Στο σημείο που βρίσκεται, το οποίο είναι πάνω από 75 ναυτικά μίλια από τις Ελληνικές ακτές, εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας, θ’ αρχίσει να στρέφει και πάλι για να πάρει βορειοανατολική πορεία.
Αυτό σημαίνει ότι περίπου το μεσημέρι της Τρίτης δεν αποκλείεται το Oruc Reis και η συνοδεία του, των τουρκικών πολεμικών πλοίων να «σπάσει» τα 12 ναυτικά μίλια και να προσεγγίσει κατά τη διέλευσή του προς το βορειοανατολικό άκρο, πιο κοντά στις Ελληνικές νησιωτικές ακτές.
Άλλωστε και κατά την Κυριακή, τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από το ερευνητικό πέρασαν πιο κοντά από τα 12 ναυτικά μίλια.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗ NAVTEX. Πηγή Hellas Journal
Η Άγκυρα τραβάει μέρα με τη μέρα το σχοινί των προκλήσεων όλο και περισσότερο από τη στιγμή που τα ιδιαιτέρως αργά αντανακλαστικά της Ευρώπης δεν της έχουν κάνει το παραμικρό.
Την ίδια στιγμή οι εντολές που έχει λάβει το Πολεμικό Ναυτικό είναι να βρίσκεται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε οποιαδήποτε επιπλέον κίνηση που θίγει τα Εθνικά χωρικά ύδατα, είτε το ερευνητικό είτε τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας, να έχει την ανάλογη απάντηση.
Οι μονάδες επιφανείας του ΠΝ, τα παρατηρητικά φυλάκια και άλλα μέσα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων δίνουν εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων και την στρατιωτική ηγεσία η οποία βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με την πολιτική ώστε να λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Δήλωση Πέτσα: Μετωπική πρόσκρουση με τη διεθνή νομιμότητα
«Η Άγκυρα με μια νέα κίνηση που έρχεται να προστεθεί στις αλλεπάλληλες προκλήσεις του τελευταίου διαστήματος προχώρησε μονομερώς και αυθαίρετα στον επαναπροσδιορισμό των ορίων της περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης που βρίσκεται στη δικαιοδοσία της.
“Η απόφαση αυτή είναι προδήλως παράνομη καθώς επικαλύπτει περιοχές που ανήκουν όχι μόνο στην ελληνική δικαιοδοσία αλλά και στην ελληνική κυριαρχία», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ξεκινώντας την σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.«Δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια. Δεν εξυπηρετεί σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής. Προσκρούει μετωπικά στη διεθνή νομιμότητα και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.
Και συνέχισε: «υπογραμμίζεται ότι η ελληνική περιοχή ευθύνης για την έρευνα και τη διάσωση έχει καθοριστεί τη δεκαετία του 1950, έχει δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό και συμπίπτει με την περιοχή ελέγχου πτήσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα δηλαδή το FIR Αθηνών. Υπογραμμίζεται ακόμη ότι η Ελλάδα μέσω του αρμόδιου ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης στον Πειραιά συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή της ευθύνης της παρέχοντας τις υπηρεσίες της σε όλα τα πλοία και αεροπλάνα που τυχόν κινδυνεύουν».
Η Άγκυρα τραβάει μέρα με τη μέρα το σχοινί των προκλήσεων όλο και περισσότερο από τη στιγμή που τα ιδιαιτέρως αργά αντανακλαστικά της Ευρώπης δεν της έχουν κάνει το παραμικρό.
Την ίδια στιγμή οι εντολές που έχει λάβει το Πολεμικό Ναυτικό είναι να βρίσκεται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε οποιαδήποτε επιπλέον κίνηση που θίγει τα Εθνικά χωρικά ύδατα, είτε το ερευνητικό είτε τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας, να έχει την ανάλογη απάντηση.
Οι μονάδες επιφανείας του ΠΝ, τα παρατηρητικά φυλάκια και άλλα μέσα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων δίνουν εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων και την στρατιωτική ηγεσία η οποία βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με την πολιτική ώστε να λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Δήλωση Πέτσα: Μετωπική πρόσκρουση με τη διεθνή νομιμότητα
«Η Άγκυρα με μια νέα κίνηση που έρχεται να προστεθεί στις αλλεπάλληλες προκλήσεις του τελευταίου διαστήματος προχώρησε μονομερώς και αυθαίρετα στον επαναπροσδιορισμό των ορίων της περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης που βρίσκεται στη δικαιοδοσία της.
“Η απόφαση αυτή είναι προδήλως παράνομη καθώς επικαλύπτει περιοχές που ανήκουν όχι μόνο στην ελληνική δικαιοδοσία αλλά και στην ελληνική κυριαρχία», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ξεκινώντας την σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.«Δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια. Δεν εξυπηρετεί σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής. Προσκρούει μετωπικά στη διεθνή νομιμότητα και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.
Και συνέχισε: «υπογραμμίζεται ότι η ελληνική περιοχή ευθύνης για την έρευνα και τη διάσωση έχει καθοριστεί τη δεκαετία του 1950, έχει δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό και συμπίπτει με την περιοχή ελέγχου πτήσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα δηλαδή το FIR Αθηνών. Υπογραμμίζεται ακόμη ότι η Ελλάδα μέσω του αρμόδιου ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης στον Πειραιά συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή της ευθύνης της παρέχοντας τις υπηρεσίες της σε όλα τα πλοία και αεροπλάνα που τυχόν κινδυνεύουν».
Δημοσίευση σχολίου