GuidePedia

0

Η Τουρκία έχει “σκληρύνει” τη στάση της στο Αιγαίο,ειδικά μετά από την έναρξη των ερευνών για φυσικό αέριο στη Κύπρο.
Οι επίσημες εκτιμήσεις του ελληνικού Πενταγώνου,για την ένταση που επιχειρεί να συντηρήσει η Τουρκία στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και τις επιπτώσεις που έχει μέχρι στιγμής στο Αιγαίο,αναφέρονται σε έγγραφο-ενημέρωσης των Γενικών Επιτελείων,που έχει τεθεί υπ΄ όψιν του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη.

Από τα στοιχεία προκύπτει μείωση του αριθμού των προκλήσεων ,αλλά κατακόρυφη αύξηση της έντασης,με πολύ πιο επιθετικές ενέργειες,όπως η τελευταία υπέρπτηση πάνω από τους Φούρνους. Πρόκειται για την τελευταία εκτίμηση του ελληνικού Πενταγώνου για την τουρκική απειλή.
Αφορμή για την έγγραφη ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ στάθηκε η σκλήρυνση της τουρκικής στάσης στο Αιγαίο που χρονικά προσδιορίζεται στις 28 Σεπτεμβρίου:
Το έγγραφο επισημαίνει ότι “μετά από διάστημα ενός περίπου έτους τα Τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που εισήλθαν στο FIR Αθηνών εκτέλεσαν εμπλοκή με τα Ελληνικά μαχητικά που τα αναγνώρισαν, επαναφέροντας στο προσκήνιο πρότερη τακτική της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας. Επισημαίνεται ότι η τελευταία εμπλοκή αεροσκαφών πριν την 28-9-11 είχε πραγματοποιηθεί την 15η Σεπ 2010”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιτελών που ενημέρωσαν τον Π.Μπεγλίτη από εκείνη την ημέρα και μέχρι τις 6 Οκτωβρίου που έγινε η ενημέρωση από τους εννέα σχηατισμούς τουρκικών αεροσκαφών που μπήκαν στο Αιγαίο “οι επτά εξ αυτών, εκτέλεσαν εμπλοκές με τους Ελληνικούς σχηματισμούς χωρίς όμως αυτές να δύναται να χαρακτηριστούν παρατεταμένες”.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Πεντάγωνο:

•Οι παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου συνεχίζονται το 2011 χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις σε αριθμό αεροσκαφών από την προηγούμενη 5ετία.

• Το 2010 σημειώθηκε μικρότερος αριθμός παραβιάσεων σε σχέση με την προηγούμενη δετία. Πτωτική αριθμητικά είναι η κίνηση των τουρκικών μαζητικών και μέσα στο 2011.
• Οι Τούρκοι είχαν να κάνουν υπέρπτηση ελληνικού εδάφους (νησιού,νησίδας ή βραχονησίδας) από τις 5 Ιανουαρίου 2011,όταν είχαν περάσει πάνω από το Αγαθονήσι.

• Η είσοδος των Τουρκικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών πραγματοποιείται σε σχηματισμούς των έξι αεροσκαφών συνήθως, ενώ έχουν παρατηρηθεί και σχηματισμοί οκτώ αεροσκαφών.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν παραδώσει στον Π.Μπεγλίτη οι επιτελείς “διαφαίνεται μια ενδεχόμενη αλλαγή στην τακτική της Τουρκικής Αεροπορίας αναφορικά με τις εμπλοκές, πλην όμως το διατιθέμενο δείγμα δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκές για εξαγωγή σαφών συμπερασμάτων”.
Αυτό που έχει μία σημασία είναι ότι από τις 3 Οκτωβρίου που ο υπουργός Άμυνας συναντήθηκε με τον Τούρκο ομόλογό του στην Αττάλλεια, “παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των εισερχομένων σχηματισμών ανά ημέρα από δύο σε ένα”.Παρόλα αυτά είχαμε τον πλου της τουρκικής φρεγάτας...στο Σούνιο και την υπέρπτηση πάνω από τους Φούρνους. Λιγότερες προκλήσεις , σκληρότερη στάση από την Άγκυρα.
Η εξήγηση που δίνεται από τους στρατιωτικούς έχει να κάνει “με τις ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας για άντληση υδρογονανθράκων και, δευτερευόντως με τις γενικότερες εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου (Λιβύη, Συρία, Ελληνο-Ισραηλινή συνεργασία, ένταση Τουρκο-Ισραηλινών σχέσεων) στα πλαίσια προσπάθεια της Τουρκίας να καθιερωθεί ως περιφερειακή δύναμη στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και όχι μόνο”.

Τι δείχνουν τα στατιστικά των παραβιάσεων-υπερπτήσεων

Τα στατιστικά στοιχεία της ΠΑ για τις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο,επισημαίνουν τα εξής δεδομένα:

•Ο αριθμός των παραβάσεων παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με τα έτη 2009, 2008 και μείωση σε σχέση με τα έτη 2007, και 2006.

•Ο αριθμός των παραβιάσεων μειώθηκε σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

•Ο αριθμός των υπερπτήσεων μειώθηκε σε σχέση με τα έτη 2009 ,2008 και 2007 και αυξήθηκε σε σχέση με το 2006.

•Ο αριθμός των Οπλισμένων σχηματισμών έχει μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

•Ιδιαίτερα στον αριθμό των εμπλοκών παρατηρείται σημαντική μείωση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Επισημαίνεται ότι για διάστημα από 15-9-2010 έως 28-9-2011 δεν σημειώθηκε καμία εμπλοκή.
•Στον αριθμό των εισερχομένων αεροσκαφών είχαμε μείωση σε σχέση με τα έτη 2009 ,2008 και 2006 και αύξηση σε σχέση με το 2007.
ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top