Στο πρόγραμμα του F-35 της Lockheed Martin φέρεται να επιτέθηκε το νέο «αφεντικό» του Πενταγώνου στις ΗΠΑ, βάζοντας σε σκέψεις λόγω της πολυετούς θητείας του στη μεγάλη ανταγωνίστρια της LM, την εταιρία Boeing! Δεν ξεχνάει την εταιρία από την οποία «έφαγε ψωμί» επί πολλά έτη φθάνοντας στα ανώτατα κλιμάκιά της, ο νέος υπουργός Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών, Πάτρικ Σάναχαν, καθώς φέρεται να επιτέθηκε στο πρόγραμμα του μαχητικού F-35 Lightning II της Lockheed Martin, μόνο που η στάση του εκ των πραγμάτων προκαλεί αντιδράσεις στο εσωτερικό των ΗΠΑ, δεδομένης της «ειδικής σχέσης» που διατηρούσε με την Boeing, ανταγωνιστή της κατασκευάστριας του μαχητικού πέμπτης γενιάς.
Κατά τη διάρκεια συναντήσεων με αξιωματούχους στο Πεντάγωνο, ο Σάναχαν φέρεται να χρησιμοποίησε εξαιρετικά «γλαφυρές» εκφράσεις για να περιγράψει την κατά την άποψή του κατάσταση του προγράμματος, σύμφωνα με όσα αναφέρει το περιοδικό Politico.
Ο Σάναχαν που φέρεται να εξαπέλυε επιθέσεις με κάθε ευκαιρία εναντίον του αγαπημένου του στόχου, του F-35 Lightning II και της κατασκευάστριας Lockheed Martin, αντιμετωπίζει από τους επικριτές του την κατηγορία της «προκατάληψης» εναντίον του προγράμματος, εξαιτίας των 31 ετών που δούλεψε στην Boeing, προτού αναλάβει υπηρεσία στο Πεντάγωνο με την κυβέρνηση Τραμπ, στα μέσα του 2017.
Ο ίδιος ο Αμερικανός πρόεδρος είχε κατηγορηθεί ότι διατηρούσε ειδικές σχέσεις με τη συγκεκριμένη εταιρία, έχοντας προσωπικές σχέσεις με την επικεφαλής της και μια από τις πρώτες ρητορικές του… εξάρσεις, όταν ανέλαβε την εξουσία, ήταν ακριβώς το πρόγραμμα του συγκεκριμένου μαχητικού!
Η επιχειρηματολογία του Πάτρικ Σάναχαν είναι λίγο πολύ… στερεοτυπική, λέγοντας ότι το πρόγραμμα είναι «πανάκριβο» και ότι μακροπρόθεσμα δεν μπορεί να το αντέξει ο αμυντικός προϋπολογισμός των ΗΠΑ, χωρίς να πληγούν άλλες προτεραιότητες και απαιτήσεις.
Ωστόσο, αναλαμβάνοντας υπηρεσία στο Πεντάγωνο, ο Πάτρικ Σάναχαν υπέγραψε τον κώδικα δεοντολογίας που απαιτεί ακεραιότητα και αποστασιοποίηση από τα συμφέροντα οποιασδήποτε εταιρίας με την οποία μπορεί να είχε σχέση ένας οποιοσδήποτε, πολλώ δε μάλλον ανώτατος, αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας.
Όταν φέρεται να έχει χρησιμοποιήσει την έκφραση, ότι το F-35 «f—ed up» και η Lockheed Martin «δεν ξέρει πως να ‘τρέξει’ ένα πρόγραμμα», προφανώς είναι εύλογο η απόπειρα ανάλυσης των κινήτρων μιας τόσο ακραίας τοποθέτησης, να εστιάζουν στην καταστρεπτική ήττα της Boeing από την Lockheed Martin τον Οκτώβριο του 2001.
Τότε ανακοινώθηκε η επιλογή του σχεδίου του F-35 της LM έναντι αυτού της Boeing που είχε «κωδικοποιηθεί» ως F-36, μια απόφαση που έθετε την Boeing ενώπιον του ενδεχομένου σταδιακής εξαφάνισης από τον ρόλο του προμηθευτή μαχητικών της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF), όταν θα αποσύρονταν τα F-18 και F-15, τα οποία όμως κρατήθηκαν στην επιφάνεια με συνεχείς αναβαθμίσεις των επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων.
Η «σύγκρουση κορυφής» των δυο αμερικανικών κατασκευαστών μαχητικών αεροσκαφών συνεχίζεται αμείωτη και σήμερα, με την Boeing να προωθεί στις ΗΠΑ και στη διεθνή αγορά ένα προηγμένο F-15, με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο από τις δαπάνες για την ανανέωση του στόλου των μαχητικών της USAF, ενώ πράττει το ίδιο με τα F/A-18 Super Hornet για τις ανάγκες του Ναυτικού (USN / US Navy) και των Πεζοναυτών (USMC / US Marine Corps).
Αυτή η σύγκρουση όμως, η οποία είναι θεμιτή σε βιομηχανικό επίπεδο, ενώ θα μπορούσε να υποστηριχτεί ότι συμπιέζει τις τιμές καθοδικά, προκαλεί μεγάλους «πονοκεφάλους», όταν ο επικεφαλής του Πενταγώνου ταυτίζεται τόσο εξόφθαλμα με τον πρώην εργοδότη του.
Αυτό μπορεί να αποτελεί «διατεταγμένη υπηρεσία», μπορεί και να είναι το αποτέλεσμα γνήσιας πεποίθησης. Το αποτέλεσμα όμως είναι ίδιο, οπότε το ενδεχόμενο να μην μακροημερεύσει στη θέση του υπουργού Άμυνας ο Πάτρικ Σάναχαν, μοιάζει να είναι ισχυρό.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου