Βρέθηκαν σώοι οι Τούρκοι πιλότοι του RF-4E (ΑΝΑΝΕΩΣΗ)
Όχι μόνο παραβίασαν τον συριακό εναέριο χώρο τα δύο τουρκικά RF-4E αλλά έφθασαν σχεδόν ως τις ακτές της Μεσογείου, κάτι που σημαίνει ότι επρόκειτο για μια άκρως προκλητική πτήση. Επίσης, οι Τούρκοι καθυστέρησαν απελπιστικά να ξεκινήσουν την επιχείρηση Έρευνας & Διάσωσης (SAR). Το περιστατικό συνέβη περί τις 12 το μεσημέρι και αποδεσμεύθηκε μετά τις 14:00…
Ένα πολύ κρίσιμο συμβάν καταγράφηκε πριν από λίγες ώρες. Τουρκικό μαχητικό F-4E 2020 Terminator, που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση στην Μαλάτια, χάθηκε από τα ραντάρ της τουρκικής αεράμυνας στις 11:58, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της επαρχίας Χατάι (Αλεξανδρέττα).
Οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης των δύο πιλότων, σε συνεργασία και με επιθετικά ελικόπτερα. Τα αεροσκάφη ανήκουν στην 7η Πτέρυγα Αεροσκαφών Τζετ, όπου είναι η έδρα των 171 και 173 Μοιρών. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις τύχες των δύο χειριστών.
Επίσημα, η τουρκική κυβέρνηση αναφέρει ότι το αεροσκάφος χάθηκε στη θαλάσσια περιοχή, αλλά τουρκικό κανάλι ανέφερε ότι το μαχητικό κατέπεσε σε χερσαία περιοχή, ενώ άλλες πληροφορίες από την Τουρκία αναφέρουν ότι το αεροσκάφος καταρρίφθηκε. Από την πλευρά του, το CNN Turk, δημοσίευσε πως η τουρκική κυβέρνηση είναι σε επαφή με τη συριακή, προκειμένου να εξασφαλίσει άδεια έρευνας και διάσωσης σε περιοχές της Συρίας.
Άλλες επίσημες πληροφορίες δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής και μόνο σε εικασίες μπορούμε να βασιστούμε. Υπό αυτές τις συνθήκες, η αιτία της απώλειας του αεροσκάφους μπορεί να είναι από μηχανική βλάβη, μέχρι και κατάρριψή του. Η δε κατάρριψή του μπορεί να έγινε από λάθος ή εσκεμμένα, από τους αντάρτες ή από τις δυνάμεις του Άσαντ στη Συρία.
Τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί μέχρι στιγμής. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχει αρκετό παρελθόν στις σχέσεις των δύο χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της διαφοράς τους για την Αλεξανδρέττα.
Θεωρούμε πως ακόμα κι αν έγινε κατάρριψη, δύσκολα θα το αποδεχτεί η τουρκική κυβέρνηση, καθώς θα έπρεπε να προχωρήσει σε κάποιου είδους απάντηση, δεδομένων των λεονταρισμών που εξαπολύει τόσο καιρό, προς άπαντες. Βέβαια, σε περίπτωση που οι χειριστές κρατούνται από τις συριακές δυνάμεις η εξίσωση μεταβάλλεται. Στην περίπτωση της Συρίας θα ήταν παρακινδυνευμένο να εμπλακεί λόγω του ότι δεν υπάρχει κάποια ενιαία παράταξη την οποία θα μπορούσε να «τιμωρήσει». Με άλλα λόγια, ποιοι θα θεωρηθούν υπεύθυνοι, οι αντάρτες, η κυβέρνηση του Άσαντ ή… η Χεζμπολάχ; Εκτός πάλι και αν γίνει αποδεκτό το οπλικό σύστημα που πέτυχε την κατάρριψη και το έχει μόνο μία πλευρά.
Επιπλέον, τυχόν προσπάθεια εμπλοκής της θα την έβαζε περισσότερο μέσα στο πρόβλημα στη Συρία, σε μια στιγμή που δεν υπάρχει και βούληση των άλλων χωρών να λάβουν στρατιωτικά μέτρα. Οπότε, η Τουρκία θα έμενε μόνη τη, αν και θεωρείται βέβαιο ότι θα επιχειρούσε να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς της Ατλαντικής Συμμαχίας (ΝΑΤΟ – άρθρο 5).
Σε αυτό το πλαίσιο, σαφώς βολεύει η απώλεια του αεροσκάφους πάνω από τη θαλάσσια περιοχή, καθώς δίνει περισσότερα περιθώρια ελιγμού και αποκλιμάκωσης. Θεωρούμε, ότι πιθανότερο είναι η Τουρκία να μην προχωρήσει περαιτέρω το όλο ζήτημα και να προβεί σε κινήσεις αποκλιμάκωσης, αν και σε τακτικό επίπεδο θα το αξιοποιήσει για να μεγιστοποιήσει την πίεση επί του καθεστώτος Άσαντ.
πηγή
Δημοσίευση σχολίου