GuidePedia

0
Πόσο καταναλωτικό θα είναι αυτό το Πάσχα; Για τους μεν, θα είναι όπως όλα τα προηγούμενα: χωριό, θέρετρα, οβελίας ή εξωτερικό. Για τους δε, η ευχή «Καλή Ανάσταση» αποκτά και δεύτερο νόημα, αυτό των δύσκολων ημερών που θα θέλαμε να οδηγήσουν σε καλύτερη ζωή. Χωρίς τα κάθε λογής άγχη της σημερινής.Μερικοί θα καταμετρούν αυτοκίνητα πολυτελείας στις εθνικές οδούς και στατιστικές πληρότητας στα ακριβά ξενοδοχεία για να περιγράψουν τη μία Ελλάδα.
Και άλλοι- πόσοι άραγε;- θα καταγράφουν τις τόσες ενδείξεις της νέας φτώχειας της άλλης Ελλάδας, μιας φτώχειας διακριτικής για όσους προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τα ολίγα και απελπιστικά, όταν μπαίνεις στον κόπο να τα βλέπεις, και για όσους δεν έχουν καν ούτε αυτά τα ολίγα ή φοβούνται ότι δεν θα τα έχουν αύριο. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή που μετατρέπεται σε συλλογικό άγχος.

Ναι, συνυπάρχουν, αλλά σιγά σιγά, εμπόλεμα, αυτές οι δύο Ελλάδες. Η πρώτη, με τους πάντα έχοντες ή ακόμη έχοντες. Και η δεύτερη, με τους νεόπτωχους άνεργους ή μεροκαματιάρηδες της μιζέριας· και με τους χωρίς ρίζες εδώ και γι΄ αυτό πιο έκθετους από όλους μετανάστες που επιζούν, κυρίως οι πρόσφατοι, δύσκολα, όλο και πιο δύσκολα στην Ελλάδα της καινούργιας σημερινής αλλά κυρίως, όλοι την προβλέπουν, αυριανής μιζέριας. Που γίνεται ακόμη πιο εκρηκτική όταν κυριαρχεί, συχνά επιτηδευμένη και ανειλικρινής, η γιορτινή ατμόσφαιρα των δρόμων. Εχετε διαβάσει Ντίκενς, Ουγκό ή Ζολά; Θα μπορούσαν να περιγράφουν και μερικές υποβαθμισμένες αθηναϊκές μικρογειτονιές.

Με την κρίση όλα πάντως γίνονται πολύ πιο δύσκολα για τους περισσότερους. Ανισα όμως. Αλλη είναι η περίπτωση ενός μικρέμπορα που κατεβάζει τα ρολά ή ενός υπαλλήλου που με τα τελευταία μέτρα περιορισμού των πραγματικών αποδοχών του δεν ξέρει τι να περικόψει: το σχολειό των παιδιών, το φαγητό, τα έξοδα στέγασης (πώς να πληρώσει πια και το νοίκι και τις τόσες δόσεις για τα πάντα), και άλλη η περίπτωση ενός άνεργου που δεν του μένει σχεδόν τίποτε. Ισως η οικογενειακή αλληλεγγύη. Οι οικογένειες όμως των περισσότερων μεταναστών είναι μακριά και πάμπτωχες...

Ζήσαμε, κράτος αλλά και πολίτες, ένα συλλογικό καταναλωτικό παραλήρημα με δανεικά που τώρα μάς καλούν να επιστρέψουμε. Ο καθένας, κράτος και πολίτες, μπορεί να κοιτάξει γύρω του και να δει τι αγόρασε χωρίς να το χρειάζεται για να το πετάξει. Από υποβρύχια ως μπιχλιμπίδια! Μόνο συλλογικά, κράτος και πολίτες, μπορούμε πια να βγούμε από τον φαύλο κύκλο. Καλή Ανάσταση!

Δημοσίευση σχολίου

 
Top