Παραλίγο "θερμό" εναέριο επεισόδιο, το οποίο λόγω του μεγέθους των εμπλεκομένων σε αυτό (Κίνας και Ινδίας) μπορούν να οδηγήσουν μια ολόκληρη περιοχή του πλανήτη σε ανάφλεξη τελείως διαφορετικής μορφής από αυτό που έχουμε χαρακτηρίζουμε ως "περιφερειακή σύγκρουση" συνέβη μεταξύ της κινεζικής και ινδικής Αεροπορίας.
Πρωταγωνιστές δύο κινεζικά Su--27 και δύο ινδικά Su-30MKI, τα οποία ενεπλάκησαν αρχικά σε αερομαχία BVR (με χρήση ραντάρ, χωρίς οπτική επαφή) και εν συνεχεία ήρθαν σε οπτική επαφή. Η επαφή έγινε στα σύνορα της Ινδίας με το Θιβέτ σε μία περιοχή που κατέλαβαν οι Κινέζοι κατά τον σινοϊνδικό πόλεμο του 1962, το Ταουάνγκ στην επαρχία Αρουναχάλ Πραντές.
Στην επέτειο του πολέμου αυτού που κατέληξε σε ιδική ήττα και σε κατάληψη του Θιβέτ, τα κινεζικά ραντάρ αεράμυνας της πρωτεύουσας του Θιβέτ Λάσα εντόπισαν τα δύο Su-30MKI να πετούν μέσα στην περιοχή οι οι ΚΙνέζοι θεωρούν ότι είναι κινεζική (το Θιβέτ έχει προσαρτηθεί στην Κίνα). Αμέσως σήκωσαν από την αεροπορική βάση του Γκονγκάρ του Θιβέτ, δυο Sukhoi Su-27 για να τα αναχαιτίσουν.
Τα κινεζικά μαχητικά απογειώθηκαν και ενώ κατευθύνονταν προς την περιοχή που πετούσαν τα ινδικά μαχητικά ενημερώθηκαν ότι αυτά προέβαιναν σε ελιγμούς αποφυγής, καθώς προφανώς είχαν ενημερωθεί για την απογείωση των κινεζικών.
Τα αεροσκάφη και των δύο πλευρά αλληλο-εγκλωβίστηκαν με τα Su-30MKI να διατηρούν το πλεονέκτημα λόγω ανώτερων επιδόσεων του δικoύ τους ραντάρ Ν11P ΝΟ11Μ Bars.
Τα πράγματα έγιναν επικίνδυνα όμως όταν τα τέσσερα μαχητικά εισήλθαν σε μία εδαφική πτυχή και ... χάθηκαν από τα ραντάρ, τόσο της ινδικής Αεροπορίας που επιτηρεί την περιοχή όσο και του κινεζικού της Λάσα.
Επειδή και τα ινδικά είχαν ειδοποιηθεί για την έλευση των κινεζικών μαχητικών δηλαδή είχαν στο κέντρο της αεράμυνας γνώριζαν ότι είχαν "επαφή" με τα κινεζικά μαχητικά, η εξαφάνιση επί 12' των τεσσάρων αεροσκαφών από τα ραντάρ, εκλήφθηκε ως κατάρριψή τους (!) των μεν από τους δε, και αυτόματά δόθηκε εντολή απογείωσης έξι ινδικών Su-30MKI και οκτώ κινεζικών Su-27 για να απαντηθεί η πρόκληση.
Τελικά η έξοδος από την εδαφική πτυχή των τεσσάρων αεροσκαφών έδωσε τέλος στην προδιαγραφόμενη σύγκρουση, αφού εμφανίστηκαν πάλι στα ραντάρ.
Γιατί αντίθετα με ότι συμβαίνει π.χ. στο Αιγαίο που πρέπει να ενημερωθεί ο ... πρωθυπουργός για το αν πρέπει να ανοίξει πυρ ένα μαχητικό μας, στην Κίνα είναι αρμοδιότητα του ... τοπικού διοικητή της Πτέρυγας το "Άρξατε πυρ!".
Μεταδίδεται ότι αν αργούσαν 5' λεπτά ακόμα τα μαχητικά να βγούν από το φαράγγι της οροσειράς των Ιμαλαΐων, στο οποίο είχαν εισέλθει, τότε θα είχαν έρθει σε επαφή τα συνολικά 14 σινο-ινδικά μαχητικά με άγνωστα επακόλουθα αφού όλοι όδευαν σε αερομαχία με την βεβαιότητα της κατάρριψης των δικών τους αεροσκαφών.
Το επεισόδιο διήρκεσε 50' (!) και μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα είχαν τεθεί σε ετοιμότητα δύο Πτέρυγες Μάχης από την πλευρά της Κίνας και μία Πτέρυγα της ινδικής Αεροπορίας, συνολικά 120 αεροσκάφη και από τις δύο πλευρές.
Γενικά η κατάσταση στα σινο-ινδικά σύνορα δεν είναι και τόσο ήρεμη τον τελευταίο χρόνο, με τους Ινδούς να ενισχύουν τις χερσαίες και πυραυλικές δυνάμεις τους απέναντι από τις περιοχές που έχουν απωλέσει με μία ειδική μεραρχία ορεινού αγώνα...
πηγή
Δημοσίευση σχολίου