GuidePedia

0

Μια ανάσα από την ελληνική βραχονησίδα τουρκικό αρχαιολογικό ερευνητικό.

Γιάννης Αναγνωστόπουλος
Προβληματίζει τα επιτελεία μια κίνηση της Τουρκίας που είναι σε εξέλιξη τις τελευταίες ώρες και ενώ η ρητορική από την πλευρά της τουρκικής ηγεσίας έχει γίνει και πάλι αρκούντως επιθετικής και απειλητική.

Εδώ και κάποιες ώρες και συγκεκριμένα από το βράδυ της Τετάρτης έχει αγκυροβολήσει στο νησί Τσατάλ, μόλις 4 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά των Ιμίων ένα ερευνητικό της Τουρκίας.

Δεν πρόκειται όμως για οποιοδήποτε ερευνητικό σαν αυτά που έχει βγάλει τις τελευταίες ημέρες η Τουρκία στο Αιγαίο για να «τεντώσει» το ελληνικό σύστημα επιτήρησης, καθώς αυτά μπορούν να εκτελέσουν έρευνες επί της στήλης του ύδατος και ως εκ τούτου δεν υπάρχει δυνατότητα να ακουμπήσουν βυθό παραβιάζοντας σε κάποια περίπτωση ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Πρόκειται για σκάφος ναυτικής αρχαιολογίας! Σκοπό δηλαδή έχει να ακουμπήσει βυθό! Το συγκεκριμένο μάλιστα έχει σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας της Τουρκίας και προσαρτήματα για σόναρ πλευρικής σάρωσης και σάρωσης κάτω μέρους για έρευνες τηλεπισκόπησης.

Ο λόγος για το ερευνητικό σκάφος VIRAZON II του τουρκικού Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας.

Προς το παρόν δεν έχει εκδοθεί κάποια σχετική NAVTEX ωστόσο η εμφάνισή του από το πουθενά ξαφνικά απέναντι από τα Ίμια και την Ψέριμο ήταν αρκετή για να θέσει σε συναγερμό το σύστημα επιτήρησης της Ελλάδας.

Πρόκειται για σύγχρονο σκαρί και η ιστοσελίδα του Ινστιτούτου (ΙΝΑ) αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, οι έρευνες και οι ανασκαφές του Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας (ΙΝΑ) στην Τουρκία υποστηρίχθηκαν από το Virazon, ένα T-Boat μήκους 25 μέτρων των ΗΠΑ που κατασκευάστηκε το 1953 για τον πόλεμο της Κορέας και αγοράστηκε από το INA τη δεκαετία του 1980. Εφοδιασμένο με θάλαμο συμπίεσης διπλού κλειδώματος, καταδυτικούς συμπιεστές και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για υποβρύχια ανασκαφή, το Virazon χρησιμοποιήθηκε σε πολλές έρευνες και ανασκαφές του INA στα Uluburun, Tektaş Burnu, Pabuç Burnu, Kızılburun και Cape Gelidonya 2010 πριν από την απόσυρσή του το 2015.

Το 2016, δόθηκε στο INA μια πολύτιμη ευκαιρία να σχεδιάσει το επόμενο ερευνητικό σκάφος, το Virazon II. Συνεργασία με ναυτικούς αρχιτέκτονες στην NAVTEK Marine Technologies στην Κωνσταντινούπολη, ο αρχαιολόγος και ναυτικός του INA Orkan Köyağasıoğlu, ο οποίος προέρχεται από οικογένεια κατασκευαστών σκαφών, εφάρμοσε τα μαθήματα που είχαμε πάρει πολλές δεκαετίες στο Virazon για να σχεδιάσει το πρώτο στον κόσμο σκάφος αρχαιολογικής έρευνα (ARV) στον κόσμο.

Το ARV Virazon II έχει μήκος 24,95 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από 70 τόνους χάλυβα. Είναι εξοπλισμένο με μπλέντερ Nitrox, βαρούλκο 1 τόνου και πλαίσιο Α 5 τόνων για την ανύψωση του υποβρύχιου δύο ατόμων της INA, Carolyn. Το πλοίο φιλοξενεί επίσης θάλαμο επανασυμπίεσης, συμπιεστές υψηλής και χαμηλής πίεσης και μπορεί να φιλοξενήσει ένα πλήρες σύνολο 19 ατόμων. Η Βάπτιση του Virazon II έγινε σε συνδυασμό με τα εγκαίνια του 2016 Eurasia Yacht Show στη μαρίνα ViaPort έξω από την Κωνσταντινούπολη. Παρόντες ήταν αξιωματικοί της INA, προσωπικό, διευθυντές και πολλοί φίλοι και υποστηρικτές.

Το Virazon II έχει χωρητικότητα 170 m3 και ταχύτητα πλεύσης 10 κόμβων, χάρη στους διπλούς κινητήρες 425 HP. Η κύρια καμπίνα στο κάτω κατάστρωμα φιλοξενεί 16 άτομα, εκτός από μια VIP καμπίνα δύο ατόμων με ιδιωτικό μπάνιο και ντους. Η καμπίνα του καπετάνιου είναι δίπλα στην τιμονιέρα και στα γραφεία πολλών σταθμών, δίπλα στο μαγειρείο στο κεντρικό κατάστρωμα. Το πλοίο διαθέτει επίσης προσαρτήματα για σόναρ πλευρικής σάρωσης και σάρωσης κάτω μέρους για έρευνες τηλεπισκόπησης. Από την καθέλκυσή του το 2016, η Virazon II πραγματοποίησε έρευνες στην Αλβανία και την Τουρκία και υποστήριξε την ανασκαφική ομάδα του 2019 στο Kumluca της Τουρκίας.»

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top