Nέο, μικρό, «κούρεμα» στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αλλά φαίνεται ότι έχουμε ταυτοχρόνως – επιτέλους - θετική κατάληξη του όλου θέματος καθώς στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρέλαβαν την πολυπόθητη επιστολή του γαλλικού τραπεζικού κονσόρτσιουμ, το οποίο χρηματοδοτεί 100% το πρόγραμμα της ναυπήγησης των τριών, πλέον, φρεγατών. Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του υπουργείου το πρόγραμμα θα αφορά τρία σκάφη και όχι 3+1, όπως αρχικά είχε διαρρεύσει. Φυσικά οι Γάλλοι θα παλέψουν μέχρι την τελευταία στιγμή για το «+1» δηλαδή την option, αλλά δεν είναι τόσο ουσιαστικό στην παρούσα φάση. Πάντως έτσι ή αλλιώς υπάρχει μία μείωση του προγράμματος κατά 50% από τα αρχικά έξι σκάφη, που πιθανότα αφήνει ανοικτό κάποιο πρόγραμμα υλοποίησης κορβετών.
Το σημαντικό είναι να ξεκινήσει το πρόγραμμα, το οποίο έτσι ή αλλιώς και με τρία σκάφη δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2020-21 με την πρώτη φρεγάτα να παραδίδεται έξι χρόνια μετά την υπογραφή της τελική σύμβασης. Το κόστος ναυπήγησης θα κυμανθεί μεταξύ 2,1 και 2,7 δις. ευρώ του χρηματοοικονομικού κόστους περιλαμβανομένου, κάπου 2,5% ετησίως.
Μέσα στο 2011 θα έχουμε την διακρατική συμφωνία όπου θα αναφέρεται με σαφήνεια η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να αγοράσει τα τρία σκάφη και θα προσδιορίζεται ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης. Το πρόγραμμα θα διασφαλίσει αρκετές χιλιάδες θέσεις στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες εξελίξεις από γαλλικής πλευράς, αναφορικά με το πρόγραμμα των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης, το οποίο επίσης είχε αναλάβει η γαλλική ναυπηγική βιομηχανία και αφορούσε την προμήθεια των 15 ελικοπτέρων AS-332 Super Puma.
Εδώ λοιπόν οι Γάλλοι ετοιμάζουν ανάλογη κίνηση χρηματοδότησης σε ποσοστό 100% της προμήθειας πιθανότατα με την μία εκ των δύο γαλλικών τραπεζών που θα χρηματοδοτήσουν και το πρόγραμμα των FREMM, την ΒΝP Paribas.
Μετά την αναθεώρηση του αξοπλιστικού προγράμματος τα ελικόπτερα SAR παρέμειναν σε υψηλή προτεραιότητα και βρίσκονται στο νούμερο εννέα (πρώτο από τα κύρια προγράμματα, αλλά με μειωμένη πίστωση και μειωμένο αριθμό ελικοπτέρων: «Προμήθεια του απολύτως αναγκαίου αριθμού ελικοπτέρων Έρευνας και Διασωσης (SAR), εξομοιωτή πτήσης & επίγειου συστήματος εκπαίδευσης (Μελέτη: 270 εκατ. ευρώ) 234,00» γράφει το εξοπλιστικό που εγκρίθηκε χθες από το ΣΑΜ και αυτός ο αριθμός των 270 εκατ. δεν επαρκεί για περισσότερα από οκτώ ελικόπτερα.
Προς αυτό τον αριθμό, με πιθανότητα επέκτασης στα δέκα ελικόπτερα προσανατολίζονται τόσο το ΓΕΑ, όσο και η Eurocopter-EADS. Το πρόγραμμα είναι επείγον και για εθνικούς λόγους: Απλά δεν επαρκούν τα εναέρια μέσα για να υπάρξει κάλυψη του FIR με αποτέλεσμα να «μπαίνουν ιδέες» αντικατάστασης της Ελλάδας στα καθήκοντα αυτά από την Άγκυρα…
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το σημαντικό είναι να ξεκινήσει το πρόγραμμα, το οποίο έτσι ή αλλιώς και με τρία σκάφη δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2020-21 με την πρώτη φρεγάτα να παραδίδεται έξι χρόνια μετά την υπογραφή της τελική σύμβασης. Το κόστος ναυπήγησης θα κυμανθεί μεταξύ 2,1 και 2,7 δις. ευρώ του χρηματοοικονομικού κόστους περιλαμβανομένου, κάπου 2,5% ετησίως.
Μέσα στο 2011 θα έχουμε την διακρατική συμφωνία όπου θα αναφέρεται με σαφήνεια η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να αγοράσει τα τρία σκάφη και θα προσδιορίζεται ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης. Το πρόγραμμα θα διασφαλίσει αρκετές χιλιάδες θέσεις στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλες εξελίξεις από γαλλικής πλευράς, αναφορικά με το πρόγραμμα των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης, το οποίο επίσης είχε αναλάβει η γαλλική ναυπηγική βιομηχανία και αφορούσε την προμήθεια των 15 ελικοπτέρων AS-332 Super Puma.
Εδώ λοιπόν οι Γάλλοι ετοιμάζουν ανάλογη κίνηση χρηματοδότησης σε ποσοστό 100% της προμήθειας πιθανότατα με την μία εκ των δύο γαλλικών τραπεζών που θα χρηματοδοτήσουν και το πρόγραμμα των FREMM, την ΒΝP Paribas.
Μετά την αναθεώρηση του αξοπλιστικού προγράμματος τα ελικόπτερα SAR παρέμειναν σε υψηλή προτεραιότητα και βρίσκονται στο νούμερο εννέα (πρώτο από τα κύρια προγράμματα, αλλά με μειωμένη πίστωση και μειωμένο αριθμό ελικοπτέρων: «Προμήθεια του απολύτως αναγκαίου αριθμού ελικοπτέρων Έρευνας και Διασωσης (SAR), εξομοιωτή πτήσης & επίγειου συστήματος εκπαίδευσης (Μελέτη: 270 εκατ. ευρώ) 234,00» γράφει το εξοπλιστικό που εγκρίθηκε χθες από το ΣΑΜ και αυτός ο αριθμός των 270 εκατ. δεν επαρκεί για περισσότερα από οκτώ ελικόπτερα.
Προς αυτό τον αριθμό, με πιθανότητα επέκτασης στα δέκα ελικόπτερα προσανατολίζονται τόσο το ΓΕΑ, όσο και η Eurocopter-EADS. Το πρόγραμμα είναι επείγον και για εθνικούς λόγους: Απλά δεν επαρκούν τα εναέρια μέσα για να υπάρξει κάλυψη του FIR με αποτέλεσμα να «μπαίνουν ιδέες» αντικατάστασης της Ελλάδας στα καθήκοντα αυτά από την Άγκυρα…
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου