Πριν σιγήσουν τα… όπλα από την «αερομαχία» για τις άγονες γραμμές, η Olympic Air και η Aegean, αλλά και μικρότερες εταιρείες που δεν θα πρέπει πλέον να αντιμετωπίζονται σαν «φτωχοί συγγενείς», ετοιμάζονται για μια ακόμη αναμέτρηση, που θα κρίνει πολλά, κυρίως για το μέλλον της O.A.
Την επόμενη εβδομάδα κρίνεται η τύχη 11 διακρατικών δρομολογίων, που θεωρούνται «φιλέτα».....
όχι μόνο για την οικονομική τους αξία, αλλά και για το πρεστίζ των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών. Άλλωστε, οι γραμμές που «βγαίνουν στο σφυρί» την επόμενη εβδομάδα ανήκουν στην «κληρονομιά» της παλαιάς Ολυμπιακής, που τις εξυπηρετούσε όσο είχε τη θέση του εθνικού αερομεταφορέα.
Παράγοντες του κλάδου τονίζουν ότι ο διαγωνισμός για τα δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αποκλείεται να εξελιχθεί εξίσου, ή και περισσότερο επεισοδιακά, με τον πρόσφατα διαγωνισμό για την προσωρινή εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες, με πρώτες τις δύο ισχυρότερες, έχουν τους νομικούς τους με το όπλο παρά πόδα, ενώ και το υπουργείο Μεταφορών έχει καταβάλει κάθε προσπάθεια για να κατοχυρώσει το κύρος της διαδικασίας.
Αυτή τη φορά, και σε αντίθεση με τη διαδικασία για τις άγονες γραμμές, όπου όλα κρίθηκαν με βάση τα τιμήματα, στο διαγωνισμό θα μετρήσουν και τα ποιοτικά κριτήρια, με βασικό σημείο αναφοράς την παλαιότητα των αεροσκαφών. Με αυτό το δεδομένο, η διαδικασία αξιολόγησης αναμένεται ότι θα είναι πολύ πιο σύνθετη και ενδέχεται να δώσει αφορμές για αμφισβητήσεις και δημόσιες αντιπαραθέσεις, εκτιμούν στελέχη του κλάδου.
Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι ήδη στο πεδίο των διακρατικών δρομολογίων ο κ. Α. Βγενόπουλος έχει ήδη αντιπαρατεθεί με την τέως υπουργό Εξωτερικών, κ. Ντόρα Μπακογιάννη, για το μνημόνιο που υπεγράφη με την τουρκική κυβέρνηση και επέτρεψε στην Aegean να αρχίσει πτήσεις στη «χρυσή» γραμμή της Κωνσταντινούπολης. Οι καταγγελίες διερευνώνται από τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κατόπιν παραγγελίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Δ. Ρέππα, ενώ ο κ. Βγενόπουλος θα λύσει τις διαφορές του με την κ. Μπακογιάννη στα δικαστήρια, αφού και οι δύο πλευρές έχουν υποβάλει αγωγές.
Μέχρι την Δευτέρα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν υποβάλει τις προσφορές τους για 11 γραμμές. Οι έντεκα προς κατανομή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αεροπορικές γραμμές, που προκύπτουν από διμερείς συμφωνίες της Ελλάδας με Νότιο Αφρική, Καναδά, Αλβανία, Κουβέιτ, Αίγυπτο, Ισραήλ, Λίβανο, Ρωσία, Σερβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Τουρκία. Ο διαγωνισμός για τις γραμμές αυτές «αναβιώνει», καθώς είχε προκηρυχθεί προεκλογικά από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά ακυρώθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου, όπως είχε ακυρωθεί και ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές.
Στην προηγούμενη φάση της διαδικασίες, Olympic και Aegean διασταύρωναν τα… ξίφη τους σε επτά δρομολόγια, ενώ η Olympic είχε υποβάλει προσφορές για όλα, διεκδικώντας τη διατήρηση της «κληρονομιάς» της. Προσφορές είχαν υποβάλει, όμως, και μικρότερες εταιρείες, όπως η Athens Airways, η Hellas Jet και η Hellenic Imperial.
Την επόμενη εβδομάδα κρίνεται η τύχη 11 διακρατικών δρομολογίων, που θεωρούνται «φιλέτα».....
όχι μόνο για την οικονομική τους αξία, αλλά και για το πρεστίζ των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών. Άλλωστε, οι γραμμές που «βγαίνουν στο σφυρί» την επόμενη εβδομάδα ανήκουν στην «κληρονομιά» της παλαιάς Ολυμπιακής, που τις εξυπηρετούσε όσο είχε τη θέση του εθνικού αερομεταφορέα.
Παράγοντες του κλάδου τονίζουν ότι ο διαγωνισμός για τα δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αποκλείεται να εξελιχθεί εξίσου, ή και περισσότερο επεισοδιακά, με τον πρόσφατα διαγωνισμό για την προσωρινή εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες, με πρώτες τις δύο ισχυρότερες, έχουν τους νομικούς τους με το όπλο παρά πόδα, ενώ και το υπουργείο Μεταφορών έχει καταβάλει κάθε προσπάθεια για να κατοχυρώσει το κύρος της διαδικασίας.
Αυτή τη φορά, και σε αντίθεση με τη διαδικασία για τις άγονες γραμμές, όπου όλα κρίθηκαν με βάση τα τιμήματα, στο διαγωνισμό θα μετρήσουν και τα ποιοτικά κριτήρια, με βασικό σημείο αναφοράς την παλαιότητα των αεροσκαφών. Με αυτό το δεδομένο, η διαδικασία αξιολόγησης αναμένεται ότι θα είναι πολύ πιο σύνθετη και ενδέχεται να δώσει αφορμές για αμφισβητήσεις και δημόσιες αντιπαραθέσεις, εκτιμούν στελέχη του κλάδου.
Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι ήδη στο πεδίο των διακρατικών δρομολογίων ο κ. Α. Βγενόπουλος έχει ήδη αντιπαρατεθεί με την τέως υπουργό Εξωτερικών, κ. Ντόρα Μπακογιάννη, για το μνημόνιο που υπεγράφη με την τουρκική κυβέρνηση και επέτρεψε στην Aegean να αρχίσει πτήσεις στη «χρυσή» γραμμή της Κωνσταντινούπολης. Οι καταγγελίες διερευνώνται από τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κατόπιν παραγγελίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Δ. Ρέππα, ενώ ο κ. Βγενόπουλος θα λύσει τις διαφορές του με την κ. Μπακογιάννη στα δικαστήρια, αφού και οι δύο πλευρές έχουν υποβάλει αγωγές.
Μέχρι την Δευτέρα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν υποβάλει τις προσφορές τους για 11 γραμμές. Οι έντεκα προς κατανομή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αεροπορικές γραμμές, που προκύπτουν από διμερείς συμφωνίες της Ελλάδας με Νότιο Αφρική, Καναδά, Αλβανία, Κουβέιτ, Αίγυπτο, Ισραήλ, Λίβανο, Ρωσία, Σερβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Τουρκία. Ο διαγωνισμός για τις γραμμές αυτές «αναβιώνει», καθώς είχε προκηρυχθεί προεκλογικά από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά ακυρώθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου, όπως είχε ακυρωθεί και ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές.
Στην προηγούμενη φάση της διαδικασίες, Olympic και Aegean διασταύρωναν τα… ξίφη τους σε επτά δρομολόγια, ενώ η Olympic είχε υποβάλει προσφορές για όλα, διεκδικώντας τη διατήρηση της «κληρονομιάς» της. Προσφορές είχαν υποβάλει, όμως, και μικρότερες εταιρείες, όπως η Athens Airways, η Hellas Jet και η Hellenic Imperial.
Δημοσίευση σχολίου