GuidePedia

0


Αφορμή για το σημερινό άρθρο στάθηκε μία ανάλυση του DP η οποία αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Ιαπωνίας. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε: «Σε αυτό το σκηνικό, έρχεται η Ιαπωνία και ανακοινώνει μια ακόμη θεαματική αύξηση των εξοπλιστικών της δαπανών, επικαλούμενη τη συμπεριφορά της Κίνας. Μήπως η μεγάλη εικόνα αρχίζει να θυμίζει Μεσοπόλεμο; Μήπως υπάρχει κίνδυνος η έκρηξη κάποιων περιφερειακών μετώπων να δημιουργήσει ντόμινο εξελίξεων που θα συμπαρασύρει σε μία ψυχρή κρίση (μακάρι όχι θερμή) και κράτη που είναι μακριά μας; Ακραίο σενάριο; Μπορεί, αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να το αγνοήσουμε».

Γράφει ο Δρ. Σωτήρης Καμενόπουλος

Η βιομηχανία της Ιαπωνίας διψά για πρώτες ύλες, κυρίως κρίσιμα ορυκτά απαραίτητα για τα Γιαπωνέζικα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. Η Ιαπωνία, κάποια στιγμή ίσως θα «νοιώσει» μη-προστατευόμενη από τη Δύση, όσο αφορά την προμήθεια (supply) αυτών των πρώτων υλών. Μη ξεχνάμε: Η Δύση είχε «εγγυηθεί» την ολιστική ασφάλεια της Ιαπωνίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. (π.χ. ο Αμερικανός Edward Deming είχε συμβάλλει καθοριστικά στο χτίσιμο του Γιαπωνέζικου θαύματος μετά τον Β’ ΠΠ).

Τυχόν απώλεια αυτής της «εγγύησης», ίσως προκαλέσει «δυσαρέσκεια» στην Ιαπωνία. Όσο κι αν αποτελεί χειρότερο και με λιγότερες πιθανότητες υλοποίησης σενάριο, η δυσαρέσκεια της Ιαπωνίας, θα έκανε την κατάσταση να ομοιάζει ίσως με την κατάσταση πριν το Περλ Χάρμπορ… Τότε οι ΗΠΑ σταμάτησαν τη ροή πετρελαίου προς την Ιαπωνία, απόφαση που συνέβαλλε στην ιαπωνική απόφαση για προληπτικό πλήγμα σύμφωνα με την ιστοριογραφία. Ωστόσο, σήμερα είναι η Κίνα αυτή η οποία σταματά τη ροή κρίσιμων ορυκτών πρώτων υλών απαραίτητων στην Ιαπωνία, με τη Δύση, ταυτόχρονα, να λαμβάνει τη μια μετά την άλλη λανθασμένες αποφάσεις όσο αφορά την πρόσβασή της σε κρίσιμα ορυκτά!

Σήμερα, η γιαπωνέζικη δυσαρέσκεια εκφράζεται, θα μπορούσε να πει κανείς, με πολιτικά ορθό λόγο από τον επικεφαλής της Toyota, τον Akio Toyoda, ο οποίος διαφωνεί καθέτως με την άρον-άρον πράσινη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μη ξεχνάμε ότι αυτή η δυσαρέσκεια δεν προέρχεται από μία οποιαδήποτε εταιρεία.



Η Toyota εφήρμοσε πρώτη φορά παγκοσμίως εδώ και πολλές δεκαετίες το περίφημο σύστημα παραγωγής kanban και πολλά άλλα στον τομέα της παραγωγής. Όταν αναφερόμαστε σε σύστημα παραγωγής kanban αναφερόμαστε αναφερόμαστε ΚΑΙ σε εφοδιαστικές αλυσίδες οι οποίες σήμερα έχουν σχεδόν καταρρεύσει εξαιτίας της εμμονής της Δύσης στη βίαιη και χωρίς σωστό προγραμματισμό/προετοιμασία, πράσινη μετάβαση.

Η έλλειψη κρίσιμης πρώτης ύλης (= κρίσιμα ορυκτά) και η δια της βίας, Δυτικής έμπνευσης, εξώθηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (χωρίς πρώτη ύλη!) ίσως προκαλεί μεγάλο άγχος στην Ιαπωνία. Ας το λάβουν πολύ σοβαρά υπόψιν τους οι Δυτικοί εταίροι συμπεριλαμβανομένων των Ευρωπαίων. Ειδικότερα, ας λάβουν οι Ευρωπαίοι πολύ σοβαρά υπόψιν τους αυτά που με ευθύτητα προειδοποιεί εδώ και καιρό ο συνήθης ψύχραιμος Akio Toyoda. Πιο συγκεκριμένα, τον περσινό Δεκέμβριο ο Toyoda είχε προειδοποιήσει:

«Το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκειται να καταρρεύσει εάν η βιομηχανία στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ βιαστικά. (…) η Ιαπωνία θα μείνει από ηλεκτρική ενέργεια το καλοκαίρι εάν όλα τα αυτοκίνητα λειτουργούσαν με ηλεκτρική ενέργεια. Η υποδομή που απαιτείται για την υποστήριξη ενός στόλου EV 100% θα κόστιζε στην Ιαπωνία μεταξύ 14 τρισεκατομμυρίων και 37 τρισεκατομμυρίων γιεν (135 δισεκατομμύρια έως 358 δισεκατομμύρια δολάρια). Όσο περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερο γίνεται το διοξείδιο του άνθρακα… Όταν οι πολιτικοί είναι εκεί έξω και λένε, «Ας ξεφορτωθούμε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη», το καταλαβαίνουν αυτό;»

Παρόμοιες προειδοποιήσεις-καμπανάκια έκρουσε και φέτος ο κ. Toyoda κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος. Σε αντίδραση των δηλώσεων Toyoda ο πράσινος ακτιβισμός (αδιευκρίνιστο(;) από ποιους χρηματοδοτείται) καλούσε τον φετινό Σεπτέμβριο σε μποϋκοτάζ(!) στην Toyota. Δυστυχώς, όλα αυτά θα φέρουν σχεδόν νομοτελειακά και σφοδρές γεωπολιτικές αναταράξεις. Ας ελπίσουμε η Δύση να το κατανοήσει γρήγορα και να προβεί άρον-άρον σε εξορθολογισμό της πράσινης μετάβασης.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top