Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΠΑΕΙ ΠΟΛΕΜΟ ΜΕ… ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Σε πλήρη πολεμική ετοιμότητα εμφανίστηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για την ίδρυση του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ), το πρωί της Τετάρτης 22 Μαΐου. «Απειλούνται τα νομικά και γεωγραφικά όρια της πατρίδας» είπε στην ομιλία του, χαρακτήρισε την Τουρκία «υπαρξιακή απειλή» και σημείωσε ότι «πρέπει να είμαστε έτοιμοι παρότι καλωσορίζουμε το καλό κλίμα και τους χαμηλούς τόνους με τη Τουρκία το τελευταίο χρονικό διάστημα». Οπότε, με αφορμή τον εορτασμό για την 160ή επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα, φαίνεται ότι ως πολιτικός προϊστάμενος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αποφάσισε να επιδείξει την υψηλή ετοιμότητα τους σε παρέλαση στην Κέρκυρα, το νησί τόπο καταγωγής του, όπου το 2004, το 2007, το 2009 και το 2012 εξελέγη βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία. Στο δυτικό άκρο της χώρας, σχηματικά εντελώς αντίθετα από την Τουρκία. Απέναντι από την Αλβανία αλλά αυτή δεν χαρακτηρίστηκε από επίσημα χείλη ως «υπαρξιακή απειλή».
Περιφερειακή πολιτική…
Εξάλλου, πολύπειρος πολιτικός και με αρχηγικές φιλοδοξίες, παρά τη μετακόμιση του σε άλλη εκλογική περιφέρεια είναι πολύ πιθανό να αναγνωρίζει τη διαχρονική και καθολική αξία της ρήσης «οι γυναίκες και οι πολιτικοί πρέπει να προσέχουν τις περιφέρειες τους» του αξέχαστου Λάμπρου Κωνσταντάρα στην πασίγνωστη ελληνική ταινία. Ακόμη και αν είναι η πρώην περιφέρεια. Με την ευκαιρία, να επιστήσουμε την προσοχή στους πολυάριθμους περίεργους τύπους «woke», που δεν χάνουν την ευκαιρία να αναζητήσουν… σεξιστικό κίνητρο σε τέτοιες αναφορές, επιχειρώντας επί της ουσίας να επιβάλουν σε όλους εμάς και με τι έχει και με τι δεν έχει δικαίωμα να γελάει καθένας. Όμως, η παρέλαση για να επιτύχει ως διοργάνωση θέλει «μπούγιο», δηλαδή συγκέντρωση δυνάμεων. Στις 19 Μαΐου 2024, η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑΣ.) με επιστολή της προς την Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.) που κοινοποιείται στην 9η Μηχανοποιημένη Ταξιαρχία Πεζικού…
Καψόνι
Στην επιστολή καταγγέλλεται «νέο κρούσμα» και μάλιστα ιδιαίτερα σοβαρό που όπως αναφέρουν, «πλέον θεωρούμε ότι αγγίζει τα όρια του καψονιού», που «προέκυψε με το (ζ) σχετικό εν όψει εορταστικών εκδηλώσεων για την ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, που έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στο νησί της Κέρκυρας την 21η Μαΐου 2024, παρουσία του ΥΕΘΑ». Συγκεκριμένα, ότι «στρατιωτικοί που υπηρετούν στην φρουρά Καστοριάς και συγκεκριμένα σε Μονάδες του 15ου ΣΠ [Συντάγματος Πεζικού] έχουν ήδη ξεκινήσει να μετακινούνται, συμφώνως διαταγής, στην Κέρκυρα κατ’ αρχάς μέσω Φιλιάτων (όπου έχει προγραμματιστεί διανυκτέρευση)». Θέλει επίσης και μέσα. Ευτυχώς, η συμμετοχή περιορίστηκε μόνο σε ιπτάμενα μέσα. Ζεύγος μαχητικών αεροσκαφών F-4E Peace Icarus 2000, το μεμονωμένο αεροσκάφος F-16 της Ομάδας ΖΕΥΣ και επιθετικά ελικόπτερα Apache. (ΖΝP).
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ… ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ / ΚΟΣΤΟΣ
Ειδικότερα, όπως πληροφορήθηκε ο «ΚΑΤΑΔΕΙΚΤΗΣ», για τις ανάγκες της παρέλασης κινητοποιήθηκαν πέντε επιθετικά ελικόπτερα Apache εκ των οποίων τρία AH-64A+ και δύο ΑΗ-64DHA, εκ των οποίων τα τέσσερα συμμετείχαν στην παρέλαση και το ένα ήταν εφεδρικό. Δηλαδή, το 20% του στόλου όπως διαμορφώθηκε μετά το Στεφανοβίκειο όπου σύμφωνα με το επίσημο αφήγημα του ΓΕΣ εκείνη την εποχή… «δεν πάθαμε τίποτα». Τα ελικόπτερα κατέγραψαν περί τις έξι ώρες πτήσης έκαστο (μετάβαση από και προς την Κέρκυρα και διελεύσεις), δηλαδή συνολικά περί τις 30 ώρες πτήσης (5 ελικόπτερα x 6 ώρες πτήσης) με κόστος περί τα 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης, δηλαδή συνολικά 180.000 ευρώ. Δηλαδή, «ποσό ασήμαντο» έναντι της «υπεραξίας» που έχει η από την Κέρκυρα επίδειξης αποτρεπτικής ικανότητας και μάλιστα επί υπουργίας του τέκνου της νήσου, υπουργού Εθνικής Άμυνας.
Τι θα πει στην Αεροπορία Στρατού στις 250 και τις 500;
Όμως στο Στεφανοβίκειο, εκεί δηλαδή όπου το ΓΕΣ επέμενε ότι δεν «δεν πάθαμε τίποτα», στα λασπόνερα του ακόμα πλημμυρισμένου αεροδρομίου, στις εγκαταστάσεις του 307 Προκεχωρημένου Εργοστασίου Βάσης (307 ΠΕΒ), βρίσκονται ο εξοπλισμός, τα εργαλεία, τα υλικά και τα ανταλλακτικά για την συντήρηση ενδιαμέσου επιπέδου (AVIM) και στις εγκαταστάσεις των δύο ΤΕΕΠ (Τάγμα Επιθετικών Ελικοπτέρων) ο εξοπλισμός, τα εργαλεία, τα υλικά και τα ανταλλακτικά για την συντήρηση επιπέδου μονάδας (AVUM) των επιθετικών ελικοπτέρων Apache. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι καθώς ελικόπτερα Apache (για ευνόητους λόγους δεν αναφέρουμε τον ακριβή αριθμό) πλησιάζουν τις επιθεωρήσεις των 250 ωρών και των 500 ωρών, οι ώρες πτήσης που απομένουν μέχρι την εκτέλεση τους να είναι πολύτιμες. Αντί όμως να διαφυλαχθούν από αυτούς που έχουν καθημερινή ενημέρωση για την κρισιμότητα της κατάστασης και παρά την ενημέρωση των αρμοδίων, εντέλλονται να αναλωθούν στη συμμετοχή σε παρέλαση. (ΖΝP)
ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΟΝΤΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΒΟ
Μετά από τον «πανικό» που προκάλεσε το δημοσίευμα του DP για την κυοφορούμενη νέα πώληση της πάλαι ποτέ κραταιής ΕΛΒΟ, που παρότι δεν διαψεύσθηκε μας εξασφάλισε αρκετές ώρες πονοκεφάλου λόγω του απροσδόκητα υψηλού αριθμού «οχλήσεων», το περιεχόμενο των οποίων ήταν μάλιστα εξαιρετικά ετερόκλητο, αποδεικνύοντας διά της ατόπου ότι το θέμα έχει υπόσταση και μάλιστα ισχυρή. Ήταν θέμα χρόνου να ακολουθήσει και το επόμενο επεισόδιο. Προς το παρόν, αυτό που οργιάζει είναι η φημολογία ότι έχει εκδηλωθεί σοβαρή παρέμβαση στην υπόθεση της ΕΛΒΟ από αμερικανικής πλευράς, το ακριβές περιεχόμενο της οποίας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Η βεβαιότητα ότι το θέμα υφίσταται και αφορά κάτι πολύ περισσότερο από «φιλολογικό ενδιαφέρον», προέρχεται από τα ερμητικώς κλειστά στόματα που συνάντησε ο «ΚΑΤΑΔΕΙΚΤΗΣ», σε όσες πηγές απευθύνθηκε επιχειρώντας να επιβεβαιώσει την είδηση και να αλιεύσει λεπτομέρειες. Κυρίως όμως η «άρνηση διάψευσης», που παραδοσιακά ερεθίζει την ακατάσχετη δημοσιογραφική περιέργεια…
Η πανταχού παρούσα «γεωπολιτική»
Μία αναφορά ήταν εμμέσως αποκαλυπτική, παρότι εμφανώς έριχνε τη μπάλα στη εξέδρα. Προερχόμενη από πρόσωπο που παρακολουθεί επισταμένως τα διπλωματικά δρώμενα της χώρας, έχοντας όμως καλή γνώση και των της άμυνας… ένιωσε την ανάγκη να μας υπενθυμίσει αφενός τη μεγάλη γεωστρατηγική σημασία του βορειοελλαδικού χώρου συνολικά για φίλους, εταίρους και συμμάχους, όπως έχει ήδη φανεί από τον νέο ρόλο της Αλεξανδρούπολης και αφετέρου τον κομβικό ρόλο του στο πλαίσιο της ελληνικής εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Αν και είναι θέμα χρόνου να γίνουν γνωστά περισσότερα στοιχεία, το πολιτικό ενδιαφέρον μάλλον επικεντρώνεται σε ένα ζήτημα: Εάν στο πλέον (αθηνο)κεντρικό πολιτικό επίπεδο, σχεδιάζεται να βγει προεκλογικά, κανένας «λαγός από το καπέλο», με τη λογική ότι το ζήτημα αφορά την πλέον προβληματική δημοσκοπικά περιοχή. Ή θα πρέπει να αναμένουμε εξελίξεις μετεκλογικά, διότι θα πρυτανεύσουν πιο… φοβικές προσεγγίσεις.
ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ… ΡΑΦΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ;
Δικαίως ήταν ισχυρή η αίσθηση που προκλήθηκε από την αναδημοσίευση του ενδιαφέροντος θέματος από το CAPITAL και αφορούσε το προεδρικό διάταγμα Ερντογάν, με το οποίο αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο διατάσσεται τόσο η επιστράτευση όσο και ο τρόπος κήρυξης πολέμου στην Τουρκία. Ο Ερντογάν υπέγραψε την αλλαγή του υφιστάμενου «Κανονισμού Επιστράτευσης και Κατάστασης Πολέμου» αναλαμβάνοντας πλήρως και αποκλειστικώς την εξουσία για την επιστράτευση και την κήρυξη πολέμου, αφαιρώντας από την εξίσωση το υπουργικό συμβούλιο, ενώ αναφέρεται και στην προσαρμογή και διαχείριση της εθνικής οικονομίας σε συνθήκες πολέμου. Πέραν της αυτονόητης σημασίας και ανάγκης προσεκτικής παρακολούθησης της κατάστασης στην «από δω» πλευρά του Αιγαίου, δεν μπορεί κανείς παρά να αναρωτηθεί για το τι αντίστοιχο υπάρχει στην Ελλάδα, αν -και πότε ακριβώς- επικαιροποιήθηκε και τέλος πόση ώρα θα πάρει ο εντοπισμός του σε περίπτωση που ζητηθεί.
ΣΩΡΗΔΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ!
Τώρα τι να τους πεις και πως να τους αποκαλέσεις… 94 από τα συνολικά 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong Buus, δεν κυκλοφορούν διότι στην πρεμούρα τους να ολοκληρώσουν μια προμήθεια χωρίς ίχνος δουλειάς στην ελληνική βιομηχανία που κάποτε τροφοδοτούσε τη χώρα, «ξέχασαν» να προβλέψουν επαρκή αριθμό φορτιστών! Οι άνθρωποι «πρόβλεψαν»… προσωρινές εγκαταστάσεις με 10–12 φορτιστές σε πέντε αμαξοστάσια! Στην αρχή οργιστήκαμε και τα χώσαμε στον Σταϊκούρα που πανηγύριζε για τη μεγάλη επιτυχία, πλέον δεν μας μένει κάτι άλλο, από το να αρχίσουμε ή να κλαίμε ή να γελάμε. Παίζει και εναλλάξ. Τώρα λένε, ότι ο αριθμός των λεωφορείων που θα δρομολογηθούν σε Αθήνα και Πειραιά… προβλέπεται (ωραίος στρατιωτικός όρος που θυμίζει τη φασαρία που κάνουμε όταν δεν μας δίνουν έργο στα εξοπλιστικά που τα αγοράζουν λίγα λίγα!) να αυξηθεί σταδιακά, ώστε να κυκλοφορούν όλα… μέχρι τα τέλη Αυγούστου!
Ο εθισμός στο ράφι δεν αφορά μόνο την άμυνα
Παρόμοια εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου κυκλοφόρησαν 7 ηλεκτρικά λεωφορεία από τα 110, αλλά πρόλαβαν να υπάρξουν τηλεοπτικά ρεπορτάζ για το πόσο ωραία και άνετα νιώθουν οι επιβάτες, χωρίς λέξη για τα προβλήματα. Ωραία δημοσιογραφία. Οπότε, ένα μεγάλο εύγε μαζί με τον σεβασμό μας στην καλή συνάδελφο Ματίνα Χαροκοφτάκη του CAPITAL, που παρουσίασε το θέμα στην πραγματική του διάσταση. Επειδή στο ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι θα υπάρξει διαγωνισμός για επιπλέον 550 λεωφορεία, αναμένουμε να δούμε εάν κανένα καμάρι από τα αντιπολιτευόμενα κόμματα θα «σηκώσει» το θέμα μπας και φιλοτιμηθεί κανείς και συνειδητοποιήσει πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργούνταν με μια τέτοια επένδυση ύψους μισού δισ. ευρώ. Τώρα που εμείς οι εμμονικοί λέμε ότι αν έβγαινε συνολικός διαγωνισμός υποψήφιοι από όλο τον πλανήτη θα «ξεβρακώνονταν» για να κερδίσουν το συμβόλαιο, προφανώς το κάνουμε από αντιπολιτευτικό μένος. Έτσι δεν είναι ρε Χρηστάρα μεγάλε μεταρρυθμιστή οικονομολόγε που τα πρόκοψες με την αμυντική βιομηχανία στην εποπτεία σου στο ΥΠΟΙΚ; Ο Κωστής τώρα έχει την ευκαιρία του.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου