GuidePedia

0

Ομαλά σε γενικές γραμμές εξελίσσεται η πορεία δομικής ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας / ανθυποβρυχιακού πολέμου P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού. Πιο αναλυτικά στην φάση αποδοχής του αεροσκάφους ενδιάμεσης λύσης με Σειριακό Αριθμό 152744 βρίσκεται το Πολεμικό Ναυτικό, μετά την ολοκλήρωση των δύσκολων και απαιτητικών εργασιών ανακατασκευής δομικής αναβάθμισης του αεροσκάφους το οποίο για επτά χρόνια βρισκόταν σε αδράνεια.

Του Γιώργου Τσιμπούκη

Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα δύο P-3B Orion τα αεροσκάφη με Σειριακό Αριθμό 153415 και με Σειριακό Αριθμό 153427 βρίσκονται στα υπόστεγα της ΕΑΒ, όπου οι μηχανικοί της εταιρείας εργάζονται πάνω στην αντικατάσταση των επιφανειών του εσωτερικού και του συνόλου του εξωτερικού τμήματος της πτέρυγας με στόχο την βελτίωση της αντοχής της και την προστασία της από διάβρωση, την τοποθέτηση του νέου επανασχεδιασμένου σημείου προσάρμοσης της κεντρικής πτέρυγας με τη δομή του αεροσκάφους, την τοποθέτηση ενός νέου τμήματος σύνδεσης της ατράκτου με το ουραίο πτέρωμα, την τοποθέτηση ενός νέου τμήματος σύνδεσης των κινητήρων με την πτέρυγα, καθώς και την αντικατάσταση των ουραίων οριζόντιων πτερυγίων.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος περιλαμβάνει την πλήρη αντικατάσταση των παλαιών τμημάτων από νέα πιο ανθεκτικά νέας τεχνολογίας που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ. Πρόκειται για μια δύσκολη και σύνθετη διαδικασία που μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών θα επιτρέψει στην ΕΑΒ την μελλοντική αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας σε άλλα ανάλογα προγράμματα.

Παράλληλα με την ΕΑΒ, ελληνικές εταιρείες κατασκευάζουν τις νέες καλωδιώσεις των αεροσκαφών, ενώ η ελληνική εταιρεία ISI Hellas SA έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα την ανάπτυξη του ελληνικής σχεδίασης Τακτικού Συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών M2IMS (Maritime Mission Integration & Management System for Maritime Patrol Aircraft) το οποίο βασίζεται στη δοκιμασμένη τεχνογνωσία που η εταιρεία έχει αποκτήσει από την ανάπτυξη ανάλογων συστημάτων τα προηγούμενα χρόνια τα οποία μάλιστα έχουν και εξαχθή.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το σύστημα λειτουργεί είτε σε περιβάλλον Windows, είτε σε Linux ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη παρέχοντας σημαντική ευελιξία και ασφάλεια στο χρήστη.



Για την ανάπτυξη του νέου συστήματος η ISI Hellas SA προχώρησε και στην πρόσληψη δεκάδων νέων Ελλήνων μηχανικών συμβάλλοντας έτσι στην διατήρηση και βελτίωση της σχετικής τεχνολογίας στην Ελλάδα.

Επί του συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών M2IMS θα διασυνδεθούν και ολοκληρωθούν το σύνολο των αισθητήρων και οπλικών συστημάτων που τα P-3HN MLU Orion μια αποστολή ιδιαίτερα απαιτητική εάν αναλογιστούμε το τουρκικό προηγούμενο.

Δηλαδή το πόσα χρόνια χρειάστηκαν οι Τούρκοι και η εταιρεία Thales Airborne Systems για την εγκατάσταση, την επιτυχημένη και λειτουργική ολοκλήρωση του Τακτικού Συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών AMASCOS (Airborne Maritime Situation & Control System) τόσο στα έξι αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας/ανθυποβρυχιακού πολέμου ATR 72-600Τ MPA του προγράμματος Meltem III/ΙΙ (το οποίο ξεκίνησε τον Ιούνιο 2005), όσο και στα έξι CN-235 MPA/ASW (P-235) του προγράμματος Meltem I/ΙΙ (το οποίο ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2002).

Για την ιστορία το πρώτο αεροσκάφος ATR 72-600Τ MPA δεν έχει ακόμη παραδοθεί επίσημα στο χρήστη δηλαδή το Τουρκικό Ναυτικό, ενώ το πρώτο αεροσκάφος CN-235 MPA/ASW παραδόθηκε στις αρχές του 2012 δηλαδή 10 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.



πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top