GuidePedia

0


Πιστεύεται πως το πλοίο Eagle S ευθύνεται για τις ζημιές στα υποβρύχια καλώδια που σημειώθηκαν την ημέρα των Χριστουγέννων και ένωναν την Φινλανδία με την Εσθονία

Φινλανδικές ειδικές δυνάμεις απέκτησαν την Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου τον έλεγχο ενός πλοίου που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο στην Βαλτική Θάλασσα. Ο λόγος βέβαια της επιβίβασης Φινλανδών κομάντος στο σκάφος δεν ήταν το ύποπτο φορτίο του, αλλά οι υποψίες των φινλανδικών αρχών ότι το εν λόγω πλοίο συμμετείχε σε επιχείρησης δολιοφθοράς κατά του υποβρύχιου καλωδίου Estlink 2 την Τετάρτη.

Συναγερμός στην Βαλτική

Όπως σας είχαμε ενημερώσει και τότε, ζημιά υπέστη ένα από τα δύο κύρια υποβρύχια καλώδια που ενώνουν ηλεκτρικά την Φινλανδία με την Εσθονία. Πιστεύεται πως το εν λόγω ρωσικό δεξαμενόπλοιο ίσως κρύβεται πίσω από αυτήν την δολιοφθορά. Υπάρχουν επίσης υποψίες πως το πλήρωμα του πλοίου συμμετείχε και σε μία παλαιότερη επιχείρηση σαμποτάζ έναντι τεσσάρων υποβρύχιων καλωδίων ίντερνετ της Βαλτικής.

Το πλοίο έπλεε με σημαία των Νήσων Κουκ και ονομάζεται Eagle S. Εχθές Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου επιβιβάστηκαν σε αυτό μέλη της φινλανδικής ακτοφυλακής, τα οποία απέκτησαν τον έλεγχό του και το κατεύθυναν σε φινλανδικά χωρικά ύδατα. Την αποκάλυψη έκανε ένας εκπρόσωπος της ακτοφυλακής της σκανδιναβικής χώρας.

«Ερευνούμε την πιθανότητα διεξαγωγής δολιοφθοράς» δήλωσε ο αξιωματικός, προσθέτοντας πως τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι η ζημιά στο υποβρύχιο καλώδιο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Estlink 2 πραγματοποιήθηκε από την άγκυρα του πλοίου Eagle S.

Εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός πως νωρίτερα η φινλανδική τελωνειακή υπηρεσία είχε αναφέρει πως κατάσχεσε το φορτίο του πλοίου μιας και πιστεύονταν πως το σκάφος άνηκε στον στόλο-φάντασμα ρωσικών δεξαμενοπλοίων. Αυτός ο σκιώδης στόλος επιχειρεί με απώτερο σκοπό να πουλάει ρωσικό πετρέλαιο, αποφεύγοντας τις δυτικές κυρώσεις κατά της Μόσχας.

Σύμφωνα με την φινλανδική εταιρεία Traficon, το Eagle S πιστεύεται ότι προκάλεσε μεγάλη ζημιά στην καλωδίωση της Βαλτικής. Καταστράφηκαν συγκεκριμένα δύο καλώδια οπτικών ινών που ένωναν την Φινλανδία με την Εσθονία, ενώ υπέστη ζημιά και ένα τρίτο καλώδιο που ένωνε τα δύο κράτη και το οποίο άνηκε στην κινεζική εταιρεία Citic.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top