφών σημειώνουν-σύμφωνα με ανώτατες πηγές- όλο και πιο χαμηλά ποσοστά.
Οι αναφορές και μόνο στον τουρκικό Τύπο για τη μεγάλη ανατροπή -ενώ ακόμη τα Rafale και τα F-16 Viper δεν έχουν πετάξει στον ουρανό του Αιγαίου- αναδεικνύουν την απόγνωση της ηγεσίας των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Όπως εξηγούν πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, για έναν Τούρκο ιπτάμενο θα ήταν αυτοκτονική τάση να εμπλακεί με αυτό τον συνδυασμό μαχητικών αεροσκαφών Rafale και F-16 V. Και επειδή τα χρόνια τρέχουν γρήγορα, αυτή είναι μια επένδυση αμυντικής θωράκισης της Ελλάδας αλλά ταυτοχρόνως και μια ουσιώδης απειλή για την Τουρκία.
Ετοιμάζεται για τις ΗΠΑ το πρώτο F-16 V…
Το «θανάσιμο» περιβάλλον για την τουρκική αεροπορία υφίσταται ήδη από την αντιαεροπορική ομπρέλα που διαθέτει το ελληνικό οπλοστάσιο. Ωστόσο, η προσθήκη στο αεροπορικό μας οπλοστάσιο των Rafale σε συνδυασμό πάντοτε με το F-16 V, που θ’ αποτελεί τον βασικό κορμό της ΠΑ, αυξάνει κατακόρυφα της αεροπορική υπεροχή.
Τις δυνατότητες των 84 μαχητικών F-16 που θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο VIPER τις έχουμε αναλύσει πολλές φορές στην ιστοσελίδα μας. Το πρώτο F-16 M βρίσκεται εδώ και καιρό στην ΕΑΒ και υπό την καθοδήγηση της κατασκευάστριας εταιρίας έχει ξεκινήσει η μεγάλη αλλαγή.
Σύμφωνα με Επιτελείς το πρόγραμμα διατηρείται εντός του χρονοδιαγράμματος και το πρώτο διάστημα του νέου έτους το πρότυπο Ελληνικό VIPER θ’ απογειωθεί από την Τανάγρα με προορισμό τις ΗΠΑ, όπου εκεί θα περάσει μια σειρά δοκιμών για να επιστρέψει περίπου έναν χρόνο μετά, το 2022.
Κατά συνέπεια το 2023 θα πρέπει η ΕΑΒ να ξεκινήσει την γραμμή παραγωγής των VIPER και ν’ αποδώσει την πρώτη 12άδα εντός του έτους. Την ίδια στιγμή, όμως, θα έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, και η παραλαβή και των Rafale, με τα Γαλλικά μαχητικά να είναι ήδη έναν χρόνο στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας και τους ιπταμένους να μαθαίνουν τα μυστικά του νέου Δελταπτέρυγου.
Η Γαλλική προσθήκη που αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο
Από την άλλη πλευρά εκτός των διαδικασιών για την παραλαβή των Rafale ήδη γίνονται παράλληλες συζητήσεις για τα όπλα του θα φέρουν…
Meteor και Mica δίνουν τη δυνατότητα εμπλοκής του αντιπάλου εντελώς απροειδοποίητα, διότι το Rafale λειτουργεί παθητικά: μπορεί να κλείσει ο χειριστής το ραντάρ και να δέχεται πληροφορίες από το Link 16. Το AESA -ακόμη και των 12 μεταχειρισμένων- διαθέτει παθητικό ραντάρ το οποίο δεν εκπέμπει μεν αλλά συλλέγει ηλεκτρονικές εκπομπές, οπότε όπως σημειώνουν ιπτάμενοι, είναι ένα «σιωπηλό» ραντάρ και για να εντοπιστεί από τον αντίπαλο και για να παρεμβάλει ένα τουρκικό μαχητικό.
Επιπλέον, το Rafale δύναται να πλησιάσει τον στόχο του και με το ηλεκτροπτικό σύστημα που διαθέτει (FSO). Το υπέρυθρο μάτι δίνει τη δυνατότητα να κλείσει ο ιπτάμενος το ραντάρ, άρα δεν εκπέμπει τίποτα το μαχητικό και εντοπίζει θερμικά ίχνη που τα τοποθετεί στο σύστημα ελέγχου αποστολής του αεροσκάφους και τα παρουσιάζει ως στίγματα στο ραντάρ.
Μάλιστα, οι ίδιες πηγές εξηγούν πως όταν για παράδειγμα μια τετράδα μαχητικών Rafale είναι «φορτωμένη» με δυο πυραύλους Scalp το καθένα, σημαίνει πως εξαπολύεται ένα μπαράζ επίθεσης σε στόχους στρατηγικού χαρακτήρα, όπως είναι τα κέντρα Διοίκησης και ελέγχου, επίγεια ραντάρ, αεροδρόμια.
Οπότε, ένας καταιγισμός βλημάτων αποτελεί το απόλυτο εφιαλτικό σενάριο για τον οποιονδήποτε αντίπαλο. Να προστεθεί ότι τα Rafale δεν είναι δυνατό να εντοπιστούν εύκολα, πόσο μάλλον να καταρριφθούν.
F-16 V- Rafale VS S-400
Αλλά και με το σύστημα S-400, στην περίπτωση που τελικά η Τουρκία αποφασίσει να τους ενεργοποιήσει, το Γαλλικό αεροσκάφος έχει τη δική του αμυντική φαρέτρα που είναι το σύστημα αυτοπροστασίας.
Εντοπίζει το ίδιο απειλές που εκπέμπουν (ραντάρ αεράμυνας, αντιαεροπορικά) και κάνει γεωδυτικό προσδιορισμό, δηλαδή εξάγει συντεταγμένες βολής και στοχοποιεί με δικά του όπλα την «απειλή». Στην περίπτωση των S-400, αυτοί μπορούν να στοχοποιηθούν τόσο από το ίδιο το Rafale, όσο κι από τρίτους «αισθητήρες»…
F-16 V – Rafale και AESA για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία σημαίνει ότι το ραντάρ λειτουργεί ταυτόχρονα για στόχους αέρος- αέρος και αέρος- εδάφους, αλλά και επιφανείας σημείωναν Επιτελείς, με ότι αυτό σημαίνει για τους πολλαπλούς ρόλους που μπορούν να πάρουν κατά τη διάρκεια της αποστολής τους.
Και για τους δυο τύπους των μαχητικών του άμεσου μέλλοντος για την Πολεμική Αεροπορία Επιτελείς λένε ότι διαθέτουν ανεξάντλητες δυνατότητες που θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να τις εκμεταλλευτούν στο έπακρο οι ιπτάμενοι.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου