GuidePedia

0


Ο απόηχος των έκτακτων κρίσεων που το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) διεξήγαγε παρανόμως κατόπιν εντολής του ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια και όχι “αυτοβούλως” όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, παραμένει ισχυρός. Το «ξεπέταγμα», χονδρικά εντός τρίλεπτου, όπως τεκμηριώθηκε στην πρώτη χθεσινή αναφορά, με τίτλο «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ στην πράξη! Και με τη χρήση… A.I οι κρίσεις των ΕΔ!» των φακέλων των κρινόμενων αξιωματικών, με το ΣΑΓΕ απλώς να εκτελεί την επιθυμία του πολιτικού προϊσταμένου, υπονόμευσε την αξιοπιστία θεσμών και ηγητόρων και ευτέλισε μία διαδικασία καθοριστική για την εξέλιξη του αξιωματικού

Ο προσβλητικός χαρακτήρας του όλου χειρισμού από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και η χωρίς αντίδραση του ΣΑΓΕ αποδοχή του, δεν χρειαζόταν το DP για να γίνει αισθητός στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων όλων των βαθμών. Δεν είναι ασφαλώς τυχαίο, το ότι το «αισθητός» χρησιμοποιείται για να περιγράψει σεισμική δόνηση… Έχοντας προσεγγίσει λοιπόν τη γενική εικόνα των έκτακτων κρίσεων, άξια σχολιασμού είναι και η χρονική στιγμή που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή των κατ’ εντολή, και άρα παράνομων, έκτακτων κρίσεων.

Το αφετηριακό ερώτημα είναι: Προς τι η βιασύνη για παραβίαση του ισχύοντος νόμου περί κρίσεων στις ΕΕΔ; Μήπως επέρχεται ανασχηματισμός ή εκλογές και πρέπει να εξυπηρετηθούν ορισμένοι ακαθόριστοι σκοποί, καθώς και ειδικές καταστάσεις; Μήπως πρέπει να διαμορφωθεί ελεγχόμενο, έστω και εμμέσως, περιβάλλον ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργία συγκεκριμένων μηχανισμών; Μήπως επιδιώκεται να προκαταληφθούν οι αποφάσεις της επόμενης πολιτικής ηγεσίας ή να περιοριστεί η δυνατότητα της να τις λάβει;

Το γεγονός είναι πάντως ότι η όλη κατάσταση δημιουργεί καταισχύνη για το θεσμό των ΕΕΔ και τα στελέχη τους. Ας σημειωθεί επίσης ότι οι έκτακτες κρίσεις έγιναν κατά τη χρονική περίοδο που εξελίσσεται η μεγάλης κλίμακας τουρκική άσκηση «Mavi Vatan 2025» («Γαλάζια Πατρίδα 2025»).

Η άσκηση άρχισε στις 7 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 16 Ιανουαρίου 2025 και σε αυτή συμμετέχουν συνολικά 90 πλοία, 50 αεροσκάφη και 20.000 άτομα, προσωπικό της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων, της Διοίκησης Χερσαίων Δυνάμεων, της Διοίκησης Αεροπορίας και της Διοίκησης Ασφαλείας Ακτών.

Μάλλον κρίθηκε ότι η σύγκληση του ΣΑΓΕ την τέταρτη ημέρα διεξαγωγής της άσκησης θα εξυπηρετούσε καλύτερα (καθ’ ημάς οτιδήποτε άλλο εκτός της εθνικής άμυνας) από τη συνεχή παρακολούθησή της από τους τέσσερις αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, ώστε να υπάρξει άμεση και συντονισμένη αντίδραση στην περίπτωση που η Τουρκία θα αποφάσιζε να καταστήσει σαφή σε πρακτικό επίπεδο τα λεκτικά μηνύματα των Γκιουλέρ και Φιντάν.

Πιθανώς το ίδιο κρίθηκε ότι ισχύει και για τις αποστρατείες τεσσάρων αντιστράτηγων, 18 υποστράτηγων, ενός αντιναυάρχου και επτά υποναυάρχων, δύο αντιπτεράρχων και έξι υποπτεράρχων.
Οι χλιαρές αντιδράσεις ισοδυναμούν με λευκή επιταγή

Με εξαίρεση τη σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Τομεάρχη Εθνικής Άμυνας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Μιχάλη Κατρίνη, στην οποία εκφράζει τον προβληματισμό του και διατυπώνει εύλογα ερωτήματα, μέχρι τη στιγμή που συντάσσονταν αυτές οι σκέψεις, δεν είχαν καταγραφεί αντιδράσεις άλλων πολιτικών κομμάτων, ενώσεων αποστράτων, ενώσεων στρατιωτικών, κ.λπ. Αποτελεί όμως αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι οι χθεσινές κατ’ εντολή έκτακτες κρίσεις δεν αποτελούν τη μοναδική περίπτωση περιφρόνησης του ισχύοντος νομικού πλαισίου από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας.

Είχε προηγηθεί η τοποθέτηση του νυν Γενικού Διευθυντή, προσωπική επιλογή του Νίκου Δένδια, της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) κατά παράβαση του νόμου και οι επίσης καταφανώς παράνομες έκτακτες κρίσεις της 10ης Δεκεμβρίου 2024 όπου μαζικά «σφαγιάστηκε» η ηγεσία του Υγειονομικού των ΕΕΔ.

Επειδή αυξάνονται συνεχώς οι περιπτώσεις κατά τις οποίες στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας η εφαρμογή του ισχύοντος νομικού πλαισίου δεν είναι υποχρεωτική -ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το προσωπικό, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει σε μία ευρωπαϊκή χώρα δικαίου- αλλά αποτελεί αντικείμενο επιλογής, κυβέρνηση, πολιτικά κόμματα και φορείς θα έπρεπε να αντιληφθούν την ολισθηρότητα αυτής της ατραπού και πως τα πλήγματα που προκαλούνται στις ΕΕΔ σε μία κρίσιμη χρονικά περίοδο σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο συνιστούν αυτοχειρία με ολέθριες συνέπειες για τη χώρα.

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στους απόστρατους των ΕΕΔ, οι οποίοι θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους έναντι του έργου που επιτέλεσαν κατά την υπηρεσία τους και των συναδέλφων τους που τους διαδέχθηκαν στην υπεράσπιση της πατρίδας. Ας γίνει λοιπόν αντιληπτό, ότι η άσκηση κριτικής σε ιδιωτικό επίπεδο δεν αποτελεί αντιστάθμισμα της απόλυτης έλλειψης συλλογικού, ψύχραιμου και εμπεριστατωμένου σχολιασμού των τεκταινομένων.
Σήμερα, οι ΕΕΔ έχουν ανάγκη τις γνώσεις και την εμπειρία τους περισσότερο από ποτέ. Προτού υποστούν «ανήκεστο βλάβη».

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top