GuidePedia

0

Κανονικά και χωρίς οποιεσδήποτε παρενοχλήσεις διεξάγονται οι εργασίες εγκατάστασης και σταθεροποίησης της πλατφόρμας που θα διεξάγει εντός των επομένων ημερών, την ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο «11» της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), μετά την άφιξη στη 1.30 τα ξημερώματα του πλοίου-γεωτρύπανου West-Capella.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με την άφιξη του West-Capella στον στόχο Onesiphoros West 1, άρχισαν αμέσως οι προσπάθειες εγκατάστασης και σταθεροποίησης της πλατφόρμας, ενώ από τις 8 το πρωί της Τετάρτης άρχισαν οι πτήσεις ελικοπτέρων από ιδιωτική εταιρεία που μεταφέρει προσωπικό από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας.

Εξάλλου, το μεσημέρι άρχισαν οι πτήσεις και εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας για εξοικείωση των πιλότων και των χειριστών, ώστε να είναι σε ετοιμότητα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως για μεταφορά ασθενών, ρύπανση, τρομοκρατική ενέργεια ή άλλες περιπτώσεις που χειρίζεται το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) στη Λάρνακα. Το Κέντρο θα βρίσκεται σε καθημερινή επικοινωνία και συνεργασία με το West-Capella και υπάρχει ετοιμότητα για υποστήριξη.

Το ΚΣΕΔ με NAVTEX και NOTAM που εξέδωσε έχει δεσμεύσει ως απαγορευμένη περιοχή 500 μέτρα, 5 ναυτικά μίλια και 3000 πόδια ύψος γύρω από το σημείο στο οποίο βρίσκεται το πλοίο γεωτρύπανο, στην οποία απαγορεύεται η είσοδος σε οποιαδήποτε πλωτά και εναέρια μέσα τα οποία δεν είναι εξουσιοδοτημένα από την Κυπριακή Δημοκρατία. Σε περίπτωση παραβίασης αυτή της απαγορευμένης «κόκκινης» ζώνης από μη εξουσιοδοτημένο μέσο, υπάρχει πλοίο υποστήριξης που μπαίνει στην πορεία του για να το εκτρέψει.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέχρι στιγμής σε απόσταση 25 ναυτικών μιλίων γύρω από τη γεώτρηση δεν υπήρχε τίποτα ανησυχητικό.

Οι συνήθεις τουρκικές παρατυπίες δεν επηρεάζουν τη γεώτρηση

Εξάλλου, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι ενέργειες της Τουρκίας με έκδοση παράτυπων navtex και notam είναι μέρος μια συνηθισμένης πρακτικής που επαναλαμβάνεται κάθε εβδομάδα τα τελευταία δύο χρόνια και δεν συνιστούν παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων ή κυριαρχίας της Δημοκρατίας.

Συγκεκριμένα, οι Τούρκοι έχουν εκδώσει παράτυπες navtex και notam για ασκήσεις νοτιοδυτικά της Πάφου που δεν επηρεάζουν ωστόσο τον τόπο της γεώτρησης. Πρόκειται για παράβαση κανόνων εναέριας και θαλάσσιας κυκλοφορίας χαμηλής ισχύος σε διεθνή χωρικά ύδατα, τα οποία ωστόσο βρίσκονται σε περιοχή δικαιοδοσίας και υποχρεώσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Πρόκειται για μια συνηθισμένη πρακτική από την Άγκυρα που καταγγέλλεται από την Κυπριακή Δημοκρατίας στους αρμόδιους οργανισμούς και στους αεροναυτιλλομένους στην περιοχή της ευθύνης της.

Ωστόσο, οι ενέργειες αυτές δεν αποτελούν παραβιάσεις κυριαρχικών δικαιωμάτων ή παραβιάσεις εθνικής κυριαρχίας, ούτε αφορούν τα χωρικά ύδατα της Δημοκρατίας αφού αφορούν ασκήσεις που γίνονται στην επιφάνεια της θάλασσας και όχι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας όπου βρίσκεται η ΑΟΖ. Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει ήδη αντί-navtex και αντι-notam με τις οποίες καταγγέλλει τις παρατυπίες.

Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες παράτυπες οδηγίες από την Τουρκία, δεν συνιστούν δέσμευση της κυπριακής ΑΟΖ, κατά τον τρόπο που είχε γίνει το 2014 με την παρουσία του τουρκικού ερευνητικού σκάφους BARBAROS HAYREDDIN PASA και που είχε οδηγήσει τότε στη διακοπή των συνομιλιών για το Κυπριακό.

Συνήθης πρακτική έχει θεωρηθεί και αναγνώριση που έγινε από τουρκικό πλοίο στο West-Capella, 30 μίλια έξω από το FYR Κύπρου μεταξύ Κρήτης και Κύπρου. Στη συνέχεια το πλοίο αφέθηκε να προχωρήσει κανονικά.

Επίσης, τίποτα το ασυνήθιστο δεν έχει παρατηρηθεί όσον αφορά την παρουσία διεθνών ναυτικών μέσων στη θαλάσσια περιοχή της Κύπρου, των οποίων η παρουσία στην περιοχή σχετίζεται περισσότερο με την κατάσταση στο Λίβανο, στη Συρία και γενικότερη την Εγγύς και Μέση Ανατολή.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου