Διαφθορά υπάρχει άραγε σε άλλους… ένστολους; Ή μόνο στην Αστυνομία; Και ποια η μορφή της σε κάθε θύλακα του ένδοξου ελληνικού Δημοσίου, από πρόσωπα που υποτίθεται πως πληρώνονται από τους φόρους μας για να μας προστατεύουν; «Είμαστε αμείλικτοι με τη διαφθορά και την αυθαιρεσία. Αυστηροποιήσαμε το πειθαρχικό δίκαιο των αστυνομικών. Από 143 συλλήψεις για διαφθορά το 2023, το 2024 είχαμε 187, αύξηση 30%. Το 2024 τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 78 αστυνομικοί, αύξηση 60%.»
Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Σε τηλεοπτική του εμφάνιση μάλιστα σήμερα, ανέφερε ότι υπάρχουν 4.500 καταγγελίες διαφθοράς που αφορούν «ένστολους», εννοώντας τον χώρο της Αστυνομίας. Προφανώς δεν είναι όλοι ένοχοι. Όμως, οι αποκαλύψεις του τελευταίου διαστήματος δεν αφήνουν και πολλές αμφιβολίες εάν το πρόβλημα αυτό είναι πραγματικό ή όχι.
Το ζήτημα είναι όμως μάλλον απλό και άπτεται της κοινής λογικής. Παρά ταύτα, ας το θέσουμε υπό τη μορφή ρητορικού ερωτήματος. Υπάρχει άραγε ζήτημα διαφθοράς και άλλων «ενστόλων»; Σε όλα τα επίπεδα και τους βαθμούς; Από τα… ΚΨΜ και τη βάση του στρατεύματος μέχρι τα εξοπλιστικά και τα ανώτατα «πατώματα»; Στην περίπτωση της Αστυνομίας, κάποιοι τα δίνουν και κάποιοι τα παίρνουν. Κάτι έχει γραφτεί για «μαφίες» και «κυκλώματα». Αν σπάσει αυτό το απόστημα και αλλού, ποιοι θα αποδειχθούν «διαφθορείς»;
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Το γνωστό για τις ιδιαίτερες σχέσεις του με το Κατάρ «Middle East Eye» φιλοξένησε ρεπορτάζ στο οποίο ένας Τούρκος αμυντικός αναλυτής, ονόματι Κούμπιλαϊ Γιλντιρίμ, υποστηρίζει ότι η χώρα του συνειδητοποίησε το 2020, κατά την κρίση με την Ελλάδα, ότι έπρεπε να προβεί σε συνολικότερη αναθεώρηση της αντίληψης που επικρατούσε για την επάρκεια της οροφής των 16 φρεγατών -ας τις ονομάσουμε «κύρια πλοία επιφανείας»- για να διασφαλίσουν τη θαλάσσια παρουσία που επιθυμεί. Αναφέρθηκε μάλιστα και στις γερμανικές φρεγάτες MEKO οι οποίες ναυπηγήθηκαν στην Τουρκία από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Σταδιακή οικοδόμηση δυνατοτήτων
Η Τουρκία, αναφέρει ο αναλυτής, με εκκίνηση το πρόγραμμα του «εθνικού πλοίου» (Milgem), τις κορβέτες ανθυποβρυχιακού πολέμου κλάσης «ADA» δηλαδή, κατόρθωσε να σχεδιάσει διάφορους τύπους πλοίων, από περιπολικά ανοικτής θαλάσσης (OPV: Offshore Patrol Vessels), μέχρι φρεγάτες… και πλέον αντιτορπιλικά να προσθέσουμε εμείς, κάνοντας ότι δεν βλέπουμε ελικοπτεροφόρα, UAV…φόρα και αεροπλανοφόρα. Όποιος βέβαια αναζητήσει στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις ναυπηγικές προσπάθειες της γειτονικής χώρας, δεν ξαφνικά ξύπνησαν ένα πρωί και ξεκίνησαν τις ναυπηγήσεις μεγάλων πλοίων. Το πήγαν σταδιακά. Και έχουν πετύχει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Πόσες φορές έχουμε αναφέρει ότι τον αντίπαλό σου πρέπει να τον αντιμετωπίζεις με ιδιαίτερο σεβασμό, ιδιαίτερα εάν το αξίζει;
Η στρατηγική «παράτα το μόλις το πετύχεις»
Πάμε όμως και στην αγαπημένη μας πατρίδα. Κι εμείς φτιάξαμε MEKO εδώ στη χώρα. Στον Σκαραμαγκά. Αντιμετωπίσαμε ουκ ολίγα προβλήματα. Έχοντας συσσωρεύσει εμπειρία όμως, η τελευταία φρεγάτα του τύπου ναυπηγήθηκε και χωρίς υπερβάσεις κόστους και χρονικές. Γενικά. Ακόμα με αυτές πορευόμαστε. Χωρίς να τις έχουμε εκσυγχρονίσει, το αργότερο όταν έκλεισαν τα 20 χρόνια υπηρεσίας. Αντί να αξιοποιήσουν αυτή την εμπειρία και να επιχειρήσουν να επεκτείνουν τη συμφωνία με τους Γερμανούς ώστε -έστω και με χαμηλούς ρυθμούς λόγω κόστους- να ρίχνουμε στο νερό μία κάθε δυο-τρία χρόνια, αποσύροντας παράλληλα της ολλανδικές «S» (Kortenaer). Αντ’ αυτού και παρά τις αντιρρήσεις του Ναυτικού, προτίμησαν έναν μικρό εκσυγχρονισμό των τελευταίων.
Πασαλείμματα
Με αυτά ως δεδομένα χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια άραγε για να γυρίσουμε το κεφάλι και να αναζητήσουμε ομοιότητες εκείνης της εποχής με τη σημερινή; Πασαλείμματα τότε, πασαλείμματα και σήμερα. Παρότι η ηλικία των MEKO που πρόσθεσαν κάμποσα χρόνια εντατικής υπηρεσίας στην πλάτη τους. Και εξακολουθούμε να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας χρησιμοποιώντας τις ολλανδικές φρεγάτες που έχουν πλέον ηλικία κάπου μεταξύ τέταρτης και πέμπτης δεκαετίας επιχειρησιακού βίου. Μιλάμε για μεγάλες επιτυχίες. Βέβαια, όποιος επισκέπτεται τα πλοία αυτά δεν πιστεύει στα μάτια του σε ποια κατάσταση τα διατηρούν τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού. Για τα συστήματα που φέρουν όμως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.
Ελληνικός παραλογισμός
Με απλά λόγια λοιπόν. Οι Τούρκοι συνειδητοποίησαν ότι με 16 κύριες μονάδες επιφανείας δεν γίνεται δουλειά. Εμείς αρχικά διακηρύξαμε μέσω θεσμικών κειμένων για τη Δομή Δυνάμεων ότι χρειαζόμαστε 18 από δαύτες. Πού καταλήξαμε όμως στην πράξη; Με δεδομένη την ηλικία και τη γενική κατάσταση των «S» και τις MEKO να ακολουθούν κατά πόδας στο ίδιο μονοπάτι; Ορθή, ορθότατη η απόφαση για νέες ναυπηγήσεις. Πήραμε τρεις FDI HN (Naval Group), αφήσαμε το δικαίωμα (option) για μια τέταρτη στην ίδια τιμή να εκπνεύσει χρονικά και αναμένουμε τώρα που το αποφασίσαμε να δούμε πόσο θα πάει τοπ «μαλλί». Τέσσερις ας πούμε λοιπόν, συν τέσσερις όταν με το καλό αποφασίσουν το πότε και το πως, έστω και σε αυτά τα «πασαλείμματα» που λέγαμε. Βοήθειά μας λοιπόν με 8 αντί για 18. Τι άλλαξε; Το έχουν κρυφό και μυστικό. Μάλλον «τα φτιάξαμε» με τους εχθρούς. δεν κινδυνεύουμε πλέον. Είναι πλέον φίλοι μας.
Προσεχώς συνέπειες υπέρ-κατανάλωσης σανού
Εκεί καταλήξαμε, συνεκτιμώντας -υποτίθεται- το «πορτοφόλι» και την εκτίμηση της απειλής. Η ίδια προσφυής στρατηγική ακολουθήθηκε και με τα μικρά περιπολικά, μερικών δεκάδων μέτρων (30-40) για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ/ΕΛ.ΑΚΤ). Στο μεταξύ και παρά τα δεδομένα αυτά, η ελληνική κοινωνία βομβαρδίζεται με μηνύματα ότι θα φτιάξουμε μέχρι πλοία τύπου «Constellation». Δεν μπορούμε παρά να λάβουμε ξεκάθαρα αποστάσεις από τους κακεντρεχείς που σχολιάζοντας τα μηνύματα αυτά κάνουν λόγο για «σανό». Δεν μπορεί. Κάτι θα ξέρουν. Σοβαροί άνθρωποι είναι. Δεν μπορεί να κοροϊδεύουν. Η συνέχεια επί της οθόνης. Και αναλόγως της βουλήσεως των αγαπητών φίλων, γειτόνων και συμμάχων μας.
ΔΩΡΕΑΝ MIRAGE 2000-9 ΤΩΝ ΗΑΕ
Γαλλικός διαδικτυακός κόμβος αποκάλυψε ότι 30 μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-9E των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) θα καταλήξουν στο Μαρόκο και μάλιστα, κατά πάσα πιθανότητα με δωρεάν παραχώρηση. Θα παραδοθούν το 2027, αφού ολοκληρωθούν οι παραδόσεις των Rafale F.4 στους Εμιρατινούς από τους Γάλλους της Dassault Aviation. Υπενθυμίζουμε, ότι το DP είχε κατ’ επανάληψη εγείρει ως σενάριο εργασίας, σε συνδυασμό πάντα με πληροφορίες, το ενδεχόμενο ενίσχυσης της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη. Εξαιρετικά προηγμένα και η αξιοποίηση του τύπου (Mirage 2000-5 Mk.2 σε ελληνική υπηρεσία, με πολύ μεγάλο ποσοστό ομοιοτυπίας με των ΗΑΕ) είχε φέρει θεαματικά αποτελέσματα στους ελληνικούς ουρανούς.
Το… πέταγμα χαρταετού στην Ελλάδα
Είχαμε τόσες φορές υποστηρίξει ότι μια σοβαρή Ελλάδα και πάντα στο πλαίσιο του κοινού συμφέροντος δυο «στρατηγικών συμμάχων», μπορούσε να φέρει αποτέλεσμα και αν ενισχύσει το οπλοστάσιο των συγκεκριμένων μαχητικών. Υψηλό αποτέλεσμα, με κλάσμα του κόστους επιχειρησιακής αξιοποίησης αεροσκαφών όπως τα Rafale και τα F-35. Νοικοκυρεμένες δουλειές δηλαδή, με το βλέμμα στο πορτοφόλι. Ας όψονται όμως οι ονειρώξεις κάποιων ολετήρων της ελληνικής άμυνας, που ενδιαφέρονταν πάντα μόνο για το ιδιοτελές πολιτικό όφελος, βασισμένο σε επικοινωνιακά φληναφήματα.
Έγκλημα στη εθνική άμυνα
Δεν θέλουμε να εκνευριστούμε επαναλαμβάνοντας το πόσα αεροσκάφη έχουν πει ότι θα έχουμε στο μέλλον (παρότι F-16 Block 30 & 50, δηλαδή 70 μαχητικά οδεύουν ολοταχώς για τα σκουπίδια σε ένα από τα μεγαλύτερα μεταπολιτευτικά εγκλήματα κατά της εθνικής άμυνας). Χωρίς καν να βάλουμε κάτω την κατάσταση με Mirage 2000-5, τα οποία ξέχασαν και χρήματα που θα είχαν αποκαταστήσει τον στόλο όδευσαν «αλλού», που όταν έρθει η ώρα να ανοίξει το θέμα με σωστό τρόπο και όχι με τις γελοιότητες που συνήθως επικρατούν στη χώρα, η οργή θα είναι ανεξέλεγκτη και θα συμπαρασύρει κόσμο και ντουνιά. Ότι η απύθμενη ανοησία δεν βοηθά να γίνει αντιληπτό, ότι με σημερινές τιμές για να πετάνε τα σύγχρονα μαχητικά συνεπάγεται δαπάνη υποστήριξη 5 εκατ. ευρώ ετησίως, δεν απασχολεί κανέναν.
Στρατηγική «αγοράς χρόνου»
Κάντε τους πολλαπλασιασμούς -όσοι νομίζουμε ότι τα έχουμε τετρακόσια- με όσα μας λένε και συγκρίνετε με το χρήμα που επιμερίζεται, για να γίνει αντιληπτή η κοροϊδία. Και με πόσα αεροσκάφη θα μείνουμε στο τέλος. Σε μια αντιγραφή της… επιτυχίας με τις «ναυτικές οροφές» που λέγαμε παραπάνω. Αν κάποιος προστάτευε τη χώρα από αυτή την ανοησία και την πολιτική ιδιοτέλεια, θα είχαμε Αεροπορία που με τα κατάλληλα όπλα, στην ώρα την κακιά θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά. Δεν θα χρειαζόταν βέβαια. Τόσο πειστικό θα ήταν το επιχείρημα σε φίλους, γείτονες – συμμάχους. Και θα αγοράζαμε χρόνο μπας και ακολουθήσουμε το δρόμο της λογικής και στα ναυτικά.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου